Onko minulla "kyky" vai onko vain sattumaa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Yhtäkkiä saatan miettiä jotain henkilöä ja hän tuleekin samalla vastaan kauppareissulla. Siis esim. ihmistä, jota on näkee vain tosi tosi harvoin. Onko tämä jotain ennakkoaavistusta vai mitä tämä on? Näin käynyt useamman kerran...

"vieras"
Jotkut ovat herkempiä, jotkut eivät, mutta sitä puolta itsessään voi myös kehittää. Mistään kyvystä en lähtisi puhumaan, sillä jokainen pystyy samaan niin halutessaan. Alkukantaista voimaa.

"aini"
Kun esim. kaupungilla tai kaupassa ajattelee jotakin tiettyä ihmistä ja sitten törmää häneen on todennäköisesti tiedostamattaan tehnyt kyseisestä ihmisestä näköhavainnon.

Khimaira
Tai sitten kaivaa puhelimen esille soittaakseen jollekin tietylle ja samassa hän soittaa sullepäin.
Tulee tunne että pitää tavata joku ihminen ja hänellä onkin sitten tärkeä asia/hätä/tms.
Joistakin asioista on "varmuus", esim. miksi valitsee kahdesta lähes samanlaisesta vaihtoehdosta sen toisen ja siinä ei valitussa ilmeneekin joku iso vika.
Näkee unessa jonkun kuoleman ja se tapahtuu oikeasti.

Näitä on ja niillä vielä enemmän jotka yhdistelevät asioita sopivasti..

"Mie"
Mullekkin sattuu noita. Joskus saattaa tulla ihan lyhyen ajan sisällä tollasia/ton tapaisia juttuja monta kertaa, silloin mullakin aina käy mielessä että aika spookyä, että onkohan mulla jotain ennustaja-akan taitoja. Etiäisiksihän noita kutsutaan, mutta noiden lisäksi olen myös aavistanut esim. Että joku on raskaana, tai yhtenä esimerkkinä se että aavistin että siskoni ostaa uuden auton, joka oli aika outoa koska siskollani ei edes ollut mitään syytä vaihtaa autoa tai ei edes ollut puhunut mulle mitään uuden auton ostosta :D

"mie vaan"
Mä olen useamman kerran nähnyt unta, että joku on raskaana ja pian kuullut että hän oikeasti on raskaana. Kerran oli oikeesti outoa, äidilläni on tuttava jota hän ei ollut nähnyt pitkään aikaan, minä taas en edes juurikaan tuntenut häntä. Sitten näin unta, jossa hän oli raskaana, naureskelin unelle hän kun oli jo aika vanha ja omasi useamman vanhemman lapsen. Pari päivää myöhemmin äitini kertoi tavanneensa naisen ja nainen oli kertonut olevansa raskaana!

jjjkko
Oot nähnyt sen ihmisen siellä kaupassa, mutta et ole kuitenkaan tajunnut, mutta alintajunnassa se on kuitenkin ja siksi alat ajattelemaan tätä ihmistä ja yllätyt kun hän onkin kaupassa. En osaa hienosti selittää, mutta jotenkin näin :D

Itse olen muutaman kerran yöllä herännyt ihan yht'äkkiä "nyt on joku hätä" ja niin on aina ollut, miehellä tai jollakin muulla läheiselläni. Ja kerran ,kun mies oli viihteellä niin heräsin kesken unien ja ensimmäinen ajatus "mies on putkassa" Noh, siellähän se oli.

HippuTAR
Mulla on äitin kans joku "yhteys". Monet kerrat ku mä oon soittanu sille niin se on heti sanonu ajatelleensa mua just ja jotenkin myös mä tiedän etukäteen koska äiti on soittamas mulle. Monesti myös ku mä oon ruvennu puhumaan sille jotain asiaa niin äiti on kans hiljan ajatellu samaa asiaa. Esim. vähän aikaa sitten sanoin sille että mä voisin ottaa seuraavalla kyläilykerralla kameran mukaan ja kuvata sen hierontapöytää ja laittaa sen toriin myyntiin, äiti vaan sit totes että "ei voi olla totta, mä just eilen ajattelin että se pitäis myydä!" ja toi hierontapöytä on lojunu sen makkarin nurkas käyttämättömänä vuosia... En oo silti ajatellu mitään kykyjä omaavani.

