Onko minun pakko lähteä

sinne helvetin mökille ähöttämään tuon ukon retaleen kanssa???

Sata varma riitelyviikko luvassa, kun isolla porukalla pikkuruisessa mökissä viikko ollaan :( :(

Valmiiksi jo tympii ajatus kauhean tavaramäärän roudaamisesta jonnekin jumalan selän taakse :|

saapas
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

Sata varma riitelyviikko luvassa, kun isolla porukalla pikkuruisessa mökissä viikko ollaan :( :(

Valmiiksi jo tympii ajatus kauhean tavaramäärän roudaamisesta jonnekin jumalan selän taakse :|

mä voin mennä sun puolesta.Mulla ku ei ole mökkiä eikä missään lähipiiriskää oo ja kovasti mielisin mökille.

Alkuperäinen kirjoittaja saapas:
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

mä voin mennä sun puolesta.Mulla ku ei ole mökkiä eikä missään lähipiiriskää oo ja kovasti mielisin mökille.
Ole hyvä vaan, saat ukkoni bonuksena mukaan - ei tarvitse palauttaa viikon jälkeen :whistle: :whistle: :whistle:

Piika-äiti harmaana
Jos mökillä (tai yleensä missä tahansa) olo tuntuu vaikealta, eihän sinne kannata lähteä elämäänsä ja muiden elämää hankaloittamaan.

Minä olen pysynyt poissa kaikkien ihmisten mökeiltä viimeiset 4 vuotta ja mieheni ei puolestaan lähde muutamiin minulle tärkeisiin paikkoihin. Jää siis kotiin!

Piika-äiti

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti harmaana:
Jos mökillä (tai yleensä missä tahansa) olo tuntuu vaikealta, eihän sinne kannata lähteä elämäänsä ja muiden elämää hankaloittamaan.

Minä olen pysynyt poissa kaikkien ihmisten mökeiltä viimeiset 4 vuotta ja mieheni ei puolestaan lähde muutamiin minulle tärkeisiin paikkoihin. Jää siis kotiin!

Piika-äiti
Voi kun olisi noin helppoa. Voisi vain jäädä pois paikoista jos ei tykkää. Minä inhoan kaikkia paikkoja joissa paljon ihmisiä. Huvipuistot esimerkiksi. Mutta mies ei pärjää kahden eri ikäisen kanssa yksin. Ei voi jättää pienempää yksin, ja isompi haluaa kaverin mukaan laitteeseen. Pakko mikä pakko kun on lapsia tehnyt.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti harmaana:

Piika-äiti
Voi kun olisi noin helppoa. Voisi vain jäädä pois paikoista jos ei tykkää. Minä inhoan kaikkia paikkoja joissa paljon ihmisiä. Huvipuistot esimerkiksi. Mutta mies ei pärjää kahden eri ikäisen kanssa yksin. Ei voi jättää pienempää yksin, ja isompi haluaa kaverin mukaan laitteeseen. Pakko mikä pakko kun on lapsia tehnyt.

Usein olen nykyään kade perheille joissa lapsilla vuoden tai kahden ikäero. Näillä pari vuotta rankkaa, mutta sitten on helppoa, kun lapset leikkivät ja tekevät samoja juttuja.

Keittiönoita
Älä lähde. Mä olen joskus kuokka ja kirves ollut exän ja silloin vielä pienten lasteni kanssa mökillä. Viikko piti olla, mutta neljännen päivän aamuna mä olin niin korviani myöten täynnä, että ilmoitin heti herättyäni, että tämä tyttö hyppää nyt Helsinkiin menevään junaan ja jos jotakuta kiinnostaa tulla mukaan niin siitä vaan. Eipä ne muutkaan sinne jääneet, kun "room service" kerran päätti lähteä :D :D Sen koommin en ole mökille mennyt.

Piika-äiti harmaana
Tämä on varmaan jonkinlainen ikäkysymys.

Jossain vaiheessa sitä vaan kasvaa sen verran kiukkuiseksi ja vit.tumaiseksi ämmäksi, ettei viitsi kiusata itseään ja lähteä yhtään minnekään, mistä ei edes jollain tavalla nauti. Itse en todellakaan lähde, enkä ole enää pitkään aikaan lähtenyt, mökeille, en huvipuistoihin, sukujuhliin tai muihin ällötilaisuuksiin suvun, miehen tai lasten takia. Ei ole tarvetta mihinkään marttyyrinkruunuun ja miellyttämisenhalu on hävinnyt kokonaan.

Uskokaa tai älkää, tämä helpottaa elämää. Kaikkien kannattaisi alkaa miettiä mitä todella itse haluaa ja toimia sitten sen mukaan eikä niinkuin sisko, kantakaupan asiakaslehti, naapuri tai kolleega neuvoo toimimaan.

