Onko mitään apuvälineitä lumiliikuntaan 2 ja 3-vuotiaiden kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Lilli
  • Ensimmäinen viesti
Maukku
Heips!
Minä meinaan tuunata sellaisesta 50 euron ahkiosta sellaisen ladulla vedettävän mallin. Ostimme toisenkin, koska lapsia kolme. Ahkio hyvä olla mukana aina kun hiihtelee ja liikkuu pitkiä retkimatkoja lasten kanssa. Tuo ahkio ei kyllä ainakaan viimevuonna umpihiihdossa ollut hyvä ollenkaan upposi heti ensimetreillä. :(

Täällä monet kehottaa lasten kanssa laskitella mäessä yms. Niitä tehdään ilman muuta - minusta itsestään selvyys. Meillä kuitenkin koko perhe rakastaa retkeilyä. Talvella hiitelemme pitkiä matkoja ja lapset hiihtävät aina sen mitä jaksavat ja huilaavat sitten hetken ahkiossa, kunnes jaksavat taas itse hiihdellä. Ahkion kanssa mennään myös pitkillä kävelyretkillä. Ei alla 4-vuotiaat kuitenkaan jaksa hirmu pitkiämatkoja itse taapertaa. Retkeilyssä on se ihana juttu, että koko perhe saa viettää laatuaikaa yhdessä luonnon ympäröimänä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostan vielä, josko jollain kokemusta halpis-ahkioista, siis sellaisista mustista korkeareunaisista viidenkympin ahkioista..

Pääseekö ladulla ja onko kiikkerä?
Hetkinen: yleisellä ladulal ei varmaan saa lapsia ahkiossa vetää. Mut sit omilla laduilla ja kantohangella kyllä.
 

Yhteistyössä