Onko miesten suhtautuminen sinuun muuttunut lapsen saannin jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suzyco
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

suzyco

Aktiivinen jäsen
27.09.2007
1 286
0
36
Ihan vaan huvikseni kyselen että onko kukaan muu huomannut samaa kun minä.
Olen ihan ihmeissäni kun liikun meidän 7kk tytön kanssa kaupungilla niin todella monet nuoret ja alle 40v miehet flirttailee ihan selkeesti vaikka mulla on lapsi mukana! :laugh: Mäkun kuvittelin että lastenvaunut on varma karkotin,mutta ei kai sitten! Tosi usein myös katsotaan vauvaa jos se sattuu vaikka istumaan rattaissa ja hymyillään sille kovasti,taikka jopa jutellaan. Ei siittä ole kauaakaan kun ostoskeskuksessa kävelin kaverini ja tyttöni kanssa,kannoin tyttöä sylissä ja vastaan tuli mies joka hieman hymyili ja ajattelin että hän kommentoi kohta tyttöä jotenkin,sittenpä mies yllätti ja tokasi että siinäpä on lapsella kaunis äiti!! Olin ihan ällikällä päähän lyöty kun en nyt ihan odottanu tollasta kommenttia... :) Ja sitten on näitä selkeesti vauvakuumetta potevia miehiä,eilenkin olin jäätelöä ostamassa ja tytölle maitoo lämmittämässä kun vieressä seiso mies naisensa kanssa ja tää mies kovasti hymyili mun tytölle ja sano naiselleenkin että kato nyt kun ihana pieni,kyll se nainenkin sitten katto ja hymyili,mutta tämä mies oli ihan myyty. :laugh: Mun tyttö kun on vielä sellanen hymytyttö kaikille.

Sitten myös miehet on paljon kohteliaampia kun naiset,monesti jos taistelen jonkun kaupan oven kanssa,niin ohi kulkeva mies pysähtyy pitämään ovee auki,vaikka ei ois samaan kauppaan tulossakaan! Kun taas muutamia kertoja on käyny niin että yritän saada vaunuja sisälle ja samalla oven avauksella kulkee nainen OHI,eikä edes kysy että tarvitsenko apua. Onneks nyt kaikki naiset ei kumminkaan ole sellasia,mutta useemmin kyllä ovat kun miehet.

Mä siis elän onnellisesti suhteessa, mutta olen vaan positiivisesti ylättyny saamastani huomiosta,onhan se kiva tietää että kelpais muillekkin,vaikken ketään muuta huoliskaan kun oman mieheni. :heart: Oon aina saanut huomiota miehiltä mutta tämä on yllättävää että flirttaillaan vaikka mulla on lapsi mukana!

Luulen kyllä että johtuis siitä että olen tosi onnellinen ja tyytyväinen elämääni ja itseeni,se varmasti näkyy positiivisesti myös ulospäin. :)

Mulle tuli mieleen, että voihan se olla niinkin, että niiden miesten on helpompi olla sulle ystävällisiä nyt kun sulla on lapsi. Vähän niin kuin että niiden ei tarvitse pelätä, että luulet, että ne flirttaa sun kanssa ja haluavat suhteeseen kun voivat olettaa, että sulla on ehkä kumppani kun sulla on pieni lapsi. ?

Hyvä aihe!

On ne ehkä kohteliaampia. Paitsi työkaverit näyttää olevan samoja taliaivoja kuin ennenkin. :laugh: Aika monet miehet kyllä mun mielestä (voihan olla että kuvittelen omiani!) katsoo pitkään, kun olen yhä hyvännäköinen vaikka mulla on vauva. Ja tosi moni on sanonutkin että se on hienoa.

Muuten, mua kyllä baarissa yritettiin pari kertaa iskeä vaikka olin raskaana. :/ Hieman ihmettelen, mitä liikkuu moisen miehen päässä. Luulis että mielenkiinto menee kun selkeästi näkee että joku toinen ehti ennen.

Koen saavani enemmän kunnioitusta, minua pidetään ikäänkuin tärkeämpänä. Lapsen saantihan on naisen seksuaalisuuden tulosa, ja lapsen kasvatus sen jatke,, jos mies on kasvanut pojasta mieheksi, se kiinnostaa häntä ja on mielenkiintoista. Ja tottahan se näkyy ulospäin onnellisuus ja itsevarmuus, mikä usein siitä lapsesta seuraa.

no samaa huomannu kans..ehkä ne kattoo pitkää ku kuljen 4:n alle 5v kanssa :laugh: yks pvä kaks miestä tuli vastaa ja kysyvät että ookko sää noiden kaikkien äiti :D monet sit sanonu että hattua nostavat ku jaksaa noin pienten kaa.. :whistle:

Mitä jos kyse on vain siitä että ennen et kiinnittänyt asiaan huomiota mutta nyt kun oletat viehätysvoimasi kadonneen niin jokainen katse ja hymy lämmittää. Ennen ne ei tuntuneet miltään kun oletitkin niitä saavasi.

