Onko muiden lapsilla ollut 1-vuoden tietämissä syömisen kanssa "temppuilua"??

• Viestiketjun aloittaja äiti84
  • Ensimmäinen viesti
äiti84
Eihän sitä pitäisi stressata toisen ruokailusta, mutta silti sitä äitinä huolehtii kaikesta.... Aina joskus liikaakin. Lapsi ollut hyvä syömään (jos nyt tämä on oikea ilmaisu) lähes aina ja ruokailut sujuneet "mallikkaasti".

Nyt ei meinaa äitiltä syödä ollenkaan ja sekös saa äidin surullliselle mielelle. En tuputa, syötän mieluista ruokaa ja sitten lähdetään ruokapöydästä, jos näyttää ettei syö enää mielellään. Eli traumaa en ole aiheuttamassa millään pakkosyötöllä. Ruokailutilanteista tehdään mukavia ja lapsi saa itse popsia ruokaa omien taitojensa mukaisesti, mutta silti tuntuu, että jotain kitinää on koko ajan.... :(

Muuten en varmaan huolehtisikaan tuosta ruokailusta, mutta on niiiiin kovin pieni ja laiha lapsi muutenkin, että hyvähän se olisi, jos söisi vähän enemmän. No jospa tämä on joku vaihe vain.

emppu
Kuulostaa tosi tutulta. Meillä myös pikkuinen ipana, painoa saisi tulla paljon lisää. Luulen, että ns. kuuluu ikään, eli pakko olla kärsivällinen, ja tarjota mahdollisimman energiapitoista ruokaa (öljylisä).

Meillä oli jossain vaiheessa samanlaista, kun lapseni täytti vuoden. Nyt kun hän on 1,4v niin meni ohi se syömis kiukuttelu :). Välillä tosin on kränää syömisen kanssa, mutta se nyt on ihan normaalia ettei aina syöminen innosta. Nyt kun on oppinut lusikkaa käyttämään niin syöminen sujuu todella hyvin =)
Elä huoli, ohi menevää tuo on B)

äiti84
Alkuperäinen kirjoittaja eli:
siis annatko itse syödä? meillä tuos vähä yli vuoden iässä tuli,ettei syö jos ei saa itse,äitin lusikkaa ei juurikaan suuhun päästetä.
Niin, kirjoitin, että lapsi saa itse popsia ruokaa. Eikös se ole sitä itse syömistä?? :)

Yhteistyössä