Onko mielestäsi suuri ikäero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juups

Vieras
Jos lapsilla on ikäeroa 2 vuotta ja 3kk, niin onko se sinun mielestäsi suuri ikäero? Vai pieni? Meillä neiti on nyt 11 kk, eilen täytti <3 Ja tunteet sanoo, että toinen lapsi pitäisi saada nyt, pian, ja että tuo 2 vuotta 3 kk on iso ikäero. Järki taas sanoo, että ei vielä! Ja mies, mies on kans sitä mieltä, että ei vielä. Hän on sanonut, että katsotaan kesällä joskus. Mutta jotenki musta tuntuu, että tuo on niin iso ikäero, mut toisaalta taas järki sanoo, että vielä ei toista. Tunteet ja järki siis taistelee keskenään. No, järkihän tässä voittaa silti, koska mies ei halua vielä, mutta silti se jossain määrin tuntuu pahalta, koska mietin tuota ikäeroa...

Kuule, ikäeroa ei aina voi sanella itse. Jos meillä olis pikkukakkonen lähteny heti alulle, kun hälle annettiin lupa tulla + kaikki olis alusta asti sujunu loppuun asti hyvin, niin ikäeroa muksuilla olis pikkusen päälle 3v. Mut tuli takapakkia toisensa jälkeen ja ikäeoa on nyt 5.5v. Ei millään pahalla, mutta mua korpee, kun ajatellaan, et kaikki sujuukin just siten, kun suunnitellaan, eikä mitään pahaa voi koskaan tapahtua.

Meillä esikoinen on kohta 3vee eikä viel oo mietittykää sisaruksia. ELi ei kai, mun perheessä on ikäeroa ollu sisarusten välillä 3-5vuotta ja esikoisen ja kupuksen välillä 13vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kuule, ikäeroa ei aina voi sanella itse. Jos meillä olis pikkukakkonen lähteny heti alulle, kun hälle annettiin lupa tulla + kaikki olis alusta asti sujunu loppuun asti hyvin, niin ikäeroa muksuilla olis pikkusen päälle 3v. Mut tuli takapakkia toisensa jälkeen ja ikäeoa on nyt 5.5v. Ei millään pahalla, mutta mua korpee, kun ajatellaan, et kaikki sujuukin just siten, kun suunnitellaan, eikä mitään pahaa voi koskaan tapahtua.

No, mä en taas ymmärrä sellasta ajattelutapaa, että pitäisi ajatella, että jotain pahaa tapahtuu. Olenko tekstissäni sanonutkaan, että heti natsais, en, tottakai, aikuisena ihmisenä tajuan sen, että ei se ole niin itsestäänselvyys, että tulee raskaaksi heti, tai tuleeko ollenkaan, mistä sitäkään tietää?? Esikoinen meillä natsas heti, siis ekasta kerrasta, ja juu, tiedän, että se ei vaikuta siihen pikkukakkoseen millään tavalla. Mä nyt en vaan halua ajatella, että jotain pahaa sattuis, miks mun pitäs??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suuri?? Anteeksi kun nauran, mulla 6 lasta ja suurin ikäero on jo 16vuotta:)

Kuka sellaisen voi määritellä!!!

No ei kukaan. En tajua, miks heti moralisoidaan :D Kysyin, onko ikäero suuri, jos on tuon ja tuon verran, en ole sanonut, että se tulee olemaan sen ja sen verran. Eihän sitä tiedä, tuleeko toista enää koskaan. Ja mä lähinnä taistelen noiden tunteiden kanssa, koska se on ihan oikeasti vaikeaa, kun tunteet ja järki kamppailee, sulla tuskin on koskaan ollut sitä ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
No, mä en taas ymmärrä sellasta ajattelutapaa, että pitäisi ajatella, että jotain pahaa tapahtuu. Olenko tekstissäni sanonutkaan, että heti natsais, en, tottakai, aikuisena ihmisenä tajuan sen, että ei se ole niin itsestäänselvyys, että tulee raskaaksi heti, tai tuleeko ollenkaan, mistä sitäkään tietää?? Esikoinen meillä natsas heti, siis ekasta kerrasta, ja juu, tiedän, että se ei vaikuta siihen pikkukakkoseen millään tavalla. Mä nyt en vaan halua ajatella, että jotain pahaa sattuis, miks mun pitäs??

