Onko mies kohtuuton?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lähti viideksi päiväksi kaveri porukalla reissuun kun loma alko. Lähtivät pari tuntia sen jälkeen kun mies pääsi töistä.
Kun tulee on hommannu seuraavaksi päiväksi kaivinkoneen meidän mökkitontille eli on päivän siellä.
Tarkoitus olisi lähteä sitten sitä seuraavana päivänä koko perheellä kahdeksi viikoksi mökille. Meillä on 6 lasta ja mökillä ei pyykkikonetta joten saa todella miettiä mitä mukaan ottaa.

Mutta siis mies olettaa että olen siivonnu talon ja pihan lähtö kuntoon ja pakannut kaiken minkä vaan etukäteen voi pakata siihen mennessä kun tulee takaisin tuolta reissusta.
Ja voin sanoa että tuota siivoamista riittää. Pyykkiä ihan mieletön määrä jo valmiiksi. Ja pakko ois ennen reissua saada mahd paljon pestyä.

Mies nyt ollu 2 päivää reissussa. eilen soitti ja kysy säätiedotuksen ja tänään ei ole kuulunut mitään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Siis miten mies tarkalleen ottaen on sanonut olettavansa sinun siivoavan pihan ja kodin lähtökuntoon?
Ihan suomeksi vaan. Eli et voisit siivota ja pakata täällä sillä aikaa. En kyllä sanonut juuta enkä jaata takaisin. Vaan ei kait se muu auta. Lasten loma lyhenee päivällä jos en saa tehtyä noita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Siis miten mies tarkalleen ottaen on sanonut olettavansa sinun siivoavan pihan ja kodin lähtökuntoon?
Ihan suomeksi vaan. Eli et voisit siivota ja pakata täällä sillä aikaa. En kyllä sanonut juuta enkä jaata takaisin. Vaan ei kait se muu auta. Lasten loma lyhenee päivällä jos en saa tehtyä noita.
No sitten miehen käytös kuulostaa mun mielestä epäreilulta.
 
nipsu
tollasia nuo miehet just on.ne aina aaattelee että naiset huolehtii kaikesta.teillä ei oikein tuo kommunikaatio suju.en tiiä johtuskohan tollanen käytös siitä että miesten äidit on tehny niitten lapsuudessa ihan kaiken ja ottaneet siitä opikseen että se on naisten työtä huolehtia kaikesta.oman poikani kasvatan kyllä niin ettei tarvi ekan naisen kiukutella sille tuommosista asioista :) (heh..lieneekö toive ajattelua..:) ei muutaku ota kaulin kauniiseen käteesi ja mene tuiman näkösenä ukon eteen ja ala keskustella uusista pelisäännöistä.ketää naista tarvi kohdella noin.tsemppiä!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Siis miten mies tarkalleen ottaen on sanonut olettavansa sinun siivoavan pihan ja kodin lähtökuntoon?
Ihan suomeksi vaan. Eli et voisit siivota ja pakata täällä sillä aikaa. En kyllä sanonut juuta enkä jaata takaisin. Vaan ei kait se muu auta. Lasten loma lyhenee päivällä jos en saa tehtyä noita.
No sitten miehen käytös kuulostaa mun mielestä epäreilulta.
Niinpä mut onko mulla vaihtoehtoja? Pyysin vielä et oisin saanu itelle yhden vapaapäivän ennen tuonne mökille menoa ja lupaskin. Ja kuitenkin hommas sit tuon kaivinkoneen sinne tontille just tuohon väliin.
Meinas vaan et pidä siellä mökillä se vapaapäivä. Ei taida käytännössä onnistua et ihan yksin pääsisin siellä koko päiväksi johonki. Eikä siellä edes ole mitään mihin vois päiväksi lähteä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
tollasia nuo miehet just on.ne aina aaattelee että naiset huolehtii kaikesta.teillä ei oikein tuo kommunikaatio suju.en tiiä johtuskohan tollanen käytös siitä että miesten äidit on tehny niitten lapsuudessa ihan kaiken ja ottaneet siitä opikseen että se on naisten työtä huolehtia kaikesta.oman poikani kasvatan kyllä niin ettei tarvi ekan naisen kiukutella sille tuommosista asioista :) (heh..lieneekö toive ajattelua..:) ei muutaku ota kaulin kauniiseen käteesi ja mene tuiman näkösenä ukon eteen ja ala keskustella uusista pelisäännöistä.ketää naista tarvi kohdella noin.tsemppiä!!!
Ehkä tuo puhuminen vielä sujuu mutta toteutus on sitte toinen juttu. Niin miehen tyylistä että suunnittelee kaikkea mahdollista eikä mieti että miten käytännössä toteutetaan. Tai siis saa ne omat suunnitelmansa toteutettua mut mun toiveet jää sit väliin :(
 
