Onko muiden ukot samalaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PöhPah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PöhPah

Vieras
Onko normaalia, että 3-kymppinen ukko juo vielä kuin teini? Ei mitään rajaa kun alkaa juomaan, ja hirveessä kännissä sitten pyöritään pitkin pientareita, haastetaan riitaa ja oksennetaan vaatteille. Tohon ikään mennessä luulis että osais käyttäytyä juopotellessaan, mutta EI!! Raivostuttavaa ja saa hävetä toista silmät päästään.

Itse kun lähden juhlimaan, se tarkoittaa että lähden pitämään hauskaa. Ja seuraavana päivänäkin on kiva kun muistaa miten hauskaa on ollut... SURKEUDEN SURKEUS, tollanenko se on lopun ikänsä??

Mun mies oli lähes tuommonen ennen, tosin ei haastanut riitaa tai tapellut. Mut silloin ku lähdettiin bilettämään, ni joi, ja joi, niin, että lopulta sammui ja sitä ennen tietty teki itsestään pellen. Mut sit sillä kilahti terveysintoilu päälle ja on ollut nyt absolutisti 5 vuotta. AAhhh, miten ihanaa aikaa tämä onkaan ollut.

Ei tuo ole mun mielestäni normaalia. Parikymppisillä vielä tuo menee, kun eivät ole löytäneet rajojaan, mutta kyllä kolmekymppisen pitäisi jo osata juoda kohtuudella ja tuntea rajansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Ei tuo ole mun mielestäni normaalia. Parikymppisillä vielä tuo menee, kun eivät ole löytäneet rajojaan, mutta kyllä kolmekymppisen pitäisi jo osata juoda kohtuudella ja tuntea rajansa.

Samaa mieltä, itse tiesin rajani jo 18-vuotiaana. Kai me naiset ollaan vaan viisaampia tämänkin asian suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin vähän arvelinkin, oon tainnu löytää timantin :(

Täällä kans timantti! :wave: Tosin ei haasta riitaa. Seuraava päivä meneekin sitten krapulassa, eikä ennen iltaa kykene edes sängystä nousemaan. Mies ei pysty myöntämään, ettei hällä ole nimeksikään viinapäätä. :( Onneks nyt on sentään todella harva tuo juomistahti, ettei sentään edes joka kuukausi tarvitse tuota katsoa.

Alkuperäinen kirjoittaja PöhPah:
Onko normaalia, että 3-kymppinen ukko juo vielä kuin teini? Ei mitään rajaa kun alkaa juomaan, ja hirveessä kännissä sitten pyöritään pitkin pientareita, haastetaan riitaa ja oksennetaan vaatteille. Tohon ikään mennessä luulis että osais käyttäytyä juopotellessaan, mutta EI!! Raivostuttavaa ja saa hävetä toista silmät päästään.

Jos se kerran raivostuttaa, niin miksi valitsit sellaisen mihen? Vai väitätkö muka, että miehen juomatavat tulivat yllätyksenä? Vai onko kyseessä taas yksi näitä "kuinka muutan miehen toiseksi" -kokeilu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin vähän arvelinkin, oon tainnu löytää timantin :(

Täällä kans timantti! :wave: Tosin ei haasta riitaa. Seuraava päivä meneekin sitten krapulassa, eikä ennen iltaa kykene edes sängystä nousemaan. Mies ei pysty myöntämään, ettei hällä ole nimeksikään viinapäätä. :( Onneks nyt on sentään todella harva tuo juomistahti, ettei sentään edes joka kuukausi tarvitse tuota katsoa.

Sama juttu! Eilen nukkui koko päivän, ja tänäänkin joutui menemään töihin monta tuntia myöhemmin kun ei jaksanut nousta! VOI KYYNEL!! Ei munkaan ukko juopottele tollein kun silloin tällöin, mutta raastaa silti mun hermoja..

Valitettavasti on :(
Juo, juo, juo, juo. Siihen asti et sammuu.
Merkkaa reviriään mihin sattuu, oksentaa portaille ja ympäri vessaa.
Juo toisten paukut ja rahat.
Muisti menee lähes aina.
Ikääkin alkaa hällä olemaan koht puoliin 40v.

Itse luovuin alkoholista kun tulin siihen tulokseen, että alkoholi on aiheuttanut mulle niin paljon pahaa elämäni aikana etten halua kyseistä myrkkyä tuhoamaan yhtään enempää elämääni.

Olisi kiva joskus silti käydä miehen kanssa parilla terasilla, niin et voisin ottaa jotain alkoholitonta ja mies olutta mut koskaan se ei jäänyt niihin kahteen joten nykyään en
mene ukon kanssa baariin.

Hyvä tai huono niin kontrolloin miehen juomisia ja jos ollaan kylässä ohjaan nukkumaan "ajoissa".

