Onko mielestäsi suuri ikäero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lasten ikäero 1v9kk ja sitten reilusti enemmän kolmanteen. Musta tuo alle parin vuoden ikäero oli ihan pienenä ja nuorena tosi kiva. Lapsista on ollut seuraa toisilleen (ei ole ollut mökkeilykään mikään ongelma), tarhassa olivat samassa ryhmässä ja koulussa peräkkäisillä luokilla. Vanhemmille alkuaika oli rankkaa,kun jonkin aikaa oli kaksi vaippaikäistä.

Sen näkee oikeestaan vasta sitten kun lapsi on syntyny, että oliko se ikäero sopiva vai ei. Jotkut on ilosia siitä, että heil on pieni ikäero sisarukseen, toiset taas sitä mieltä, et ois saanu olla suurempi.
Mä oon ite sitä mieltä, että mulla ja mun veljellä on liian suuri ikäero (7 vuotta) että meist ei oikeen tullu läheisiä kun oli niin eri jutut. Ja toisaalta mä olin sit liian pieni kuiteskin et oisin voinu hoitaaa veljeäni tms. Mutta tunne kyllä sisaruksia samalla ikäerolla, jotka hyvinki läheisiä.
Se, että miten jaksaa pienten kanssa on toinen asia, joka sekin selviää vaan kokeilemalla :D
Kyllä sitä järkeä kuiteskin kannattaa kuunnella - mun mielestä.

Meillä lapsilla ikäeroa juurikin tuo 2v3kk ja ainakin omassa ystäväpiirissäni se on melko tavanomainen ikäero, ehkä keskivertoa vähän suurempikin jos ystäväperheisiin vertaan. Jos kuopus olisi tärpännyt heti kun lupa annettiin, olisi ikäeroa tullut huomattavasti vähemmän, mutta pääasia että toinenkin lapsi saatiin, oli ikäeroa minkä verran vaan.

Meillä tuo ikäero osoittautui kyllä melko rankaksi, esikoisella oli pahin uhma päällä juuri kuopuksen syntyessä ja oli uhman päälle vielä todella rankasti mustasukkainen pienemmästään. Nyt kun ovat 4v ja 2v, tuntuu ikäero varsin sopivalta, leikkivät ja viihtyvät kivasti yhdessä.

Meidän lapsilla on 10v ikäero ja se on hyvä :) Esikko on jo niin iso, että pärjää itekseen ja sillä on jo omat menot, niin saa äiti keskittyä täysin vauvan hoitoon..en vois millään kuvitella, että jaloissa pyöris taaperoikäinen vielä vauvan lisäksi..joillekin se sopii ja joillekin ei.

Hainki tällä lähinnä sitä, että kun olen itse aina haaveillut pienestä ikäerosta, pienemmästä kuin toi, mikä nyt SUUNNITTEILLA, niin siksi se tuntuu nyt tavallaan niin isolta tuo ikäero sitten. Mutta minkäs teet kun mies ei vielä halua, se kun on yhteinen hankinta :) Ja sitten kun vielä tunteet ja järki taistelee, niin se sekottaa pakkaa entisestään. Mutta, sitten lohduttaudun sillä, että nyt keskitytään tuohon esikoiseen, omistaudutaan vain hänelle, niin siitä tulee hyvä mieli :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Miia:
Ap vaikuttaa tekstiensä perusteella kovin nuorelta henkilöltä. Odota vielä ennenkuin hankit lisää.

Jaa, perusteletko? :)

Provosoidut niin herkästi ja vastaat sitten kovin lapsellisesti. Siitä vaan tuli mieleen. Ei millään pahalla. Olisimpa itsekin nuorempi. Nyt jo reilut 30v.

Ap vaikuttaa tekstiensä perusteella kovin nuorelta henkilöltä. Odota vielä ennenkuin hankit lisää.

Provosoidut niin herkästi ja vastaat sitten kovin lapsellisesti. Siitä vaan tuli mieleen. Ei millään pahalla. Olisimpa itsekin nuorempi. Nyt jo reilut 30v.

No, anteeksi jos olen pahoittanut mielesi. Mä en nyt vaan ymmärrä sitä, että kun kirjoitan jotain, niin tulee sitten joku sanomaan, että en ymmärrä sitä, että kaikki ei ole niin yksinkertaista, että heti ei natsaa, ja pitää ottaa se huomioon. Ihan kun en aikuisena ihmisenä sitä itse tajua. Aloituksessa kysyinkin vain sitä, että onko Se ikäero suuri, siihen toivoin vastausta, en suinkaan opetusta siitä, että kaikki ei ole niin yksinkertaista, koska tiedän sen itsekin. Enkä minä kyllä halua ajatella niin, että jotain tapahtuis, niinku joku tuola aiemmin sanoi. Ja missä kohtaa mä olen sun mielestä sanonut niin, että siitä vois päätellä iän? Niin ja minkä ikäiseks sä minua sitten luulet? :)