Just.. No on kohtuuton. Jos ne lapset on teidän yhteisiä ja koti on teidän yhteinen niin ihan yhtälailla hän niistä on vastuussa. Kun äijä tulee kotiin, isket sille haravan kouraan ja sanot että sä olet siivonnut sisällä, hän siivoaa nyt ulkona ja sen jälkeen pakkaa vaikka sun tekemän listan mukaan osan tavaroista.

Mä en ymmärrä millaisella miehellä tulee mieleenkään tehdä noin.. Eikä ap sunkaan kyllä purematta kannata niellä tuota, muuten joudut seuraavan kerran tekemään vielä enemmän :/ En ehdota mitään tappelua tai kettuilua, vaan ihan asiallisesti ilmoitat miehelle että hänen osuutensa hommista on sitten tämä ja tämä ja siitä sopii huolehtia. Jos kerran voi olettaa toisen tekevän hommat vain koska toinen sanoo, pitää sen toimia molemminpäin. Eiks :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Just.. No on kohtuuton. Jos ne lapset on teidän yhteisiä ja koti on teidän yhteinen niin ihan yhtälailla hän niistä on vastuussa. Kun äijä tulee kotiin, isket sille haravan kouraan ja sanot että sä olet siivonnut sisällä, hän siivoaa nyt ulkona ja sen jälkeen pakkaa vaikka sun tekemän listan mukaan osan tavaroista.

Mä en ymmärrä millaisella miehellä tulee mieleenkään tehdä noin.. Eikä ap sunkaan kyllä purematta kannata niellä tuota, muuten joudut seuraavan kerran tekemään vielä enemmän :/ En ehdota mitään tappelua tai kettuilua, vaan ihan asiallisesti ilmoitat miehelle että hänen osuutensa hommista on sitten tämä ja tämä ja siitä sopii huolehtia. Jos kerran voi olettaa toisen tekevän hommat vain koska toinen sanoo, pitää sen toimia molemminpäin. Eiks :)
Kait tuo juontaa juurensa siitä että kun mies on töissä ei juuri kotona näy. Eli mulla on vastuu lapsista ja kodista.
Mutta miten tuo käytännössä toteutetaan? Jos mies tulee myöhään to iltana reissusta. Pe aamuna pitää olla aikaisin tontilla ja siellä menee iltaan. La oli tarkoitus lähteä ja matka on vajaa 500 km. Eli pakko aamupäivästä selvitä lähtemään.
Ja tottakait ehdin purkaa miehen edellisen reissun kamppeet ja pakata mökkireissun kamppeet tuossa pe aikana.
 
Voitko viettää oman illan kun tuutte mökiltä?
Pakkaat kamat mutta jätä pihan siivous miehelle kun tulette mökiltä ja sä lähdet viettää omaa aikaa niin mies saa sillä välin siivota pihan.

Pahoitteliko kun olikin varannut kaivinkoneen siihen väliin? Kai hän ajatteli käyttää ajna hyödyksi eikä ajatellut sua.

Voisitko sä varata naisporukalla jonkkun mökin tai jotain pariksi päiväksi. ei ehkä kehtaa keksiä jotain ohjelmaa itselleen jos olet jo ilmoittanut muille että tulet.
 
