Onko muiden lapset koko ajan äänessä jotenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Apila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neiti Apila

Aktiivinen jäsen
16.09.2008
1 113
0
36
Miten te kestätte? Mun 5 vuotias poika on koko ajan äänessä, jos ei puhu tai laula niin kuuluu järkyttävää räjähtelyä, pamahtelu, poksahtelua... Supersankarit on pojan suosikkeja ja käy leikeissään taisteluja pahiksia vastaan.

Meillä hajoaa täällä pää! Ja vaikka kuinka monesti on sanottu, että räjähtelyäänileikit omassa huoneessa ovi kiinni, ei se mene perille. Hulluksi täällä tulee jatkuvassa metelissä.

Pitääkö tässä lähteä ilmastointiteippikaupoille - eh eh eh..

meidän pienempi höpöttää ja päpättää koko ajan. Nyt kun oli vakavasti sairaana ja viikon sairaalassa, oli meillä ikävä hiljaisuus. Ne on vaan elämän ääniä ja kuuluu asiaa ja huippu, että jaksaa olla äänessä!!!

Esikoinen, nyt 8v, on ollut varmaan syntymästään asti koko ajan äänessä. Puhuu ja puhuu, jos ei puhu niin laulaa tai sit just noita ääniefektejä... Mä oon jo tottunu, mutta joskus pakko sanoa pojalle että nyt hetki hiljaa että mä voin edes keskittyä omiin ajatuksiini.

Esikoinen (huomenna 5 v :heart: ) osaa olla hiljaakin, esim. piirtäessään ja palapelejä tehdessään.

Kuopus (tammikuussa 3 v) taas höpöttää KOKO AJAN, kun kesällä lopultakin oppi puhumaan. Ei oo hiljaa edes yöllä, vaan nukkuessaankin juttelee (viimeisin taitaa olla "minä saan työntää kaupassa pikkukärryjä!"- hihkaisu aamuneljän aikaan :xmas: ).

Alkuperäinen kirjoittaja tuhlaajatytär:
meidän pienempi höpöttää ja päpättää koko ajan. Nyt kun oli vakavasti sairaana ja viikon sairaalassa, oli meillä ikävä hiljaisuus. Ne on vaan elämän ääniä ja kuuluu asiaa ja huippu, että jaksaa olla äänessä!!!

On se totta, että kun poika on jossain mummulla tai muuta, niin kodissa on liian hiljaista - elämän ääni puuttuu. Silti välillä tuntuu, että pää hajoaa, kun poika leikkii ja möykkää, pesukoneet laulaa, kissa maukuu, telkkarit pauhaa ja mies soittelee instrumenttiaan samalla kun itse tiristää jauhelihaa ja perunakattilakin siinä porskuttaa...

Meidän 3,5 v tyttö on kans koko ajan äänessä..ja virtaa riittää aamusta iltaan,ilman päiväunia tietenkin.Saa oikein ihmetellä, miten jaksaa.Jos ei muuta keksi, niin pomppii ja taputtaa käsiä yhteen..

Yhteistyössä