Onko mielestäsi noloa olla uskovainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elisa Day
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elisa Day

Jäsen
23.07.2013
510
0
16
Nuorempana minusta olisi ollut noloa myöntää olla uskovainen (en tosin ollutkaan kovin, mutta uskoin silti henkimaailmaan tms.) Oli paljon hienonpaa sanoa olevansa ateisti (vaikken täysin siis edes ollut). Nykyään minua ei hävetä kertoa että uskon siihen, että tämä näkyvä maailma ei ole kaikki mitä on, ja että kuolema ei ole loppu. :) En tosin sitä huutele kaikille, mutta jos puheeksi lähtee niin kerron kyllä kantani eikä se enää hävetä. Mitä olet itse mieltä, onko uskovaisuus (mikä uskonto / uskomus tahansa) noloa, vai oletko enemmänkin ylpeä omasta uskostasi?

• Tykkää
Reactions: Owl
Ei ole noloa mielestäni, vaikka tälläkin palstalla muutamat kovasti yrittävät väittää että se on noloa ja typerää ja huvittavaa ja että pitäisi vaihtaa lääkitys yms. :)

• Tykkää
Reactions: Owl
Ei, mikäli on sellainen ihan normaali uskovainen, ettei sitä muut välttämättä edes huomaa. Kaikenlainen hihhulointi on noloa. Sellainen siis että vouhottaa, saarnaa, käännyttää ja joka toinen sana on Jumala tai Jeesus.

Ilmeisesti uskovat itsekään eivät oikein jaksa uskoa omaan juttuunsa jos eivät kehtaa rehellisesti olla mitä ovat. Ei ole yhtään "hienompaa" sanoa olevansa ateisti, varsinkaan jos ei sitä oikeasti ole. Oman tyhmyytensä paljastaminen on usein hiukan noloa ja monet saattavat lukea uskovaisuuden heikkoudeksi/tyhmyydeksi.

Näin vanhemmiten asiat nolottavat aina vähemmän. Teininähän sitä saa vaikka pipon väristä itselleen kuolemanhäpeän. Itsevarmuuden kehittyessä ja huomatessa että muut ovat yhtä pöljiä, ei enää stressaa mistään niin paljon.
Itse olen uskonnoton ja pidän uskovaisia hönöinä ja ihmiskunnalle vahingollisina. Epäilen että aidosti uskovaisen kapasiteetti riittää ymmärtämään miksi olisi syytä olla nolona.

No ei ole noloa. Nolompia ovat he, jotka uskosta edes sivulauseessa puhuttaessa alkaa pauhaamaan MINÄHÄN EN MIHINKÄÄN USKO JA USKOVAISET OVAT PILIPÄITÄ!!1 Tai vittuilee toisen uskosta. Palstallakin on pari sellaista.

En usko itse, mutta ei vaikuta mun elämääni jos joku muu uskoo. Sitten jos sitä aletaan tyrkyttämään ja tuputtamaan niin sanon tyst.

Ei ole noloa, oli sitten uskossa yksityisesti tai julkisesti, siinä ei ole mitään noloa. Jokainen meistä uskoo johonkin, tunnustaa jotain aatetta.

Nolo on se, joka nauraa toisen vakaumukselle ja pilkkaa toista siitä (noloa on sekin, että nauraa uskovaiselle jos tämä ei halua kertoa uskostaan muille. Että ei muka oikeasti usko, jos ei halua asettaa itseään alttiiksi pilkalle ja syrjinnälle).

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi ja Owl
Ei ole noloa, oli sitten uskossa yksityisesti tai julkisesti, siinä ei ole mitään noloa. Jokainen meistä uskoo johonkin, tunnustaa jotain aatetta.

Nolo on se, joka nauraa toisen vakaumukselle ja pilkkaa toista siitä (noloa on sekin, että nauraa uskovaiselle jos tämä ei halua kertoa uskostaan muille. Että ei muka oikeasti usko, jos ei halua asettaa itseään alttiiksi pilkalle ja syrjinnälle).

Mä en ainakaan naura, enkä mitenkään vaadi toista kertomaan uskostaan, sama se mulle on. Mutta on se musta silti kummaa jos joku valehtelee olevansa ateisti jos on uskovainen olettaen että se ois hienompaa. En näe, miten tällainen toiminta ketään palvelee.