Neiti Elokuu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Siis miten mies tarkalleen ottaen on sanonut olettavansa sinun siivoavan pihan ja kodin lähtökuntoon?
Ihan suomeksi vaan. Eli et voisit siivota ja pakata täällä sillä aikaa. En kyllä sanonut juuta enkä jaata takaisin. Vaan ei kait se muu auta. Lasten loma lyhenee päivällä jos en saa tehtyä noita.
No sitten miehen käytös kuulostaa mun mielestä epäreilulta.
Niinpä mut onko mulla vaihtoehtoja? Pyysin vielä et oisin saanu itelle yhden vapaapäivän ennen tuonne mökille menoa ja lupaskin. Ja kuitenkin hommas sit tuon kaivinkoneen sinne tontille just tuohon väliin.
Meinas vaan et pidä siellä mökillä se vapaapäivä. Ei taida käytännössä onnistua et ihan yksin pääsisin siellä koko päiväksi johonki. Eikä siellä edes ole mitään mihin vois päiväksi lähteä.
Miksi mies ei voisi auttaa sinua urakassa esimerkiksi tekemällä pihatyöt? Tai muuten osallistua jotenkin vaikkapa ihan sekä kodin siivoukseen että pihan siivoukseen, eli että tekisitte nämä työt ikään kuin yhdessä. Varmasti jompi kumpi näistä vaihtoehdoista helpottaisi suunnattomasti. Jos mies ei suostu, niin on kyllä minusta kohtuuton... Koita kuule puhua sen miehen kanssa, koska kuuluuhan kodin ja pihan kunto ihan yhtä lailla hänellekin, jos kerran yhdessä siinä asutte. Samoin lapsiin liittyvät asiat, teidän yhteisiähän ne ovat. Luulisi ymmärtävän jollakin tavalla, vaikka olisi kuinka kivikautiset käsitykset.. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Voitko viettää oman illan kun tuutte mökiltä?
Pakkaat kamat mutta jätä pihan siivous miehelle kun tulette mökiltä ja sä lähdet viettää omaa aikaa niin mies saa sillä välin siivota pihan.

Pahoitteliko kun olikin varannut kaivinkoneen siihen väliin? Kai hän ajatteli käyttää ajna hyödyksi eikä ajatellut sua.

Voisitko sä varata naisporukalla jonkkun mökin tai jotain pariksi päiväksi. ei ehkä kehtaa keksiä jotain ohjelmaa itselleen jos olet jo ilmoittanut muille että tulet.
Tullaan sieltä mökiltä niin että miehellä alkaa seur päivänä työt ja lapsilla koulu. Pihalta on pakko kerätä lojuvat tavarat (siellä on vaatteista lähtien kaiken näköistä) ja nurmikko leikata (sitä on n 0,4 ha).
Ja kun miehellä alkaa työt niin seuraavasta vapaapäivästä ei ole mitään tietoa. On töissä myös la ja su vaikkei ihan koko päivää. Eli on vapaansa kyllä todellakin ansainnut mutta väliin vaan miettii et entä minä? Ei mulla oo enää ikinä omaa aikaa. Muuta kuin näin yöllä.
Eli en voi lähteä mihinkään jos en saa hommattua lapsille hoitajaa ja ne on kiven alla tällä hetkellä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Elokuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Siis miten mies tarkalleen ottaen on sanonut olettavansa sinun siivoavan pihan ja kodin lähtökuntoon?
Ihan suomeksi vaan. Eli et voisit siivota ja pakata täällä sillä aikaa. En kyllä sanonut juuta enkä jaata takaisin. Vaan ei kait se muu auta. Lasten loma lyhenee päivällä jos en saa tehtyä noita.
No sitten miehen käytös kuulostaa mun mielestä epäreilulta.
Niinpä mut onko mulla vaihtoehtoja? Pyysin vielä et oisin saanu itelle yhden vapaapäivän ennen tuonne mökille menoa ja lupaskin. Ja kuitenkin hommas sit tuon kaivinkoneen sinne tontille just tuohon väliin.
Meinas vaan et pidä siellä mökillä se vapaapäivä. Ei taida käytännössä onnistua et ihan yksin pääsisin siellä koko päiväksi johonki. Eikä siellä edes ole mitään mihin vois päiväksi lähteä.
Miksi mies ei voisi auttaa sinua urakassa esimerkiksi tekemällä pihatyöt? Tai muuten osallistua jotenkin vaikkapa ihan sekä kodin siivoukseen että pihan siivoukseen, eli että tekisitte nämä työt ikään kuin yhdessä. Varmasti jompi kumpi näistä vaihtoehdoista helpottaisi suunnattomasti. Jos mies ei suostu, niin on kyllä minusta kohtuuton... Koita kuule puhua sen miehen kanssa, koska kuuluuhan kodin ja pihan kunto ihan yhtä lailla hänellekin, jos kerran yhdessä siinä asutte. Samoin lapsiin liittyvät asiat, teidän yhteisiähän ne ovat. Luulisi ymmärtävän jollakin tavalla, vaikka olisi kuinka kivikautiset käsitykset.. :)
Siis kyllähän tuo tekis jos ois kotona. Mutta kun järjestäny menonsa niin ettei käy ku kääntymässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Voitko viettää oman illan kun tuutte mökiltä?
Pakkaat kamat mutta jätä pihan siivous miehelle kun tulette mökiltä ja sä lähdet viettää omaa aikaa niin mies saa sillä välin siivota pihan.

