Onko minusta tullut vanha vai keksitäänkö nykyään vain pahoja karkkeja?

  • Viestiketjun aloittaja paha uutuus
  • Ensimmäinen viesti
paha uutuus
Ostin jonkun uutuus karkkipussin Remix 2, koska se entinen Remix on minusta yksi parhaista karkkipusseista niin ajattelin että tuonkin on pakko olla hyvä. No väärässä olin, nuo karkit on yhtä lukuunottamatta kaikki ihan omituisen epämääräisen makuisia....Tuntuu että nykyään tosi monet uudet hedelmäkarkit on tuollaista epämääräisen makuista mössöä.
 
"vieras."
Minä oon miettinyt ihan samaa, mutta kyllä ennen oli karkit parempia. Hopeatoffee, se oikea ja alkuperäinen oli sekä rakenteeltaan että maultaan ihan erilaista, kuin tämä mitä nyt myydään hopeatoffeena. Ihan mössöä ja mitättömän makuista. Nykyään kaikki karkit maistuu jotenkin samalta, samaa höttöä luki pussissa mitä hyvänsä.
 
Ihan normaalia tuo on! Mustakin nykyiset uutuuskarkit on useimmiten tosi pahoja. Siks ostankin aina vakkari irtsikoita. :) Kingkongit, turkinpippurit, fudge-kuutiot, kirpeet omenat, suklaabanaanit, susupalat, ässä mixit .. Mmm!
 
-.-
Mä syön nykyään aina vaan värillisiä turkkareita ja hopea toffeita. Erehdyin yks päivä ostaa sen harmaan turkkaripussin, mut siitä oli poistettu ne pienet ruskeat väkevimmät karkit ja tilalla oli joku musta pehmeä, ihan typerää että kaikki pitää muuttaaa.
 
mieleni pahoittanut oon
Ovat omituisia lisäaineenmakuisia gelatiini möljäkkeitä. Chockobanaanit ja aakkoset on hyviä. Ja ne lauantaipussissa olevat ritariässän mustat autot. Nykyään jäätelötkin on yli-imeliä ja keinoteikoisen esanssisia. Eikä enää löydy sitä suklaabanaani jätskiä mikä se oli joku bravo. Sosa sola on huonontunut viiskyt luvulta lähtien.
 
"vierailija"
Samaa mieltä! Ja ootteko huomannu miten vaikee on löytää nykyään hyviä kirpeitä karkkeja kaupasta? Hyviä löytyy vaan tietyistä paikoista missä on edes jonkinlaiset irttarivalikoimat, ja nekin paikat vähenee koko ajan. Peruskaupoissa on joko missä-x tai niitä uusia liskokarkkeja, plääh. Koko ajan tulee noita epämääräsiä klimppejä lisää ja kaikki vanhat hyvät katoaa...
 
Huutelen puskista
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29560522:
Suomalaiset tekevät hyvin pitkälti paskoja karkkeja. Itse pidän tanskalaisista, ruotsalaisista ja hollantilaisista.
Hollantilaisia en ole maistanut, mutta ruotsalaisista ja tanskalaisista karkeista olen samaa mieltä. Ostin viimeksikin Kööpenhaminasta aivan törkeän hyviä kovia karkkeja: oli hedelmää ja salmiakkia, nam. En muista enää merkkiä, mutta olisko ollut 150 gramman pusseissa ja paria - kolmea eri sekoitusvaihtoehtoa..? Samoin suklaa oli Tanskassa hyvää. Ruotsalaiset karkit ovat samoin todella hyviä. Haaparannassa pitää aina käydä siinä isossa karkkikaupassa :).
 
Huutelen puskista
Sori, pitäisi tietenkin olla "Haaparannalla". Höh. Suomalaisista karkeista tykkään eniten kovista ja väkevistä salmiakeista. Hedelmälöllykät eväti oikein uppoa, ja saan niistä vain vatsani kipeäksi.
 
Professional Griefer
Mihin katosivat ne oikeat salmiakkipääkallot? Oli sellaisessa mustassa pitkulaisessa pussissa, vihreät yksityiskohdat. Samantyyppisiä löytyy nyt S-Marketista, muttei maistu läheskään samalta. Niitä kaipaan eniten.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Huutelen puskista
[QUOTE="Sophie";29560832]Tehdäänkö kaatissäkkiä vielä? Tuossa lähikaupassa ei ole ollut enää pitkään aikaan. Siinä on pussi minun makuun.[/QUOTE]

Toivottavasti tehdään eikä olla lopettamassa! Ei kyllä oo kauaa, kun näin jossain Prismassa tms. Kaatissäkkejä. K-Supermarketissa näin jotain uusia "kaatissäkkikarkkeja", tais pussi sisältää pelkästään tiettyä makua, olisko ollut niitä vaaleita vähän toffeisia linnun löysiä tms. ja sit toinen pussi punaisia härskejä sillejä. Alkuperäinen sekoitusversio, juurikin Kaatissäkki, pitää minunkin aina välillä saada, ovat hyviä. Ei tule syötyä koko pussia kerralla, koska karkit ovat kovia :).
 
vierass
Nykyään on kyllä ihan ihme makuja, greippiä :x melonia :x ihan outoja yhdistelmiä

[QUOTE="Sophie";29560832]Tehdäänkö kaatissäkkiä vielä? Tuossa lähikaupassa ei ole ollut enää pitkään aikaan. Siinä on pussi minun makuun.[/QUOTE]

On niitä näkynyt, mutta karkkien koko on muuttunut.
 
irtsari
Sehän siinä on kun pitää kokoajan keksiä uusiä karkkeja ja makuja! Tuloksena on sitten justiin niitä epämääräisen makuisia mössöjä. Keskittyisivät vaan niihin entisiin hyviin karkkeihin...
Itse en ostakkaan ku irtsareista omia suosikkeja, etenkin makuunista, slurps!
 
giig
[QUOTE="vierailija";29560434]Samaa mieltä! Ja ootteko huomannu miten vaikee on löytää nykyään hyviä kirpeitä karkkeja kaupasta? Hyviä löytyy vaan tietyistä paikoista missä on edes jonkinlaiset irttarivalikoimat, ja nekin paikat vähenee koko ajan. Peruskaupoissa on joko missä-x tai niitä uusia liskokarkkeja, plääh. Koko ajan tulee noita epämääräsiä klimppejä lisää ja kaikki vanhat hyvät katoaa...[/QUOTE]

Kirpeitä ei tosiaan oo oikein muutoin kuin irttareissa. Itse rrrakastan kirpeitä karkkeja. :)

Nämä ainakin on hyviä:

Product | Candyking
 
lökjhgfd
Niissä on nykyisin pelkkää sokeria ja sorbitolia. Makua antavia kunnon (lue: kalliita) aineksia ei enää käytetä. Ei semmoisia aikunen ihminen jaksa syödä, pelkkää p-aa on kaikki nykyiset karkit. :(
 
"Sirkkeli"
Tyttö halusi just jonkun uutuuspussin, ja siinä oli kyllä taas aivan ihmemaut. Vissiin jotain erikoisempia hedelmiä. Minä, joka syön lähes kaiken, missä on sokeria, jätän monet Uutuus- karkkipussit rauhaan.

Mutta tosta hopeatoffeesta olen eri mieltä kuin tuolla aiemmin kirjoittanut. Aivan sikahyviä. Onneksi ei ole niin kovia, kuin silloin muinoin. tänään meni taas pussillinen.
 

Yhteistyössä