No ei ole noloa. Nolompia ovat he, jotka uskosta edes sivulauseessa puhuttaessa alkaa pauhaamaan MINÄHÄN EN MIHINKÄÄN USKO JA USKOVAISET OVAT PILIPÄITÄ!!1 Tai vittuilee toisen uskosta. Palstallakin on pari sellaista.

En usko itse, mutta ei vaikuta mun elämääni jos joku muu uskoo. Sitten jos sitä aletaan tyrkyttämään ja tuputtamaan niin sanon tyst.

Täällä palstalla asia menee niin, että jos vaikka mä sanon jotain jossain keskustelussa, joku tulee siihen heittämään jotain lahkojuttua hellareista ja parhaassa tapauksessa pakottaa mut taas puhumaan homoista vaikka ei vois vähempää kiinnostaa. Siinä paras kroppa kilpailussakin oli mun seuroissa käymiset mainittu, vaikka en edes laittanut siihen kuvaa. Oikeesti en ajattele suuresta osasta palstalaisia yhtään lämpimästi. Niitäkin kommentteja oli käyty oikein tykkäilemässä.

Täällä palstalla asia menee niin, että jos vaikka mä sanon jotain jossain keskustelussa, joku tulee siihen heittämään jotain lahkojuttua hellareista ja parhaassa tapauksessa pakottaa mut taas puhumaan homoista vaikka ei vois vähempää kiinnostaa. Siinä paras kroppa kilpailussakin oli mun seuroissa käymiset mainittu, vaikka en edes laittanut siihen kuvaa. Oikeesti en ajattele suuresta osasta palstalaisia yhtään lämpimästi. Niitäkin kommentteja oli käyty oikein tykkäilemässä.

Ootko koskaan kuullu sellasta sanontaa kuin niin metsä vastaa...

ps. kai tiedät että oot kaksplussalla? ;)

[QUOTE="öhöm";29315072]Ootko koskaan kuullu sellasta sanontaa kuin niin metsä vastaa...

ps. kai tiedät että oot kaksplussalla? ;)[/QUOTE]
Siinä vaan se, etten mä saisi ikinä vastaa samalla mitalla.

Jep. ja yksi mitä INHOAN on se että jos on joku ketju jostain uskomuksista tmv. niin sinnekin pitää tulla tunkemaan sitä vittu te ootte tyhmiä-läppää. Miksi ei vaan voi ohittaa sitä ja antaa toisten jutella rauhassa??!! Kun niitäkin ketjuja on kuitenkin ihan tarpeeksi missä saa tapella vastakkainasettelusta mielin määrin.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi

Näinhän se on ja sekin on outoa että ihmiset jotka ovat eniten vastaan uskontoja, änkeävät innokkaimmin ketjuihin joissa on keskustellaan uskomisista ja uskonnoista. Ihan vaan huudellakseen, että: Olette tyhmiä! Ja: ÄO:nne on varmaan 10!

Ei kai se nolompaa ole kuin muutkaan harrastukset joihin kuluu rahaa. Mutta jos sen ottaa jonain muuna kuin ajanvietteenä ja harrastuksena niin on se vähän lapsellista.

Jos skientologit ovat noloja, niin kaikki uskovaiset ovat noloja. Olkaa noloja. Pitäkää nolot kuvitelmanne kuitenkin poissa muiden elämästä. Minä olen 40 ja pelaan WoWia. Se se vasta noloa onkin. En kuitenkaan pyöri päiväkodeissa pitämässä "pikkuraideja". Tossa on se ero miksi minun wowin pelaaminen ei häiritse ketään, mutta ateisteilla on täysi oikeus vittuuntua uskovaisten hörhöilystä.

Palstalla on sinun lisäksi ainakin kaksi sellaista, joista ei voi olla tietämättä että olette uskossa. Eikä siksi että itse aina mainitsisitte siitä, vaan siksi kun on ne muutamat (ja harmaita vähän päälle), jotka jaksaa jokaisesta aiheesta tulla vääntämään jotain "vitsiä" liittyen uskoon.

Yhteistyössä