Pahoitteliko kun olikin varannut kaivinkoneen siihen väliin? Kai hän ajatteli käyttää ajna hyödyksi eikä ajatellut sua.

Voisitko sä varata naisporukalla jonkkun mökin tai jotain pariksi päiväksi. ei ehkä kehtaa keksiä jotain ohjelmaa itselleen jos olet jo ilmoittanut muille että tulet.
Tullaan sieltä mökiltä niin että miehellä alkaa seur päivänä työt ja lapsilla koulu. Pihalta on pakko kerätä lojuvat tavarat (siellä on vaatteista lähtien kaiken näköistä) ja nurmikko leikata (sitä on n 0,4 ha).
Ja kun miehellä alkaa työt niin seuraavasta vapaapäivästä ei ole mitään tietoa. On töissä myös la ja su vaikkei ihan koko päivää. Eli on vapaansa kyllä todellakin ansainnut mutta väliin vaan miettii et entä minä? Ei mulla oo enää ikinä omaa aikaa. Muuta kuin näin yöllä.
Eli en voi lähteä mihinkään jos en saa hommattua lapsille hoitajaa ja ne on kiven alla tällä hetkellä.
niin. on meilläkin välillä kauheasti roinaa pihalla kun muksut heittelee vaatteitaan yms..
jos et pysty jättämään mökin jälkeen niin jätä kodin siivous..
ja kun tulette mökiltä niin mies voi siivota ja mennä nukkumaan lasten kanssa. mene sä kavereille ja tuut sitten joskus yöllä.
tai sitten sun tarvii mökillä lähtee johonkin lähimpään kaupunkiin shoppailee ja vaikka johonkin kauneushoitolaan tai johonkin. yksin ei varmaan kiva ole mihinkään baariin mennä jos teillä ei tuttuja siellä päin..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Voitko viettää oman illan kun tuutte mökiltä?
Pakkaat kamat mutta jätä pihan siivous miehelle kun tulette mökiltä ja sä lähdet viettää omaa aikaa niin mies saa sillä välin siivota pihan.

Pahoitteliko kun olikin varannut kaivinkoneen siihen väliin? Kai hän ajatteli käyttää ajna hyödyksi eikä ajatellut sua.