No, anteeksi jos olen pahoittanut mielesi. Mä en nyt vaan ymmärrä sitä, että kun kirjoitan jotain, niin tulee sitten joku sanomaan, että en ymmärrä sitä, että kaikki ei ole niin yksinkertaista, että heti ei natsaa, ja pitää ottaa se huomioon. Ihan kun en aikuisena ihmisenä sitä itse tajua. Aloituksessa kysyinkin vain sitä, että onko Se ikäero suuri, siihen toivoin vastausta, en suinkaan opetusta siitä, että kaikki ei ole niin yksinkertaista, koska tiedän sen itsekin. Enkä minä kyllä halua ajatella niin, että jotain tapahtuis, niinku joku tuola aiemmin sanoi. Ja missä kohtaa mä olen sun mielestä sanonut niin, että siitä vois päätellä iän? Niin ja minkä ikäiseks sä minua sitten luulet? :)

Pahoittanut mieleni ? Mistä sinä puhut?
Kommentit tyyliin mikä sinä olet sanomaan ym. ovat mielestäni tekstiä, jonka olettaisin kuuluvan parikymppiselle tytölle.

Kommentit tyyliin mikä sinä olet sanomaan ym. ovat mielestäni tekstiä, jonka olettaisin kuuluvan parikymppiselle tytölle.

Ja sä et yhtään ole lapsellinen, kun tulet johonkin ketjuun arvioimaan toisten ikää, vaikka kysymyksessä ei ole kirjoittajan ikä, vaan lasten ikäero :) Voi, oisinpa vielä noin nuori!

Ja sä et yhtään ole lapsellinen, kun tulet johonkin ketjuun arvioimaan toisten ikää, vaikka kysymyksessä ei ole kirjoittajan ikä, vaan lasten ikäero :) Voi, oisinpa vielä noin nuori!

Tuollaisia kommentteja juuri tarkoitin. Hoh hoijaa. Lepo vaan!

Meidän esikoisen ja kakkosen ikäero on 1v4kk, tosi hyvä nyt kun ikää on 5v ja 4v ovat kuin paita ja peppu, toki sitä olleet jo alusta lähtien.
Mustasukkaisuuttakaan ei ollut, esikoinen sai olla mukana vauvan hoidossa alustalähtien vaikka olikin ihan pieni kun pikkuinen syntyi.
Ehkä se edesauttoi aisaa.

Me myöskin suunniteltiin kun esikoista yritettiin että seuraava saa tulla sitten heti kun mahdollista ja yllätykseksi saikin alkunsa jo ennen ensimmäisiä kuukautisia synnytyksen jälkeen.

Kakkosen vauvavuosi oli kohtalaisen rankka, mutta siitäkin selvittiin.

Kolmosta alettiin kuumeilemaan kuitenkin vasta vähän myöhemmin ja ikäeroa kakkoseen tuli 2v9kk mitä pidän aika suurena loppuen lopuksi. Ainakin vielä nyt kun nuorimmainen on 1v4kk.
On juuri siinä iässä että haluaa olla kaikissa leikeissä mukana ja isommat hermostuu kun pieni vaan sotkee ja hajottaa.

Nuorimmaisen piti jäädä viimeiseksi, mutta vauvakuume vaan nousi ja ajateltiinkin loppujen lopuksi että pitäähän hänelläkin olla "taistelu"kaveri, ikäeroa tulee olemaan 1v7kk mikä hassua kyllä tuntuu myös melko suurelta en osaa selittää miksi.

Itse tykkään pienestä ikäerosta, koska silloin lapset on suurinpiirtein samalla tasolla noin niinkuin hoidollisesti. Samanlaisiin tarpeisiin pystyy vastaamaan molempien lasten kohdalla. Kun taas isommassa ikäerossa täytyy osata luovia molempien tasolla.
Tämä tietysti murenee siinä vaiheessa kun lapsia on enemmän kuin kaksi.

Positiivisella asenteella kuitenkin pääsee jo aika pitkälle tässä maailmassa, ihan jokaisessa asiassa.

Meidän lapsilla on 1,5vuotta ikäeroa ja se on mielestäni todella pieni! Tuo reilu kaksi vuotta kuulostaa sopivammalta ja vaikka enemmänkin! Onhan se sitten kiva kun ne on aika saman ikäisiä, mutta kyllä vauvan kanssa on helpompaa jos vanhempikin ei ole vielä vauva... :xmas:

Raskas mutta aivan hyvä ikäero =)

Meillä 2v 1kk eroa ja mahtavasti nyt pian 3v ja 5v tappelevat keskenään MUTTA myös ihanasti leikkivät kauppa ja kotileikkejä :heart:

Kolmannen jos teen, haluan isomman ikäeron eli tahtoisin odottaa esikoisen eskarin alkamista.

Yhteistyössä