Jenna
Miten alusta opiskelu amk:ssa alkaa? Mä kun oon unohtanut ihan kaiken sillä opiskeluista on jo aikaa. Mutta silti iso haave olisi =(
Onko tuo totta?Alkuperäinen kirjoittaja noh:juu on. mene soveltuvuuskokeen kautta. koulussa sit on omat kurssit soveltuvuusarvion kautta tulleille.
itse menin teknilliseen korkeakouluun soveltuvuuskokeen kautta ja hyvin pärjäsin vaikka nollasta lähdin. oli sama juttu etten muistanut kouluajoilta mitään, enkä edes lukenut mitään pitkää matikkaa. fyssaa ja kemiaa vain mitä oli pakko.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Onko tuo totta?Alkuperäinen kirjoittaja noh:juu on. mene soveltuvuuskokeen kautta. koulussa sit on omat kurssit soveltuvuusarvion kautta tulleille.
Biotekniikka kiinnostais hurjasti, mutta lukiosta aikaa kymmenen vuotta =(Alkuperäinen kirjoittaja inssiopiskelija:riippuu miten hyvin menestyit noissa aineissa aikoinaan... kyllä ne sitten alkaa mielensyövereistä nousta esiin kun koulu ja kurssit alkaa.
Itse aloitin opinnot samasta tilanteesta, eka fysiikan kurssi 1...nyt viimesimmästä 4.
Riippuu paljon alasta miten paljon ja millaisia fysiikan opintoja on.
Katsoin tänään vaan vanhaa lukion kemian kirjaa enkä tajunnut siitä mitään, siks mietinkin, että pitääkö tää haave vaan jättää. Toisaalta, motivaatio ja halu olis kova enkä haluais tällä nykyisellä alalla jatkaa lopun ikääni.Alkuperäinen kirjoittaja a:Kyllä meidän vuosikurssille aikoinaan tuli porukkaa kohtalaisen heikoilla lähtötiedoilla ja hienosti pärjäsivät. Saattaa tietty teettää alussa enemmän töitä kuin esim. suoraan lukiosta jatkavilla mutta jos motivaatio on kohdallaan niin ei se ylivoimaista ole.
wau, upeeta! Sä oot ihana, kiitos =)Alkuperäinen kirjoittaja minä:Olisiko tuosta mitään hyötyä;
http://www.tat.fi/solujensalat/html/biotekniikka.html
motivaatio korvaa todella paljon aiempaa opiskelija taustaa. Itsekin olen luokan vanhin oppilas ja suurin osa muista on pitkän matikan opiskelleita ja suoraan lukionpenkiltä tulleita mutta ajan oloon olen saanut heitä kiinni, vaikka en ole mitenkään hirveän hyvä fysiikassa ja matikassa ollut. (Kemian opinnot ei minun alalle kuulu)Alkuperäinen kirjoittaja ap:Katsoin tänään vaan vanhaa lukion kemian kirjaa enkä tajunnut siitä mitään, siks mietinkin, että pitääkö tää haave vaan jättää. Toisaalta, motivaatio ja halu olis kova enkä haluais tällä nykyisellä alalla jatkaa lopun ikääni.Alkuperäinen kirjoittaja a:Kyllä meidän vuosikurssille aikoinaan tuli porukkaa kohtalaisen heikoilla lähtötiedoilla ja hienosti pärjäsivät. Saattaa tietty teettää alussa enemmän töitä kuin esim. suoraan lukiosta jatkavilla mutta jos motivaatio on kohdallaan niin ei se ylivoimaista ole.