Onko mielestäsi seksuaalista hyväksikäyttöä vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on aika usein kaikenlaisia pakkoajatuksia ja stressaan/ahdistun milloin mistäkin enkä oikein luota kaikissa asioissa omiin päätelmiini, joten päätin nyt kysyä tätä teiltä. Muistan, kun olin jotain 5v ja suutuin jostain, jolloin menin nojatuolin päälle kiukuttelemaan pää kiinni tuolissa ja peppu pystyssä. Mummoni sitten kai yritti saada minut paremmalle tuulelle tai lopettamaan murjotuksen. Mummo puristi/rapsutti (mikä olisi oikea termi..) molemmilla käsillään minua takapuolesta..siis laittoi kätensä pakaroiden päälle ja puristi pari kertaa, jolloin nousin ylös tuolista. En usko, että siinä oli mitään seksuaalista, etenkään kun ympärillä oli muitakin sukulaisia, joten tuskin mummolla mitään seksuaalisia ajatuksia oli. Tuli varmaan mieleen, kun nyt on ollut tapetilla kaikenlainen insesti ja lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ja mulla on tapana vatvoa ihan outoja asioita. Mummo ei ole tehnyt mitään muuta tuon kaltaista. Stressaanko siis turhasta? Meneekö pepusta puristaminen/kutitus/rapsutus samaan kategoriaan pepun taputtelun ja silittämisen kanssa?

No ei musta ainakaan kuulosta ahdistelulta... Mäkin joskus leikilläni läppään lapsia takapuolelle, tyyliin "mees nyt siitä edestä", eikä tosiaan ole mitään seksuaalisia tarkoitusperiä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
siis tiedät itse että mummo ei tehnyt sitä seksuaalisessa mielessä, joten ketä varten sä stressaat?

Kai mä pohjimmiltani sen tiedän, kaipaan varmaan vaan vakuutteluja itselleni tai jotain. Mutta onko lapsen pepun puristaminen soveliasta, jos sitä ei tee seksuaalisessa mielessä? Voiko siis verrata siihen, että taputtaa peppua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis tiedät itse että mummo ei tehnyt sitä seksuaalisessa mielessä, joten ketä varten sä stressaat?

Kai mä pohjimmiltani sen tiedän, kaipaan varmaan vaan vakuutteluja itselleni tai jotain. Mutta onko lapsen pepun puristaminen soveliasta, jos sitä ei tee seksuaalisessa mielessä? Voiko siis verrata siihen, että taputtaa peppua?

Voi hyvät hykkyrät. Kaikesta ne ihmiset stressiä vetääkin. :D

Kyllä se asenne enemmän ratkaisee. Tai tietysti on tapoja kosketella, jotka on aina sopimattomia kun kyse on lapsesta, mutta normaalissa perheessä ei tarvitse ajatella teknisesti "onko paha jos kosken lasta tänne, entäs tänne?" Jos aikuinen joutuu miettimään, saako koskea lasta johonkin kohtaan, mielestäni sillä aikuisella on ongelma. koska jos ei ole mitään kieroja tausta-ajatuksia, lämmin kosketus voi olla halaus, taputus, silitys tai mistä kukakin muksu pitää. Jos joutuu rajaamaan itseltään osia lapsesta, kannattaa miettiä kaksi kertaa, miten se juttu menikään. Normaalissa perheen kanssakäymisessä ne "rajat" pysyy ihan itsestään, eikä kukaan ajattele asiaa enempää

Mä silittelen, taputtelen ja puristelenkin meidän tytön peppua, kun se makoilee sohvalla tai sylissä. Juontaa juurensa siitä, että vauvana pepun silittely ja taputtelu rauhoitti. Enkä ole koskaan ajatellut sitä mitenkään seksuaalisena :x .