Voisitko sä varata naisporukalla jonkkun mökin tai jotain pariksi päiväksi. ei ehkä kehtaa keksiä jotain ohjelmaa itselleen jos olet jo ilmoittanut muille että tulet.
Tullaan sieltä mökiltä niin että miehellä alkaa seur päivänä työt ja lapsilla koulu. Pihalta on pakko kerätä lojuvat tavarat (siellä on vaatteista lähtien kaiken näköistä) ja nurmikko leikata (sitä on n 0,4 ha).
Ja kun miehellä alkaa työt niin seuraavasta vapaapäivästä ei ole mitään tietoa. On töissä myös la ja su vaikkei ihan koko päivää. Eli on vapaansa kyllä todellakin ansainnut mutta väliin vaan miettii et entä minä? Ei mulla oo enää ikinä omaa aikaa. Muuta kuin näin yöllä.
Eli en voi lähteä mihinkään jos en saa hommattua lapsille hoitajaa ja ne on kiven alla tällä hetkellä.
niin. on meilläkin välillä kauheasti roinaa pihalla kun muksut heittelee vaatteitaan yms..
jos et pysty jättämään mökin jälkeen niin jätä kodin siivous..
ja kun tulette mökiltä niin mies voi siivota ja mennä nukkumaan lasten kanssa. mene sä kavereille ja tuut sitten joskus yöllä.
tai sitten sun tarvii mökillä lähtee johonkin lähimpään kaupunkiin shoppailee ja vaikka johonkin kauneushoitolaan tai johonkin. yksin ei varmaan kiva ole mihinkään baariin mennä jos teillä ei tuttuja siellä päin..
Sieltä on 150 km lähimpään kaupunkiin. 60 km pienemmälle paikkakunnalle. Mökkikunta on ihan tuppukylä pari ruokakauppaa, grilli, ärrä ja pankki.
Mutta joo pitää yrittää kaivaa jostain sitä motivaatiota itelle jostain. Tarpeeksi vaan masentaa tää ikuinen siivoaminen ja yksin olo niin ei kiinnosta ees suunnitella mitään. Tuo mökkiloma toteutetaan lasten ehdoilla eli ei itelle juuri lomaa. Miehelle enemmän vaihtelua kun näkee työaikana niin vähän lapsia.
Luulen että tullaan niin viime tippaan tuolta mökiltä että pakko laittaa sit koulujuttuja ym valmiiksi.
 
ap
Pakko lähteä laittaan tuo viimeinen pyykkikoneellinen kuivumaan (päivän lusmusin kun oli niin kuuma) ja sitte nukkumaan että selviää aamulla ylös.
Kiitokset et sain purkaa ajatuksia ja hyvää yötä.
 
Vieras
Mutta niinhän se menee, että nainen toimii, koska se osaa organisoida.

Miehet osaa silloin, kun ne haluaa. Mutta naisen on pakko, koska muuten mistään ei tulisi mitään. Eläköön me naiset!!!

Ja mä oikeastaan olen ihan ylpeä organisaatiotaidostani.
Ja en jaksa uskoa, että miehet pitää meitä ns. orjina. Ne vaan luottaa meidän taitoihin, kun ne ei itse osaisi toimia niin taitavasti kuin me!!! (ei ne toki sitä myönnä...)

Ja ihan pienenä esimerkkinä otan vaikka semmoisen, että jos miehenne pakkaisi vaatteet lapsillesi esim. parin viikon mökkireissuille, ettekö naiset muka tarkistaisi, mitä hän onpakannut?
Minä en ainakaan jaksa tarkistaa, pakkaan mieluummin itse.

Toki nuo pihahommat ja tuollaiset sais mies tehdä. Se on ukkojen hommaa :D Siinä ei tartte aivoja! HIH.
 
aivan tottahan se on ettet pysty jättämään miehen vastuulle ja vaan lähtemään viettää iltaa. kyllähän se mieskin voisi laittaa koulujutut valmiiksi,mutta itsestä se kiinni on ettei vaaa voi kun pitäää vielä tarkistaa että varmasti on kaikki.

Kyllä meilläkin minä pakkaisin kamat koska mies unohtaisi varmasti jotain.. ja en jaksaisi haukkua sitä kun unohti,mielummin harmisttelen kun itse unohdin jotain.

Mutta voisi olla että vaan ottaisin sen vapaa illan vaikka silloin torstaina kun mies tulee mökiltä ja menee aamulla kaivurihommiin. menisin silti silloin, jos viivastyis matkaan lähtö niin voi voi.. jos siis kovasti halusin omaa aikaa niin ottaisin vain jostain välistä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
aivan tottahan se on ettet pysty jättämään miehen vastuulle ja vaan lähtemään viettää iltaa. kyllähän se mieskin voisi laittaa koulujutut valmiiksi,mutta itsestä se kiinni on ettei vaaa voi kun pitäää vielä tarkistaa että varmasti on kaikki.

