Onko mitään järkeä suunnitella muuttovalmiin talon rakennuttamista kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
pari vuotta vanhan, n. 105 neliöisen talon saisi omalla tontilla ja autotallilla 170000 eurolla? Tontti on "vain" 950 neliötä mutta oma. Materiaalit juuri oikeita ja piha valmis. Onko mitään järkeä suunnitella muuttovalmiin talon rakennuttamista näillä valmistalojen hinnoilla?

[QUOTE="mama";25630023]Kumpi tuntuu paremmalta vaihtoehdolta? Valmis talo valmiine pihoineen jne vai sitten se että saa laittaa pihan omannäköisekseen?[/QUOTE]

No ei mua kiinnosta tuo pihojen laitto juurikaan :ashamed: Kunhan on nurmikot ni se riittää :D
Lähinnä just hintaa mietin...että pääseekö rakennuttamalla enää tuon alemmas?

[QUOTE="a p";25630054]No ei mua kiinnosta tuo pihojen laitto juurikaan :ashamed: Kunhan on nurmikot ni se riittää :D
Lähinnä just hintaa mietin...että pääseekö rakennuttamalla enää tuon alemmas?[/QUOTE]

pääsee, mutta miksi rakennuttaa jos valmiina saa sitä mitä haluaa....

[QUOTE="vieras";25630072]pääsee, mutta miksi rakennuttaa jos valmiina saa sitä mitä haluaa....[/QUOTE]

Just sen hinnan takia, jos alemmas pääsee vielä tontin kanssa itse rakennuttamalla.

No ei kannata rakennuttaa jos kerran noin edullisesti löydätte hyvän, uudehkon talon oikeanlaisilla materiaaleilla ja omalla tontilla! Mistä päin Suomea tuollainen löytyy?

[QUOTE="a p";25630080]Just sen hinnan takia, jos alemmas pääsee vielä tontin kanssa itse rakennuttamalla.[/QUOTE]

no kuitenkin oma tappelunsa rakennuttaminen on... ei ihan niin helppo homma parisuhteelle vaikka niin kuvittelisi että ei meidän perheessä kärsitä siitä....=)

[QUOTE="jjjjj";25630098]Googlettelepas noita miettimiäsi firmoja. Halvoista valmistaloista ei juuri löydy hyvää palautetta.[/QUOTE]

Joo mä tiedän kyllä että ne halvimmat muuttovalmiit on tosi, tosi peruspaketteja eikä sellaisenaan kelpaisi :/
Ja pelottaisi jos tuliskin jotain tosi isoja kustannuksia esim. maatöistä tms.

Oulun ympäristökunnista saa :)

No jos siinä muutama tonni säästyy niin kannattaa myös miettiä sitä vaivan määrää mikä rakennuttamisessa tulee ja siinä pihanlaitossa verrattuna valmiiseen. Jos itse en kovin innokas olisi pihanlaittopuuhiin jne niin maksaisin kyllä vähän enempi täysin valmiista paketista.

Yhteistyössä