Alkuperäinen kirjoittaja u:

Jos se kerran raivostuttaa, niin miksi valitsit sellaisen mihen? Vai väitätkö muka, että miehen juomatavat tulivat yllätyksenä? Vai onko kyseessä taas yksi näitä "kuinka muutan miehen toiseksi" -kokeilu?

Älä viitsi!! Toihan on tyypillistä parikymppisen käytöstä, suurin osa niistä fiksuuntuu itsestään ajan kanssa. Eihän sitä voi arvata, että toinen ei ota opikseen.

Mun mies vetää joskus "överiks" mut siis tosi harvoin, viimeksi oli joskus 1½ vuotta sitten ja silloin meillä oli parisuhdekriisi, joten sellaisetkin yleensä liittyy jos vetää överiks. Mut nytkin oltiin yhdessä juhlimassa ja oikein kivasti meni :)

Alkuperäinen kirjoittaja m...:
Älä viitsi!! Toihan on tyypillistä parikymppisen käytöstä, suurin osa niistä fiksuuntuu itsestään ajan kanssa. Eihän sitä voi arvata, että toinen ei ota opikseen.

Eli siis oletetaan että mies muuttuu? Sitten kun ei muutukaan, niin itketään täällä.

laitoin ton juopottelun nuoruuden piikkiin sillon 10 vuotta sitten kun aloimme seurustella. Nyt ei kuitenkaan ole oppinut mitään, vähentänyt on kyllä juomistaan, mikä on pieni helpotus sekin. Kyllä mä sitä ukkoa rakastan vaikka ei osaakkaan juoda, toivon vain että ikä olis tuonut jotain viisautta senkin päähän.

Kyllä toi on osalle kolmekymppisiä ihan tavallista, sekä oma mies että parin kaverin miehet ovat samaa sarjaa. Puhe on kyllä auttanut meillä, eli kun olen tolkuttanut, miten typerää tuollainen on, niin nykyään tavat on parantuneet aika paljonkin entiseen nähden. Osa ihmisistä ei vaan osaa käyttää alkoholia. Tai ainakaan väkevät ei sovi. Onko miehesi koittanut pysyä erossa kirkkaista eli joisi pelkkää olutta? Ei (ehkä) menis niin huonoon kuntoon...
Täytyy todeta, että tiedän kyllä myös kolmekymppisiä naisia, jotka eivät osaa hillitä alkon käyttöään ja örveltävät sitten joka kerta miten sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja m...:

Eli siis oletetaan että mies muuttuu? Sitten kun ei muutukaan, niin itketään täällä.

Kyllä moni ihminen muuttuu 10 vuoden aikana. Itse olen ainakin viisastunut monin tavoin 10 vuodessa.

Minulla iskee alkolukko päälle yllättäen. Saatan olla ravintolassa ja suunnitella vielä muutaman tuopin ostamista, kun äkkiä tuleekin fiilis, että juominen loppuu siihen paikkaan. Haenkin vain pelkkää vettä.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen30v:
Kyllä toi on osalle kolmekymppisiä ihan tavallista, sekä oma mies että parin kaverin miehet ovat samaa sarjaa. Puhe on kyllä auttanut meillä, eli kun olen tolkuttanut, miten typerää tuollainen on, niin nykyään tavat on parantuneet aika paljonkin entiseen nähden. Osa ihmisistä ei vaan osaa käyttää alkoholia. Tai ainakaan väkevät ei sovi. Onko miehesi koittanut pysyä erossa kirkkaista eli joisi pelkkää olutta? Ei (ehkä) menis niin huonoon kuntoon...
Täytyy todeta, että tiedän kyllä myös kolmekymppisiä naisia, jotka eivät osaa hillitä alkon käyttöään ja örveltävät sitten joka kerta miten sattuu.

Sehän se kummaa onkin, kun itsekin tietää millainen hölmö on hirveessä kännissä, niin siltikin pitää aina lähtee kokeilemaan osaisko sitä juoda vaan muutaman.. harvoin juo kirkkaita. Itse käytän kyllä todella vähän alkoholia, joten siksikin tuntuu niin paljolta ton ukon juominen..

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Samaa mieltä, itse tiesin rajani jo 18-vuotiaana. Kai me naiset ollaan vaan viisaampia tämänkin asian suhteen.

enpä sanois, MINÄ juon yhä kuin teini :( Vaikka joka kerta päätän toisin, että nyt juon vain vähän ja fiksusti, niin aina se karkaa käsistä. Siksi juonkin todella harvoin. Pitäisi lopettaa ihan kokonaan.

Ei se koske pelkästään miehiä, tiedän kyllä perheellisiä kolmekymppisiä naisiakin, joilla menee juominen aina överiksi.
Itsellä nuorempana se örvellys johtui siitä, etten oikein tuntenut rajojani vaan join aina ihan liikaa. Kyllä mä nykyäänkin kännit voin vetää, mutten sinne yrjöämiseen ja totaaliörvellykseen saakka.

Yhteistyössä