Onko muiden vauvoilla ollut jo kaksi korvatulehdusta 8kk ikään mennessä? Tai useampi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ieras
Meillä nyt 1v9kk ikäisellä pojalla oli tossa vaiheessa ollut kaksi muistaakseni. Sit reilun vuoden iässä yksi ja sen jälkeen ei oo ollut. Aika herkästi tulee heti kun jotain flunssaa, mutta ei ole onneksi ollut mitään flunssaakaan aikoihin...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja qwe:
Meil oli ollu 5. 9-kuisena putkitettiin ja kuudeskin ehti sitä ennen jo tulla. Ei teillä vielä mitään hätää ole!
Mulla on jäänyt jostain sellainen vääristynyt muistikuva, että alle vuoden ikäiselle harvemmin tulee korvatulehdus. Siksi olin niin huolissani, että mitähän tulevaisuus tuo tullessaan..
 
halipupu
Kannataa hommata sellainen niistäjä tms. jolla saa pumpattua helposti rään pois vauvan nenästä, ettei mene korviin. Meillä 3 kolme korvatulehdusta peräkkäin just tossa iässä, mutta syynä olikin maitoallergia ja korvat parani heti kuin vaihdettiin tavallinen korvike soijakorvikkeeseen.
 
ehkä
Oli kai, emmä enää muista. Yksi oli ainakin jo ollut.

En ole laskenut montako niitä kaikkiaan on ollut. Aika monta, mutta nyt ikä näyttää vihdoin tekevän tehtävänsä. Putkia ei ole onneksi tarvittu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Kannataa hommata sellainen niistäjä tms. jolla saa pumpattua helposti rään pois vauvan nenästä, ettei mene korviin. Meillä 3 kolme korvatulehdusta peräkkäin just tossa iässä, mutta syynä olikin maitoallergia ja korvat parani heti kuin vaihdettiin tavallinen korvike soijakorvikkeeseen.
Joo, nuha kesti kolme viikkoa ja sitä paksua räkää riitti. Imin kyllä, mutta nyt viime päivinä se tukkoisuus oli niin syvällä ettei enää imut auttanu. Ens kerralla täytyy vielä paremmin yrittää.
 
ieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja qwe:
Meil oli ollu 5. 9-kuisena putkitettiin ja kuudeskin ehti sitä ennen jo tulla. Ei teillä vielä mitään hätää ole!
Mulla on jäänyt jostain sellainen vääristynyt muistikuva, että alle vuoden ikäiselle harvemmin tulee korvatulehdus. Siksi olin niin huolissani, että mitähän tulevaisuus tuo tullessaan..
Mulla sit taas sellainen muistikuva, että niille just tulis herkemmin, kun korvakäytävät on vielä niin ahtaat, että sit isompana ei tuu enää niin herkästi... :D tääkin vaan mun käsitys, ei faktatietoa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kipinä:
Meillä lapset 1v8kk ja 6kk, eikä kummallakaan oo ollut yhtään korvatulehdusta. *koputtaa puuta*
Meillä vanhemmat 7 ja 3, eikä ikinä yhtään, mutta tällä kuopuksella nyt sitten.
Mutta kiitos teille, ei toi kaksi tunnu enää niin pahalta :)
 
villiäinen ei jaksa kirjautua
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Meillä oli 1,5v:llä ollut 34 korvatulehdusta :( Että..Kyllä.
Ohhoh!
Nii-in, ja toinen korva vaurioitunut pysyvästi tulehduksista. Putkitettiin tuolloin 1,5v ja sen jälkeen tulehdukset pysyivät poissa siihen asti kun putket kestivät, sitten uudet putket.
Ja nuoremmalla tytöllä laitettiin ekat putket 5,5kk iässä kun oli ollut 8 tulehdusta siihen mennessä. Keskimmäinen poika taas sairastanut 2,5v ikänsä aikana tasan 2 (tai kolme..) tulehdusta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja qwe:
Meil oli ollu 5. 9-kuisena putkitettiin ja kuudeskin ehti sitä ennen jo tulla. Ei teillä vielä mitään hätää ole!
Mulla on jäänyt jostain sellainen vääristynyt muistikuva, että alle vuoden ikäiselle harvemmin tulee korvatulehdus. Siksi olin niin huolissani, että mitähän tulevaisuus tuo tullessaan..
Mulla sit taas sellainen muistikuva, että niille just tulis herkemmin, kun korvakäytävät on vielä niin ahtaat, että sit isompana ei tuu enää niin herkästi... :D tääkin vaan mun käsitys, ei faktatietoa.
Varmasti olet oikeassa. Mä olen sekoittanut johonkin muuhun.
 
nöppäri
Voi kyllä, eikä enää ollut ilman lääkitystä enne putkitusta lainkaan, kun kokoajan tuli homma takas, putket laitettin kun muksu oli 6kk ja käytännössä korvatulehdus kokoajan päällä, tuli aina takasin vikko lääkkeiden jälkeen :(
 
on ollut
Omalla miehelläni on ollut ensimmäinen korvatulehdus 4kk ikäisenä, ja sen jälkeen useasti. Nyt hänellä on ikää 24-vuotta ja edelleen korvat tuottavat ongelmia. Niistä useista korvatulehduksista on jäänyt "oireita" jotka ovat aika ärsyttäviä hänelle. Hänen täytyy esim. monta kertaa päivässä puhdistaa korvia pumpulipuikoilla oikein syvältä, vaikkei oikeastaan saisi, ja hänelle tulee edelleen helposti tuleduksia.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Kannataa hommata sellainen niistäjä tms. jolla saa pumpattua helposti rään pois vauvan nenästä, ettei mene korviin. Meillä 3 kolme korvatulehdusta peräkkäin just tossa iässä, mutta syynä olikin maitoallergia ja korvat parani heti kuin vaihdettiin tavallinen korvike soijakorvikkeeseen.
Joo, nuha kesti kolme viikkoa ja sitä paksua räkää riitti. Imin kyllä, mutta nyt viime päivinä se tukkoisuus oli niin syvällä ettei enää imut auttanu. Ens kerralla täytyy vielä paremmin yrittää.
Tiputtele nenään reilusti keittosuolaliuosta ja hetken päästä ime ne limat pois. Sitten vielä nasolin tms -tippoja (muistaakseni 3 kertaa päivässä sai laittaa niitä), niin pysyy paremmin auki. Sit tietty kotikonstit.

Pojalla oli kans useita korvatulehduksia vauvana ja taaperoiduttuaankin, mutta loppu 1½-vuotiaana tutista ja nokkapullosta vierottaessa. Sillon alle 1-vuotiaana oli vähän väliä... Joko ei meinannu parantua tai sitten uusi. En muista montako niitä oli, kun ei neuvolakortsita voi luntata. Maitoallergikko on ja isältään periny taipumuksen korvatulehduksiin.
 

Yhteistyössä