Olen huomannut, että kaikenikäiset miehet tulevat juttelemaan herkemmin kuin ennen. Se varmaan johtuu siitä että en vaikuta enää niin "uhkaavalta" kun mulla on pieni lapsi mukana ja miehet ehkä ajattelevat, että pienen lapsen äiti ei heti ota juttelua iskuyrityksenä..? Eli miehen ei tarvitse pelätä, että luulen tämän olevan iskemässä kun pari sanaa vaihdetaan.

Ja ylltäävän usein jo parin lauseen jälkeen käy ilmi, että tämä juttelemaaan tullut mies on lähiaikoina saanut/saamassa lapsen tai lapsenlapsen :) ja näillä miehillä on usein silmää lapsen kanssa kulkevan ihmisen "avuntarpeelle" (aukovat ovia, auttavat rattaat bussiin..) ja siitä sitten luontevasti lähtee ystävällinen juttelu liikkeelle.

Monia miehiä oikeasti viehättää äitiys. Ei he välttämättä tahdo suhdetta pienen lapsen äidin kanssa, mutta äitiydessä on jotain naisellista, mikä saa flirttaamaan. Moni mies on siis ihan kertonut. Äitiyden mukana myös naiset on usein itsevarmempia ja senkin myötä viehätysvoima kasvaa.

Ja äiti pienen lapsen kanssa on varmasti helpommin lähestyttävä, joten viattomia flirttihymyjä tulee enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koen saavani enemmän kunnioitusta, minua pidetään ikäänkuin tärkeämpänä. Lapsen saantihan on naisen seksuaalisuuden tulosa, ja lapsen kasvatus sen jatke,, jos mies on kasvanut pojasta mieheksi, se kiinnostaa häntä ja on mielenkiintoista. Ja tottahan se näkyy ulospäin onnellisuus ja itsevarmuus, mikä usein siitä lapsesta seuraa.

Peesailen tätä :)

Peesaan myös tuota että koen saavani enemmän kunnioitusta ja myös toiset ihmiset huomaavat minusta loistavan auringon. Mikä sitten on flirttailua?? Jokainen kokee sen erilailla..jos minulle mies hymyilee tai tulee juttelemaan vauvalleni niin en koe sitä ensimmäiseksi flirtailuksi vaan koen sen ystävällisyydeksi ja toisten huomioon ottamiseki.

Monet miehet voi ajatella niinkin että nainen on helppo nakki kun sillä on pieni lapsi. Luulevat että seksielämä miehen kanssa on mennyttä ja turhautuu kotiäitinä. Eikä kuitenkaan halua mitään sen vakavampaa suhdetta, koska ei halua menettää miestään ja lasta.

Peesaan tota että kunnioitusta tulee huomattavasti enemmän. Sen huomas jo raskausaikana että ovia availtiin ym. Ison mahan tai vaunujen kanssa miehet pysähtyy paljon useammin suojatien eteenkin antamaan tietä kuin muuten. Paitsi nuoret miehet (joilla ei ole omia lapsia?). Lisäksi olen huomannut et nuoret miehet joiden vaimo on raskaana tai joilla on oma pieni lapsi kattelevat paljon kiinostuneemmin lasta ja vaunuja ym kuin muut.

Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Ihan vaan huvikseni kyselen että onko kukaan muu huomannut samaa kun minä.
Olen ihan ihmeissäni kun liikun meidän 7kk tytön kanssa kaupungilla niin todella monet nuoret ja alle 40v miehet flirttailee ihan selkeesti vaikka mulla on lapsi mukana! :laugh: Mäkun kuvittelin että lastenvaunut on varma karkotin,mutta ei kai sitten!

Saman minäkin olen huomannut ja sitä ihmetellyt :)

Tänään viimeksi huomasin eron. Jos olisin yksin lähtenyt asioille, niin tuskin kukaan olis huomannut. Vaan istutin tenavat kaksosten rattaisiin, niin mulle pysähtyi eräs mies jopa puhumaan :o

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mulle tuli mieleen, että voihan se olla niinkin, että niiden miesten on helpompi olla sulle ystävällisiä nyt kun sulla on lapsi. Vähän niin kuin että niiden ei tarvitse pelätä, että luulet, että ne flirttaa sun kanssa ja haluavat suhteeseen kun voivat olettaa, että sulla on ehkä kumppani kun sulla on pieni lapsi. ?

Mä oon täysin samaa mieltä. Ei se missään nimessä pidä ottaa niin että ne yrittää iskee tai jotain! Päin vastoin!!

En osaa sanoa. Olen tullut aikuiseksi samoihin aikoihin kun sain ensimmäisen lapseni. Sitä ennen ei kukaan kai kyylännyt. Toisaalta nyt vasta silmäleikkauksen jälkeen olen alkanut nähdä ympärilleni.

Hyviä ajatuksia täällä tullut esille. :)

En mä koe hymyä taikka lapselle lepertelyä ja siitä kommentoimista flirttinä,sitähän nyt tekee kaikki melkein! Vaan ihan kunnon flirttiä tulee jota ei voi sokeekaan olla huomaamatta.Noh,hauskaahan se vaan on ja piristää päivää kivasti. :)

Yhteistyössä