Ei tarviikaan, mutta muista se, ettet sä itse paljon pysty vaikuttaa asiaan. Kaikilla asiat kun ei suju kun sormia napsauttamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Ei tarviikaan, mutta muista se, ettet sä itse paljon pysty vaikuttaa asiaan. Kaikilla asiat kun ei suju kun sormia napsauttamalla.

No, kyllä siihen sen verran pystyy vaikuttaan, että ei tee sitä lasta ennenkuin sen haluaa, jos ei heti natsaa, niin sitten ei natsaa ja sillä mennään. Mä en nyt oikeen tajua, mikä sä oot sanomaan jotain noinkin älyvapaata, ihan ku mä en tietäs...

No ei kukaan. En tajua, miks heti moralisoidaan :D Kysyin, onko ikäero suuri, jos on tuon ja tuon verran, en ole sanonut, että se tulee olemaan sen ja sen verran. Eihän sitä tiedä, tuleeko toista enää koskaan. Ja mä lähinnä taistelen noiden tunteiden kanssa, koska se on ihan oikeasti vaikeaa, kun tunteet ja järki kamppailee, sulla tuskin on koskaan ollut sitä ongelmaa.

EI OLE OLLUTKAAN JA SIKSI VASTAUKSENI OLI HELPPO!

Syytä taitaa olla rauhoittua, haaveiden suhteen kun noin villinä painat:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras äiti:

EI OLE OLLUTKAAN JA SIKSI VASTAUKSENI OLI HELPPO!

Syytä taitaa olla rauhoittua, haaveiden suhteen kun noin villinä painat:)

:D

Se on ihan itestään kiinni miten sen näkee... Mun mielestä meillä on pieni ikäero lapsilla, mutta pienempikin vois olla (nyt 1 vuosi). Mun näkökulmasta jo 2:n vuoden ikäero on jo sellanen "keskisuuri", ei mikään iso muttei ihan pienikään...

Ei oo suuri, aika "normaali" musta.. Tolla normaalilla tarkoitan, että aika yleinen ikäero tuntuu olevan tuo pari vuotta.. Meillä tulee ikäeroksi 2v4kk, ja musta se tuntuu ihan sopivalta..

On siinä perheenäidillä aikaa istua täällä ja pilkkua viilata ja hymiöitä perään heittää:)
Mutta se nyt kertoo jo kaiken millainen *mälsä* siellä ruudun takaa aikaa kuluttaa ja odottaa ilmeisesti , että lapset pääsevät hoidosta.

Älä välitä sinä vieras äiti tuosta alkuunkaan, tää on täällä niin usein nähty!

Meillä pojilla on ikäeroa 3v. ja oon kyllä tooosi tyytyväinen, että tuli tuommoinen ikäero, sillä isoveljestä on tällähetkellä kovasti apua, ja kun hänen kanssaan voi neuvotella asioista, ihan toisella tavalla kun +2v:n kanssa. Meillä pahin ikä oli juuri tuo 2-3v., joten jos siinä olisi ollut vielä vauva, niin avot ja hermoromahdus olisi ollut valmis.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras .:
On siinä perheenäidillä aikaa istua täällä ja pilkkua viilata ja hymiöitä perään heittää:)
Mutta se nyt kertoo jo kaiken millainen *mälsä* siellä ruudun takaa aikaa kuluttaa ja odottaa ilmeisesti , että lapset pääsevät hoidosta.

Älä välitä sinä vieras äiti tuosta alkuunkaan, tää on täällä niin usein nähty!

Joo, ei ole lapseni hoidossa, eikä menekkään vielä piiitkään aikaan, että tiedoksi :)

Itsestäsi ja perheestännehän se kiinni on, mikä on suuri ja mikä pieni ikäero. Meillä pojat iältään nyt 9,5v, 6,5v ja 2,5v. Meidän perheessämme heidän välillään olevat ikäerot ovat olleet sopivat. Vaikka lapseni ovatkin minulle tärkeintä maailmassa, en olisi jaksanut olla kotiäitinä esimerkiksi kuutta vuotta putkeen. Halusin aina välillä töihin. En olisi varmasti myöskään jaksanut noita kolmen lapsen mukanaan tuomia yövalvomisia imetyksineen putkeen, vaan nyt ne tavallaan tulivat jaksottain.

Yhteistyössä