Onko minussa jotain vikana, kun en ikinä ostaisi lapselle jotakin yli 80€ maksavaa vaatetta!

  • Viestiketjun aloittaja mamma 3lle
  • Ensimmäinen viesti
mamma 3lle
Eihän se lapsi edes ymmärrä sen arvoa, kyllähän sitä teini-ikäiselle sitten joutuu ostaa merkkivaatetta, kun tajuavat niistä jo jotain. Ja merkki ja ulkonäkö silloin tärkeää


Alusvaatteita ja sukkia ostan uutena, ulkoiluvaatteet alesta max. 15€


Muuten kaikki käytettynä kirppikselä tai sukulaisilta saatuna.

Paidan tai housut saatan ostaa uutena jos tarjouksessa esim. 5€


Itselle kyllä voi ostaa 100€ takin yms. mutta sitähän voi käyttää monena vuonna, lapsihan kasvaa koko ajan vaatteista ulos.
 
Jos saisin 15 eurolla hyvälaatuisia, vettäpitäviä lasten ulkoilupukuja ja -jalkineita, niin en minäkään maksaisi niistä yli 80 euroa.
Ts. ei hinta, ei merkki, vaan ominaisuudet ja laatu on se mikä merkitsee.
 
Tarviiko ihmisessä olla jotain vikana vain sen takia että tekee erilaisia valintoja lastenvaatteiden suhteen? :O Eiköhän se nyt riitä että lapselta löytyy sopivan kokoisia ja säähän passaavia vaatteita niin ettei joudu palelemaan tai märkänä kulkemaan.
 
vv
Mä ostan nuo kalliimmat aina järkevästi ja harkiten, olisko 60e ollut kallein (talviulkoiluvaatteet) mitä olen ostanut, kengistä on joutunut pulittamaan enemmänkin mutta ne onkin tärkeää olla hyvät (ja Eccot maksaa jo aikuisten kenkien verran kun pojan jalka on jo 40)
 
km
Jos saisin 15 eurolla hyvälaatuisia, vettäpitäviä lasten ulkoilupukuja ja -jalkineita, niin en minäkään maksaisi niistä yli 80 euroa.
Ts. ei hinta, ei merkki, vaan ominaisuudet ja laatu on se mikä merkitsee.
PEESI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jos se 20 e lotta&lassi olis yhtä kaunis, kestävä ja vedenpitävä kuin monet yli 80e haalarit nii ikipäivänä en ostais ku niitä 20e haalareita. MUTTA kun laatu kohoaa hinnan mukana, ja niitä ominaisuuksia, joita vaadin lapsen ulkovaatteelta, ei ole halvoissa!!!! mä en tuijota merkkiä enkä hintaa - vain sitä, että se ulkovaate pitää OIKEASTI vettä ja kestää kulutusta ja on nätti. en usko että kovinkaan moni ostais niitä kalliita jos samaa laatua sais halvemmalla.

Ja mitä hintaan tulee, niin mulla on tapana ostaa ulkovaatteet alesta, jolloin usein saan sen 130e haalarin alle 80 eurolla. kuka sitä käskee ostaa normihintaisena?
 
Kierompaa minusta on ostaa teinille kalliita merkkivaatteita vaan merkin takia, kuin pienelle lapselle laadukkaita ulkovaatteita laadun takia - ei merkin. Jos halpahallin parinkympin puvut pitäisivät kosteutta jne, voisin toki ostaa sieltäkin. En osta itsellenikään vaatteita merkkien takia, joten en todentotta aio kasvattaa lapsianikaan sellaisiksi, vaikka nyt taaperoiässäkin saavat kenkiä jotka maksavat yli 50e tai hanskoja jotka maksavat 30e per pari. Samalla tavalla voin itselleni ostaa laadukkaat hanskat ja maksaa niistä tarvittaessa enemmäin kuin muutaman euron rukkasista, jotka eivät ole lämpimät ja hajoavat nopeasti.
 
Kurahousut on keksitty, miksi ostaa 130eurolla superkousteutta pitivä puku? :D

Hyvät kosteussuojatutu käsineet löysin lapselle 3 eurolla halpahallista..
Luulen, että lapsen on mukavampi olla kosteutta pitävässä ja hengittävässä puvussa, kuin puvussa, joka ei hengitä ja jonka päälle on vielä puettu jäykät kurahousut. Itse en ainakaan sellaisessa varustuksessa haluaisi ulkoilla.

En minäkään merkkejä ostaa vaan laatua. Jos yhtään seuraa alennuksia, niin laadukkaitakin ulkovaatteita/kenkiä saa puoleen hintaan.
 
Itse en aina ymmärrä vanhempia, jotka suhtautuvat eri tavalla lasten vaatehankintoihin kuin omiinsa. Lapsille voi esim. ostaa kirppari vaatteita, mutta itsellä ei tulisi kuulonkaan käyttää kirpparilta ostettua tai voi tietysti olla myös niin päin että äiti/isä ei välitä millaisissa vaateissa itse kulkee mutta lasten vaatteet pitää olla viimeisenpäälle.
 