"viirus"
Näin kerran unta pojasta,joka oli samalla yläasteella mun kanssa aikoinaan.
En ollut varmaan ikinä ollut hänen kanssaa juttusilla saati ihastunut tai mitään, siis normi oppilas vaan.

Sitten samana päivänä hänet näin ja en ollut nähnyt sitä ennen ainakaa 10 vuoteen!Ihan hullua..Näät unta jostain random tyypistä, ketä et ole ajatellut,ööö,ikinä, etkä nähny 10 vuoteen ja sitte samana päivänä pyöräilee vastaan..
Hyrr.

Muisti toimii tuolla tavalla. Ajattelet jotakuta, jota et ole nähnyt pitkään aikaan, mutta ajatus vain käväisee mielessä eikä painu pitkäkestoiseen muistiin. Muutaman sekunnin kuluttua olet unohtanut sen. Toisella kertaa näet kyseisen henkilön ja ajatus painuu pitkäkestoiseen muistiin ja luonnollisesti muistat vain sellaiset tapaukset. Niinpä alat ajatella, että sinulla on jonkinlainen yliluonnollinen kyky nähdä asioita ennalta.

yksi kokemus
Mulle kävi kerran nuorena sellainen karmaiseva juttu, oli kesä, asuin vielä kotona isoveljeni kanssa, joka oli jo töissä. Heräsin aamulla ja kotona ei ollut ketään (ei kuulunutkaan olla), mulle tuli heti sellanen hyvin vahva tunne, että jotain pahaa on tapahtunut. Eikä mennyt kauaa, kun isoveli tuli töistä kotiin, ja sanoi, että isä oli saanut sydänkohtauksen töissä ja viety ambulanssilla sairaalaan. Isällä oli tuolloin ikää 50 ja rapiat ja oli aiemmin ollut ihan terve. Sen jälkeen mietin pitkään, että onko minussa jotain outoa, mutta noin selvää etiäistä en ole uudelleen saanut. Tai ainakaan sellaista, jota en olisi mitenkään voinut selittää. Kerran töissä tosin tapahtui silleen, että yövuoroni alussa (olen sairaanhoitaja sairaalassa) yhden potilaan kohdalla tuli tunne, että kaikki ei ole hyvin, hyvin epämääräinen kalvanta jäi mieleeni ja muut potilaat kierrettyäni soitin päivystäjälle vain kertoakseni, että meillä on tämmönen leikattu potilas, joka voi hyvin, mutta että jotenkin mulla on outo tunne hänen suhteen, eli että jos yöllä soitan, niin tarkoitan tätä potilasta - no, kun menin takaisin potilaan luo, oli hän mennyt elottomaksi ja elvytys siitä tuli, rytmi saatiin takaisin ja mies teholle, mutta sinne sitten myöhemmin kuoli. En osaa selittää, miksi tunne oli sellainen, mutta liittynee kuitenkin ammattitaitoon ja kykyyn nähdä ihmisen vointi eikä mihinkään yliluonnolliseen.

"vieras"
Mulla on yksi enneunikokemus. Näin unta, jossa olin lapsuudenystäväni kanssa ambulanssissa, ystäväni vuosi verta ja minä itkin. Heräsin itkien. En ollut nähnyt tuota ystävääni vuosiin. Kuukauden kuluessa unestani olin vanhempieni luona kylässä ja näin lapsuudenystäväni isää. Kysyin, mitä ystävälleni mahtaa kuulua. Hyvin vaikeasti isänsä sai kerrottua, että ystäväni oli saanut äskettäin keskenmenon ja kertoi sitten vielä aika kamalan taustan tuolle keskenmenolle (väkivaltainen puoliso).

"Kikka"
Mulle käy usein niin että ajattelen jotain biisiä..kuulen sen hetken päästä...numeroa..nään sen jossain lätkässä rangaistuksia ajattelen mielessäni ni johan heti tuli... TÄNÄÄN juttelin riisisuklaasta jota ei enää valmisteta ni nyt joku alottanu siitä täällä keskustelun :D :D

Yhteistyössä