Piika-äiti

Pakkohan ei ole kuin kuolla niinkuin joku jo sanoikin. Mä puolestani olisin ilomielin jäänyt mökille vaikka kuinka pitkäksi aikaa, kolme yötä meni hujauksessa. Ja viis henkeä meitäkin oli pikkumökissä ja hyvin meni. Lapset nautti täysin rinnoin.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Mango Mama:
Mina lahtisin. On melko itsekasta toimia ihan vaan miten itse haluaa...
Itsekästä on myös se, jos lähtee mukaan pilaamaan toisten loman. Tai sitten pitää olla hyvä teeskentelijä, jotta perhe ei huomaa, miten paljon siellä mökillä olo viduttaa.

vierailen
Samaa mieltä, ei ole pakko mennä. Itse en ole liioin mennyt ilmaiseksi kotipiiaksi/siivoojaksi miehen mökille, jossa majailee sen suku. Meillä on käytössä pikkumökki, johon pitäisi muka 5 henkeä mahtua ja kaiken lisäksi olemme uusperhe. Ei prkle kiinnosta mennä sinne toisten jälkiä siivoamaan. Onhan mullakin loma!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mina lahtisin. On melko itsekasta toimia ihan vaan miten itse haluaa...
Itsekästä on myös se, jos lähtee mukaan pilaamaan toisten loman. Tai sitten pitää olla hyvä teeskentelijä, jotta perhe ei huomaa, miten paljon siellä mökillä olo viduttaa.

Se on pitkalti asennekysymys. Voihan sita ainakin yrittaa asennoitua positiivisesti mokillaoloon, eika pilata toisten iloa.

Keittiönoita
Se on pitkalti asennekysymys. Voihan sita ainakin yrittaa asennoitua positiivisesti mokillaoloon, eika pilata toisten iloa.
Totta tuokin. Mutta ainakin omalta kohdaltani tiedän, että päivän tai jopa kaksi voin istua perheeni iloksi vaikka kusiaispesässä, mutta sen jälkeen on jo päästävä pois. Kaikki ihmiset eivät ole mökki-ihmisiä :)

Tiedän sinusta melkein kaiken
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Totta tuokin. Mutta ainakin omalta kohdaltani tiedän, että päivän tai jopa kaksi voin istua perheeni iloksi vaikka kusiaispesässä, mutta sen jälkeen on jo päästävä pois. Kaikki ihmiset eivät ole mökki-ihmisiä :)

Mä käsitin, että tässä ei ole kysymys siitä, viihtyykö yleensäkään mökillä. Vaan siitä, että sinne mennään nimenomaan miehen kanssa.
Provo kyseli aamulla, otanko avioeron, kun mies huomautti läskeistä. (joista tosin itsekin valittaa lähes joka päivä )

Ei ole missään nimessä pakko lähteä!

Minäkin olen ollut oikein himomökkeilijä aiemmin, mutta viime vuosina on tullut jonkinlainen kyllästyminen SIIVOA KAUPUNKIHUUSHOLLI - PAKKAA - MATKUSTA VAATTEITA, RUOKAA, LAPSIA JA ELÄIMIÄ TÄYNNÄ OLEVASSA AUTOSSA - PURA - SIIVOA MÖKKI - PAKKAA - MATKUSTA VAATTEITA, RUOKAA, LAPSIA JA ELÄIMIÄ TÄYNNÄ OLEVASSA AUTOSSA - PURA -viikonloppuihin. Niinpä olen tehnyt päätöksen, että lähden mökille vain silloin kun huvittaa. Talvimökkeilyn olen heittänyt kokonaan pois.

Meillä on ollut tänä kesänä harvinaisen paljon pitkiä matkusteluja vaativia reissuja tehtävänä. Käytännössä olemme alkukesän olleet tien päällä tavarat matkalaukuissa. Olimme jo aiemmin suunnitelleet menevämme minun sisarusten yhteiselle mökille juhannukseksi. Kun juhannusviikon tiistaina kotiuduimme hirveän pyykkivuoren ja väsyneiden lasten kanssa reissusta, sanoin miehelle, että hulluja olemme jos kuvittelemme jotenkin rentoutuvamme mökkijuhannuksessa. Pitäisi panna hirveä iso pyörä pyörimään, että pääsisimme keskiviikkona matkaan. Totesimme yksissä tuumin, että emme lähde mihinkään vaan vietämme juhannuksen kaupungissa ja nautimme kaikista mahdollisista mukavuuksista mitä kaupunkijuhannus tarjoaa. Niin olemme tehneet ja varmasti oli tämän kesän paras päätös!! Meillä on ollut niin mukavaa ja rentoa, vaivatonta ja helppoa.

Olen joskus kuullut kritisoitavan että helppous ei ole oikeaa mukavaa. Kyllähän sitä voi toisinaan tietenkin nähdä vaivaakin mukavuuden eteen, mutta on tottavie joskus paikallaan viettää sellaistakin mukavaa, jonka eteen ei tartvitse käytännössä nähdä minkäänlaista vaivaa.

Niin että jää kotiin vaan!!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Ei ole missään nimessä pakko lähteä!

SIIVOA KAUPUNKIHUUSHOLLI - PAKKAA - MATKUSTA VAATTEITA, RUOKAA, LAPSIA JA ELÄIMIÄ TÄYNNÄ OLEVASSA AUTOSSA - PURA - SIIVOA MÖKKI - PAKKAA - MATKUSTA VAATTEITA, RUOKAA, LAPSIA JA ELÄIMIÄ TÄYNNÄ OLEVASSA AUTOSSA - PURA -viikonloppuihin. Niinpä olen tehnyt päätöksen, että lähden mökille vain silloin kun huvittaa. T

Sama täällä elämän ei tarvitsee olla pelkkää kiirettä pakkaamista ja mökkeilyä..
se kiire kiire nosta ainakin minulle karvat pystyyn !

Yhteistyössä