Viimeksi muokattu:
Tarviiko ihmisessä olla jotain vikana vain sen takia että tekee erilaisia valintoja lastenvaatteiden suhteen? :O Eiköhän se nyt riitä että lapselta löytyy sopivan kokoisia ja säähän passaavia vaatteita niin ettei joudu palelemaan tai märkänä kulkemaan.
Näin. Ja miksi kaikkien pitäisi tehdä päätöksensä samalla tavalla kuin joku tekee? Miksi meidän pitäisi olla tasaista massaa.

No koska mä en juo kaljaa, niin kukaan ei saa juoda kaljaa. Että tiedätte. Muistakaa se vastaisuudessa. Koska mä pärjään ilman kaljaa, niin se ei ole suotavaa, että kukaan, koskaan, nauttii pullollisen olutta.
 
Mä ostan kirppikseltä ja alesta niin paljon kuin mahdollista...vielä toistaiseksi en ole ikinä joutunut maksamaan ulkoilupuvusta 80 euroa, tai yli. MUTTA mikäli joku kerta en kertakaikkisesta saa hyvää pukua alesta tai kirppikseltä, niin ennemmin mä maksan sen 109€ siitä Reimatecistä, kuin ostan halvan p*skan, joka hajoaa ja jonka vuoksi joudun ostamaan toisenkin mokoman.

Mulle on edelleen se ja sama mitä muut lastensa päälle pukevat, mutta mä olen kertaalleen tehnyt sen virheen, että ostin halvalla, enkä tosiaan saanut hyvää. Jonkun muun lapsille se puku ehkä riittää, mutta meillä se meni hajalle nopeasti ja jouduin ostamaan saman kauden aikana uudet vermeet.

Lisäksi meillä on pieniä kaksi ihan lyhyellä ikäerolla, eli olisi suotavaa että se sama puku kestää myös isommalta pienemmälle. Mikäli maksan puvusta uutena 109€, käytän sitä kahdella (jolloin se tekee 54,50€/lapsi) ja myyn sen eteenpäin vielä 15 eurolla, niin mielestäni ei paha lainkaan.
Toki ennemmin ostan sen alun alkaenkin alesta, mutta jos joskusjoudun ostamaan sen täyteen hinataan niin sitten joudun.
 
mielipiteitä
en ole koskaan löytänyt 15eurolla silmää miellyttäviä hyvälaatuisia ulkovaatteita lapsille, siksi maksan enemmän, että lapsi saa kestävän ja hyvännäköisen puvun talveksi, leikki on lapsen työ, ostathan varmasti itsellesikin hyvät työkengät ja hengittävät vaatteet.
 
Mä olen muuten ostanut todella joustavia ja ohuita kurahousuja...
Onneksi ne ei ole yhtä jäykkiksiä kuin omassa lapsuudessa! Ja ne kurahanskat, muistatteko niitä? Ne joissa käsi oli sillain koppurassa ja ne oli niin jäykät että lapion saaminen maasta oli turhauttavan hidasta:kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22062575:
Mä olen muuten ostanut todella joustavia ja ohuita kurahousuja...
Onneksi ne ei ole yhtä jäykkiksiä kuin omassa lapsuudessa! Ja ne kurahanskat, muistatteko niitä? Ne joissa käsi oli sillain koppurassa ja ne oli niin jäykät että lapion saaminen maasta oli turhauttavan hidasta:kieh:
mä muistan itsetehdyt villahanskat, joista roikkui lumipalleroita ja jotka kastuivat heti läpimäriksi kun vähän lumilinnaa rakensi....
 
hr
no ostin just alennuksesta remun välikausiasun.. ovh oli sen 85 euroa, mut en todella maksanu siitä noin paljoa.. kiva käydä penkomassa niitä alennuskoreja.. eikä vaatteella loppujenlopuksi ole paljoa hintaa kun esikoinen käyttää sitä tän syksyn, ensi kevään ja mahdollisesti sitten seuraavan syksynkin.. ja pikkuveli tulee perässä ja ottaa sen käyttöönsä sitten seuraavana keväänä. Kyllä musta oli järkeä ostaa laadukas ulkovaate, joka on käytössä erittäin pitkään kahdella lapsella.
 
"vieras"
Minä harvoin ostan, nyt menin just ostamaan pojalle kyllä elämämme kalleimman talvipuvun, 82e. Hurjalle tuntu, eikä muuten ollu mikään reimatecci, eli en maksanut siitä merkin, vaan ominaisuuksien vuoksi. ja jospa se menis pikkuveljelle parin vuoden päästä :)
 
Minäkin valitsen aina edullista, mutta katson myös ominaisuuksia ja laatua. Pohjoisen talvikeleissä ei hirmuista kosteussuojaa tarvitse. Joskus tulee kuitenkin eteen kalliimpaakin ostosta, kuten kesällä 7 v pojalle 85 euron huopahattu ja postikuluineen tuli maksaan hiukka enemmän. Harvoin tuo poika mitään toivoo, joten toive Indiana Jones -hatusta toteutettiin :D
 

Yhteistyössä