Kyllä meilläkin minä pakkaisin kamat koska mies unohtaisi varmasti jotain.. ja en jaksaisi haukkua sitä kun unohti,mielummin harmisttelen kun itse unohdin jotain.

Mutta voisi olla että vaan ottaisin sen vapaa illan vaikka silloin torstaina kun mies tulee mökiltä ja menee aamulla kaivurihommiin. menisin silti silloin, jos viivastyis matkaan lähtö niin voi voi.. jos siis kovasti halusin omaa aikaa niin ottaisin vain jostain välistä.
Siis mies tulee sieltä reissusta puolilta öin. Ei siihen aikaan oo enää mitään mihin lähteä jos sattus vielä jaksamaan.
Ja joo voisin sanoa että lähdetään vasta su että saan la pitää vapaa päivän. Mutta se on lasten lomasta sitte pois. Ei olla vielä muuta reissua tehty tälle kesää. Ei minusta kovin reilua lapsia kohtaan.
Ja tuo että lähteä samantien kun ollaan ajettu ensin 500 km. Luulen ettei oo itelläkään enää kauheasti virtaa.
Mutta pitää yrittää keksiä tuolla mökillä itellekin jotain ohjelmaa.
 
ap
Jos miehesi on lomalla 4 viikkoa niin miksi hänelle ei voi suoda muutamaa päivää
kavereiden kanssa? Meillä ainakin tuollainen järjestely on vaimonkin mielestä enemmän
kuin suotavaa...
Kaivinkonemiehiä on varmasti hankala saada tähän aikaan kun on lomia ja muutenkin varmasti
töitä! Tuskin on kiusallaan ottanut juuri sillepäivälle koneen pihalle.
Jos minä saisin valita, laitanko kodin ja piahan kuntoon ennemmin kun jotain kaivinkonetta seuraisin, olisi valinta helppo! Koti tietenkin.
Jos miehesi lomasta 1/4 (olettaen 4 viikon loma) menee kavereille, niin perheelle jää kuitenkin 3 viikkoa!!!
 
vieras
Annat olla siivouksen ,siis pihan. Ja sanot nyt jo miehelle että se muuten siivotaan koko perhe yhdessä että en minä sitä siivoile sillä välin kun sinä lomailet?! Ja todellakin koko perhe tekee töitä eli lapsetkin osallistuu jotenkin... Ja ei sitä nurmikkoa ole pakko leikata, kyllä se mies sen sitten leikkaa kun on liian pitkä :D

Meilläkin mies oli viikon reissussa ja meillä kattoremontti meneillään. Eli piha on jätteitä täynnä, tiiliä, puuta, huopaa, muovia ynm. Ja piha jäi todella hirveeseen kuntoon kun lähti reissuun mutta minä en siihen koskenutkaan ihan vaan sen takia että mies lomailee ja minä muka siivoisin. Ehei, ei käy! Vaan yhdessä suostun sen tekemään ja näin tehtiinkin kun mies palasi. Tosin sano kun tuli reissusta että mä jo luulin että piha on siivottu, vitsillä heitti. Sanoin vaan että me ollaan myös lomailtu pojan kanssa, ihan niin kuin sinäkin viikon :)

Perusasiat tein silti, ruuanlaitto, pyykinpesu, kodin siistiminen.



 
kyllä viidessä päivässä luulis ehtivän pakata
ja pyykätä.On vaan viitseliäisyydestä kiinni kun ei tarvi muuta kun täyttää ja tyhjätä kone,konehan ne pyykit pesee.
Lapset pihalle keräämään romunsa kasaan,sanot että reissu jää tekemättä jos ei ole lelut yhdessä kasassa ja vaatteet tuotu pyykkiin.
Voin kuvitella mikä ryysyranta siellä on jos vaatteetkin on pitkin pihoja.
Teiltä puuttuu siellä kuri.
Ja miksi sä kerrytät likaista pyykkiä nurkkiisi?
Minä pesen aina kun tulee koneellinen täyteen,ei ole iso vaiva.
 
