Onko moraalisesti väärin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metsänpeitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

metsänpeitto

Vieras
... tarjota vieraille tavallista maustekakkua ja taatelikakkua, ja leipoa itselleen paljon herkullisempi kakku, koska ei (valitettavasti) saa itse syödä tarjolla olevaa maustekakkua ja taatelikakkua?

Entä onko väärin, jos vahingossa osti kuohuviiniä, kun piti ostaa vieraille ruoan kanssa tarjottavaksi tavallista valkoviiniä? Ja sitten ei laita sitä kuoharia tarjolle, vaan säästää sen johonkin toiseen tilanteeseen?

:xmas:

Miksei voi tarjota vieraille samaa kakkua kuin itsekin syö? Systeri tekee aina samaa kakkua kaikille, vaikka tyttärensä onkin moniallerginen. Kuoharin voit hyvin säästää toiseen kertaan, jos kuohari ei sovi valmistamasi ruuan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Miksei voi tarjota vieraille samaa kakkua kuin itsekin syö? Systeri tekee aina samaa kakkua kaikille, vaikka tyttärensä onkin moniallerginen. Kuoharin voit hyvin säästää toiseen kertaan, jos kuohari ei sovi valmistamasi ruuan kanssa.

Nuo joulua varten myyjäisistä ostetut kakut jää muuten syömättä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Nuo joulua varten myyjäisistä ostetut kakut jää muuten syömättä :ashamed:
Oukei :) Ihan hyvin voit tarjota vieraille eri kakut. Ajattelin, että pääset helpommalla tehdessäsi kaikille samanalaista kakkua.

On se vähän outoa, jos vieraiden aikana syöt omaa kakkua, etkä sitä lainkaan tarjoa muille.

Kuoharia ei tarvitse tarjota, mutta älä silti hölötä siitä vieraille.

en nyt moraalista tiedä, mutta on mielestäni epäkohteliasta syödä itse eri kakkua kuin tarjoaa muille. Vähän lasten touhua. En muutenkaan alkaisi koskaan pelkästään itselleni kakkua leipoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
en nyt moraalista tiedä, mutta on mielestäni epäkohteliasta syödä itse eri kakkua kuin tarjoaa muille. Vähän lasten touhua. En muutenkaan alkaisi koskaan pelkästään itselleni kakkua leipoa.

:headwall: No kun meillä on ostettu kakkuja myyjäisistä aiemmin, ja minä en saa niitä itse syödä, kun niissä on maitoa ja kananmunaa :|

Eli vaihtoehdot on minulle omaa kakkua ja vieraille noita, tai minulle ei mitään ja vieraille noita. Muita kakkuja on niin paljon, ettei kannata montaa sorttia laittaa vieraille ja meille tulee väkeä monena päivänä, eikä mulle ole kuin tuota yhtä. Kun ei saa edes pipareita tai suklaata :'( :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Kääk. :o Nainen, sä oot julma. :kieh:

:D

Niin olen, sehän on ollut jo tiedossa :'(

Mutta siis tosissaan, kun meillä on kaikki joulusapuskat jo maidottomia ja munattomia, eikä ne kuulemma kaikkien mielestä maistu samalle, niin en taida tarjota kaikille kaurakermaan tehtyä munatonta kaakkua, tai viljattomia, munattomia, maidottomia munkkeja ja joulutorttuja (joissa ei ole myöskään luumua) :whistle:

Mutta siis tosissaan, kun meillä on kaikki joulusapuskat jo maidottomia ja munattomia, eikä ne kuulemma kaikkien mielestä maistu samalle, niin en taida tarjota kaikille kaurakermaan tehtyä munatonta kaakkua, tai viljattomia, munattomia, maidottomia munkkeja ja joulutorttuja (joissa ei ole myöskään luumua) :whistle:
Viisaasti teit mun mielestä, minäkin olisin toiminut noin. :)

... tarjota vieraille tavallista maustekakkua ja taatelikakkua, ja leipoa itselleen paljon herkullisempi kakku, koska ei (valitettavasti) saa itse syödä tarjolla olevaa maustekakkua ja taatelikakkua?

Entä onko väärin, jos vahingossa osti kuohuviiniä, kun piti ostaa vieraille ruoan kanssa tarjottavaksi tavallista valkoviiniä? Ja sitten ei laita sitä kuoharia tarjolle, vaan säästää sen johonkin toiseen tilanteeseen?

:xmas:

Tuliko sentään oikeat vieraat kutsuttu vai onko siinäkin ongelmia?

En itse kehtaisi itsestäni tehdä isoa numeroa ja alkaa näkyvästi syömään tuoreita kakkuja kun muut syövät vanhoja.

Yhteistyössä