Onko muiden työpaikoilla kiertäviä lomia? =( Taaskaan en saa samaan aikaan kuin koululaisillamme.

• Viestiketjun aloittaja "fiia"
  • Ensimmäinen viesti
"fiia"
Kuopus vm. -05 vikaa vuotta ihan vaan päiväkodissa (ei vielä eskarissa) joten voi vielä lomailla äidin kanssa samaan aikaan. Ensi syksystä alkaen on hänellekin vaikeampaa. Esikoinen -01 ja kakkonen -03 ovat koulussa ja sieltä ei voi pitää lomaa samaan aikaan kuin äitillä on (kun me ei siis lähdetä ulkomaille, ei oo varaakaan). Meillä töissä 12 ihmistä listalla ja kaikki lomat kiertää, kesä- ja talvilomat. Mulla on ens kesänä esim. kesäloma elokuussa, koululaisten kanssa ehkä pari päivää yhtäaikaa. Talviloma tänä vuonna on tammikuun kolmas viikko :(

Tuntuu kuin lomat menisi hukkaan kun ei niitä saa yhtä aikaa lastensa kanssa. Harkitsen jopa työpaikan vaihtoa näiden lomien vuoksi vaikka työstäni pidänkin.

"noh"
Sellasta se elämä on, ja useimmissa työpaikoissa on varmasti kiertävät lomat! Muutenhan se menee siihen että kaikki joilla on kouluikäisiä lapsia haluavat olla lomalla hiihtolomaviikon, syyslomaviikon jne...

Minulla on sinänsä hyvä tilanne että olen joko kesä- tai heinäkuun lomalla mutta muihin lomiin voin itse vaikuttaa.

"noh"
[QUOTE="noh";22623024]Sellasta se elämä on, ja useimmissa työpaikoissa on varmasti kiertävät lomat! Muutenhan se menee siihen että kaikki joilla on kouluikäisiä lapsia haluavat olla lomalla hiihtolomaviikon, syyslomaviikon jne...

Minulla on sinänsä hyvä tilanne että olen joko kesä- tai heinäkuun lomalla mutta muihin lomiin voin itse vaikuttaa.[/QUOTE]

Piti vielä kysyä että mihinpä meinaat mennä töihin että saat itse lomasi päättää?

"vieras"
Ei ne koulut taida alkaa elokuussa heti 3 päivä?

Etköhän vähän liioittele tilannetta. Sitäpaitsi jos sulla on nyt ensi vuonna loma elokuussa, seuraavana vuonna se sitten ilmeisesti on kesäkuussa tai heinäkuussa, juuri koululaisten loma-aikaan?

Minusta tuo kiertävä systeemi on siitä reilu että aina ei ne samat naamat ole jouluna, juhannuksena jne vapaalla vaan jokainen vuorollaan. Silloin kun ei ollut vielä lapsia olin ihan riittävän monta joulua, pääsiäistä ja juhannusta töissä, koska mulla ei ole lapsia. Joo ei ollut mutta suunnitelmia olisi silti ollut.

"Niin"
Niin haluaisit sellaisen oikeudenmukaisemman ratkaisun missä ainoastaan sinä saisit lomailla lasten kanssa ja muut tekisivät aina lasten loma-ajat töitä?

Jos teillä on töissä 12 ihmistä ja tuskin lomailette yksi kerrallaan, ehkäpä se haluamasi vuoro kiertää sinunkin kohdallesi jonain päivänä? Kesäkuukausia kuin on vain se kolmisen kappaletta, ja koululaiset lomalla pari kuukautta, joten ehkäpä se huono tuuri ei ihan joka vuosi osu kohdalle?

"vieras"
Mielestäni kiertävä systeemi on hyvä, jos aina meidän lapsettomien pitäisi joustaa teidän lapsellisten lomatoiveiden mukaan niin myö oltais lomalla varmaan touko ja syyskuussa. Itse olin aina joulut töissä kun ei ollut pieniä lapsia kenen vuoksi olisi kotona "tarvinnut" olla ja juhannuksena kun lapsellisten piti päästä mökille... Älä kitise, kiertävällä systeemillä tulee sinullekin sellainen loma ajankohta joka miellyttää sinua.

niin tasan
Parempi tuo minusta kuin oman paikkani tapa. 10 vuotta olen ollut ja kertaakaan en ole vielä lomaillut 1.6-15.8 välisenä aikana. Olen ollut siis lapseton. Nyt yksi lapsi löytyy ja vaikka isänsä onkin hoitovapaalla niin tänä vuonna en kuuntele kenenkään mutinoita vaan lomailen lämpimimpään ja kauneimpaan aikaan. Meillä siis lomat ei kierrä vaan lapselliset saa valita ja muut kärsii vaikka sit 25 vuotta jos ei hanki lapsia. Reiluako? Minusta ei, eikä edelleenkään vaikka kuulun nyt tähän lapsellisten parempaan kastiin ;(

"vvv"
Meillä tuo kiertävä loma systeemi ja se on aivan vertaansa vailla!! Ei meillä tulisi mitään jos tapeltaisiin aina lomista ja ne vahvimmat persoonat saisivat aina ne parhaat lomapäivät/kuukaudet. Tuossa kiertävässä systeemissähän tuo homma on tasapuolista. Jos lomasi on ensi kesänä elokuussa niin seuraavana kesänä se on heinäkuussa jne. Mikäs tässä on vikana? Minulla vielä pienet lapset 4v ja 5v ovat päiväkodissa, joten olen vaan tyytyväinen kun lomani ovat silloin kun muut ovat töissä/koulussa. Saadaan lomailla ihan rauhassa. Kyllä koulustakin voi joskus pois olla ja saathan sitten viettää "omaa aikaa" ja lomailla kunnolla kun lapset koulussa.

Parempi tuo minusta kuin oman paikkani tapa. 10 vuotta olen ollut ja kertaakaan en ole vielä lomaillut 1.6-15.8 välisenä aikana. Olen ollut siis lapseton. Nyt yksi lapsi löytyy ja vaikka isänsä onkin hoitovapaalla niin tänä vuonna en kuuntele kenenkään mutinoita vaan lomailen lämpimimpään ja kauneimpaan aikaan. Meillä siis lomat ei kierrä vaan lapselliset saa valita ja muut kärsii vaikka sit 25 vuotta jos ei hanki lapsia. Reiluako? Minusta ei, eikä edelleenkään vaikka kuulun nyt tähän lapsellisten parempaan kastiin ;(
No on kyllä todella epäreilua!

Yhteistyössä