Ei tuossa kuulostaisi olevan mitään seksuaaliseen hyväksikäyttöön viittaavaa. Mäkin taputtelen välillä tylleröitä takapuolelle ja vauvaa tulee nukutettua silittelemällä peppua sylitellessä.

Kyllä se asenne enemmän ratkaisee. Tai tietysti on tapoja kosketella, jotka on aina sopimattomia kun kyse on lapsesta, mutta normaalissa perheessä ei tarvitse ajatella teknisesti "onko paha jos kosken lasta tänne, entäs tänne?" Jos aikuinen joutuu miettimään, saako koskea lasta johonkin kohtaan, mielestäni sillä aikuisella on ongelma. koska jos ei ole mitään kieroja tausta-ajatuksia, lämmin kosketus voi olla halaus, taputus, silitys tai mistä kukakin muksu pitää. Jos joutuu rajaamaan itseltään osia lapsesta, kannattaa miettiä kaksi kertaa, miten se juttu menikään. Normaalissa perheen kanssakäymisessä ne "rajat" pysyy ihan itsestään, eikä kukaan ajattele asiaa enempää

Näin. Eikä takapuolta voi kyllä verrata mielestäni sukupuolielimiin, niistä koskettelu onkin jo seksuaalista hyväksikäyttöä..jos siis turhaan koskettelee eikä esim. pesun tms. yhteydessä.

Huhhuh...tällä palstalla pitää todella olla maalaisjärki mukana... porukka tuntuu loikkivan kyllä milloin mistäkin seinille...ei herranjestas..kohta pistetään isovanhemmatkin suurennuslasin alle. Nyt verhot heiluu milloin missäkin, että mitä kukakin tekee lapselleen. Kohta varmaan takun selvitys tukastakin on lapsen pahoinpitelyä :whistle:

Ja ap, nyt koita keksiä elämääsi jotain positiivista tekemistä kotona olon lisäksi...ei kannata märehtiä ikivanhoja asioita ja maalailla mörköjä seinille. Minä olen penskana saanut tukkapöllyä vanhalta isoisältä ja siitä varmaan nyt pitäis kokea traumaa..

Eli siis tuota puristamista voi verrata esim. taputtamiseen? Näkyy olevan yksimielistä porukkaa. Mut kyllä mun oikeasti kannattaisi hakea jotain apua, lääkkeitä tai terapiaa..ei tällaiset ajatukset ihan normaalejakaan ole.

Eli siis tuota puristamista voi verrata esim. taputtamiseen? Näkyy olevan yksimielistä porukkaa. Mut kyllä mun oikeasti kannattaisi hakea jotain apua, lääkkeitä tai terapiaa..ei tällaiset ajatukset ihan normaalejakaan ole.

Varsinkin, jos tämä asia vielä ajatuksilta liikaa aikaa ja vaivaa ylettömästi. Ei välttämättä heti lääkkeitä, mutta ihan asian läpi käymistä esim. psykologin kanssa. Meillä ainakin terveyskeskuksessa psykologin palvelut ovat ilmaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varsinkin, jos tämä asia vielä ajatuksilta liikaa aikaa ja vaivaa ylettömästi. Ei välttämättä heti lääkkeitä, mutta ihan asian läpi käymistä esim. psykologin kanssa. Meillä ainakin terveyskeskuksessa psykologin palvelut ovat ilmaisia.

Ja tämä siis oli vaan yksi esimerkki pakkoajatuksistani, mulla on myös tapana syyllistää itseäni kohtuuttomasti milloin mistäkin.

Kyllä mä taputtelen mun lasteni peppuja huvikseen ja annan jopa suukkoja suulle. Jos sen tekis joku vieras mies niin se tuntuis pedofilialta, mutta koska sen teen minä, lasten äiti, ilman minkäänlaista seksuaalista mielihyvää (yök jo pelkkä ajatus) niin se on ihan soveliasta käytöstä. Taputellaanhan jo pieniä vauvoja pepusta!

Yhteistyössä