onko mitään lomaa joka olisi lapsiperheelle suht halpa ja paikanpäällä olisi tarjolla myös lastenhoitoa

  • Viestiketjun aloittaja kolme lasta on
  • Ensimmäinen viesti
kolme lasta on
viisi vuotta olemme olleet ilman lastenhoitajia ja nyt tarvittais yhteistä aikaa :( ja lapset on otettava mukaan...
parisuhdelomilla kai jollain on? mutta en mä sellaselle haluais, olis ihanaa, jos olisi lastenhoito järjestetty ja saatais edes hetkittäin yhteistä aikaa
 
Saraldo
Oisko teidän mahdollista lähteä reissuun niin, että hoitaja tulis mukaan jo täältä? Onko teillä yleensä se tilanne, ettei teillä ole lähimaillakaan ketään, joka voisi lapsia kaitsea? Siskoa, mummia, kummia?
 
vieras
Ammattiliittojen kautta on mahdollisuutta hakea tuettuja lomia perheille ja niissä on ohjattua ja valvottua toimintaa lapsille. Nämä ovat vielä edullisiakin, toisin kuin muut tuetut lomat...
 
lapsenvahdit maksaa
Minä kun olen käsittänyt että etenkin tuetuilla lomilla ollaan peheen kesken,ei ne mitään kuherruslomia ole,parisuhdelomat taitaa olla erikseen mutta en sitten tiedä onko silloinkaan ilmaista lapsenvahtipalvelua.
Kannattaa hankkia lapsenvahti kotiin vakka MLL kautta jolloin pääsetten vaikka kahdestaan syömään.
Meillä myös kolme lasta ja molempien suvut asuu toisellapuolen Suomea joten kerta vuodessa ollaan nipistetty tuloistamme ja otettu tuo MLL hoitaja kotiin jolloin me päästään käymään elokuvissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko noita tuettuja lomia kesällä?ja mitkä ehdot pitää täyttyä että sellaiseen pääsee?
mies voi pitää lomansa vain kesällä
Mun käsittääkseni tuetuille lomille pääsee jos perheessä on joku ongelma, esim työttömyyttää tai muuten rahat tiukilla esim toinen kotona lasten kanssa minimituloilla tai perheessä jollakulla sairautta siis jotain vakamapaa tai esim äidillä masennus, väsymystä. Suurperheet pääsee niille helpommin ihan vaan jos lapsia on enemmän kuin viisi.



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lapsenvahdit maksaa:
Minä kun olen käsittänyt että etenkin tuetuilla lomilla ollaan peheen kesken,ei ne mitään kuherruslomia ole,parisuhdelomat taitaa olla erikseen mutta en sitten tiedä onko silloinkaan ilmaista lapsenvahtipalvelua.
Kannattaa hankkia lapsenvahti kotiin vakka MLL kautta jolloin pääsetten vaikka kahdestaan syömään.
Meillä myös kolme lasta ja molempien suvut asuu toisellapuolen Suomea joten kerta vuodessa ollaan nipistetty tuloistamme ja otettu tuo MLL hoitaja kotiin jolloin me päästään käymään elokuvissa.
Me olimme koko perhe tuetulla lomalla ja siellä oli se vapaaehtoinen loma-ohjelma, jossa oli joka päivä joku juttu erikseen lapsille ja aikuisille. Lapset siis loma-ohjaajien kanssa teki jotain esim askartelua, pihaleikkejä tms ja aikuisilla oli silloin ohjattua toimintaa esim allasjumppaa tai sauvakävelyä. Mutta ne oli vapaahetoisia, moni pari toi lapset siihen lastenohjelmaan ja meni kahdestaan hotellihuoneeseen tai kävelylle :)

Suurin osa päiväohjelmasta oli toki koko perheelle yhteistä, mutta sinnekin sai tulla esim isä+lapset ja äiti saattoi mennä samaan aikaan eism hierojalle.

 

Yhteistyössä