jos nainen saa sen saman viisi päivää lomaa omien
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos miehesi on lomalla 4 viikkoa niin miksi hänelle ei voi suoda muutamaa päivää
kavereiden kanssa? Meillä ainakin tuollainen järjestely on vaimonkin mielestä enemmän
kuin suotavaa...
Kaivinkonemiehiä on varmasti hankala saada tähän aikaan kun on lomia ja muutenkin varmasti
töitä! Tuskin on kiusallaan ottanut juuri sillepäivälle koneen pihalle.
Jos minä saisin valita, laitanko kodin ja piahan kuntoon ennemmin kun jotain kaivinkonetta seuraisin, olisi valinta helppo! Koti tietenkin.
Jos miehesi lomasta 1/4 (olettaen 4 viikon loma) menee kavereille, niin perheelle jää kuitenkin 3 viikkoa!!!
Ei vaan toimi yhdessäkään perheessä.Se on aina se mies joka lähtee kavereidensa kanssa lomalla ja akka jää marttyyrina kotiin kitisemään kunnei itse pääse.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jos nainen saa sen saman viisi päivää lomaa omien kavereidensa kanssa niin jees:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos miehesi on lomalla 4 viikkoa niin miksi hänelle ei voi suoda muutamaa päivää
kavereiden kanssa? Meillä ainakin tuollainen järjestely on vaimonkin mielestä enemmän
kuin suotavaa...
Kaivinkonemiehiä on varmasti hankala saada tähän aikaan kun on lomia ja muutenkin varmasti
töitä! Tuskin on kiusallaan ottanut juuri sillepäivälle koneen pihalle.
Jos minä saisin valita, laitanko kodin ja piahan kuntoon ennemmin kun jotain kaivinkonetta seuraisin, olisi valinta helppo! Koti tietenkin.
Jos miehesi lomasta 1/4 (olettaen 4 viikon loma) menee kavereille, niin perheelle jää kuitenkin 3 viikkoa!!!
Ei vaan toimi yhdessäkään perheessä.Se on aina se mies joka lähtee kavereidensa kanssa lomalla ja akka jää marttyyrina kotiin kitisemään kunnei itse pääse.
Minkälaisessa suhteessa elät?
Meillä ainakin mennään tasapuolisesti, jos minä menen menee vaimokin halutessaan.
Eikä todellakaan motkota minulle menemisistään, hoitaa kodin silläaikaa kun tietää että hänelläkin mahdollisuus mennä ja minä hoidan silloin.

Joku mainitsi kurinpuutteen. Meillä lapset todellakin keräävät lelunsa ja tuovat vaattensa pyykkiin. Näin se vaimokin minulle opetti, jos vaatteet ei kulkeutuneet pyykkikoppaan, niin pesemättä jäi. Lapsille sama juttu.
Pienillä palkinnoilla saa paljon aikaan lapsissa, palkinto niille jotka tekee asian kuten on pyydetty. Kyllä se rupeaa korpeamaan kun jää ilman jätskiä tai pientä lelua tms.

 
ap
Miehellä on lomaa nää kolme viikkoa. Piti yhden viikon aikaisemmin (ja siitäkin oli puolet yksin reissussa) .
Miehellä alkaa työt heti kun tullaan reissusta, eli käytännössä ei juuri kotona näy sitten. Eli ne nurmikon leikkuut ja talon siivous odottaa mua täällä sit loman jälkeen.

Kyllähän nuo lapset jotain tekee kun tarpeeksi tappelee. Vanhimmalla alkaa murrosikä tehdä tuloaan ja välillä tosi hankala. Pienemmät sit tekee perässä mitä isoin edellä. Sai nyt kummeiltaan pari uutta peliä että niillä saan ehkä kiristettyä tekemään jotain.

Ja sulle joka sanoit pyykinpesusta. Onko sulla käsitystä mikä määrä 8 hengeltä tulee pyykkiä? Ei tarvi jättää kuin pari päivää väliin niin on jo monta koneellista jonossa. Ja pakosta jää aina väliin noita päiviä. Nyt onneksi luvannu lämmintä niin saa samantien kuivaksi. Ja tiedän että kaikki on mun viitseliäisyydestä kiinni, mutta oon aatellu että joskus voi vähän joustaa ja tehä jotain kivempaakin. Muuten mulla menis päivät aamusta iltaan vaan siivotessa ym.
 

Yhteistyössä