Onko mielestäsi hyväksyttävää, jos 16v tyttö seurustelee 20v pojan kanssa? Vai onko liikaa ikäeroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Aivan hyväksyttävää iän puolesta.

Olinhan iteki 15v ku rupesin 20v pojan kans seurusteleen.

Orion, ohi aiheen, mutta miten vauva-asiat? Toivon teille vauva-onnea.

Nim.merk. Itsekin lapsettomuudesta kärsinyt.

Mä olin 16v kun aloin olemaan naapurin 20v jätkän kanssa, se oli intissä sillon. Tosiasia on että se vaan käytti mua hyväkseen ja mä annoin käyttää, olihan se aika makeeta kun oli niin vanha poikaystävä joka vei ja haki mut koulusta kun oli lomilla....

Juridisesti ei ongelmaa ole, jos on pari 16/20. Ja jos tyttö on 16 v. YLEENSÄ on suurin piirtein samalla henkisellä tasolla kuin 20 v. poika/mies. Mutta aina parempi, että molemmat olisivat suunnilleen samanikäisiä(korkeintaan 3 v. ikäeroa) kun ollaan nuoria. Kun molemmat aikuisia, ei ikäerolla ole niin paljon väliä, tosin minäkin karsastan tätä Jipun ja J.Lammen suhdetta, vaikka molemmat aikuisia.

Minä seurustelin 16 vuotiaana 27 vuotiaan miehen kanssa. Vanhemmat teki kyllä kaikkensa lopettaakseen sen. Mutta arvaahan että sen ikäiselle on ihan turha mennä asiasta mitään sanomaan. Nyt olen 30 ja edelleen tuon saman miehen kanssa. 6 vuotta ollaan oltu naimisissa ja 4 ihanaa yhteistä lasta ollaan saatu. Ja vasta pari vuotta sitten mun vanhemmat alkoi hyväksyä asian.

Mä olin nipin napin täyttänyt 15 kun aloin seurustella 18v pojan kanssa. Hän ehti täyttää 19 ennen kuin minä 16, eli siinä kohtaa oli numeroina 4v ikäeroa. Takana on pian 12 yhteistä vuotta, vuosipäivään on reilut 2 viikkoa aikaa. Ensimmäinen lapsemme syntyi alle kaksi viikkoa sitten. Olen nyt siis 27 ja mieheni 30-vuotias.

Myönnän, että seksi tuli kuvioon jo silloin 15-kesäisenä, mutta ei painostettuna. Huolimatta nuoresta iästään mieheni ei olisi ikinä sortunut moiseen. Kaikki on koettu ajallaan ja yhteisellä päätöksellä.

Ei ongelmaa, itse olin 16 ja mieheni 23 kun alettiin seukata. Ekan kerran harrastettiin seksiä yli puolen vuoden seurustelun jälkeen ja oltiin jo kihloissa, vihille mentiin kun olin 18. Nyt 20 vuotta ja kolme lasta myöhemmin en voi sanoa katuneeni päivääkään valintojani. Vanhempani hyväksyivät tekemiseni kun en ole koskaan ollut mikään huithapeli, vaan hoitanut koulut ja muut kunnolla.

musta iha ok ikäero ja niinpäin et poika vanhempi :)
huh,ite en ois kyl kakskymppisenä ottanu mitään 16v. poitsua itelle :whistle: enkä ottas nyttenkää jos vapaa oisin..siis itteeni nuorempaa,kyl miehen vanhempi tulee olla ;)

Eihän tossa mitään erikoista. Eka poikaystävä oli 20v kun ite olin 15v. Meneppä kertomaan niille onnellisille vanhoille pareille että kuinka sopimatonta oli kun tavatessa toinen oli niin nuori :) rakkaus voittaa aina

Mun kohdalla kysymys on lähinnä siitä että itsellä oli huomattavasti vanhempi mies jo 14v:na ja se ei todellakaan ollut mikään "tytöt kehittyy nopeammin- suhde"! Uskomatonta pas..a väittää ettei kyse monesti ole pelkästä hyväksikäytöstä!

Voihan se rakkaus roihahtaa ihan oikeestikkin....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Aivan hyväksyttävää iän puolesta.

Olinhan iteki 15v ku rupesin 20v pojan kans seurusteleen.

Orion, ohi aiheen, mutta miten vauva-asiat? Toivon teille vauva-onnea.

Nim.merk. Itsekin lapsettomuudesta kärsinyt.

Kiitos. Vauva-asia on pinnassa mutta taka-alalla, jos ymmärrät mitä tarkoitan.. :) En mitenkään hirveesti jaksa tehä asian eteen, mutta toivon koko ajan ihan hirveesti ja ajoittain on melkosen vaikeaa. Koitan nyt täsä laihduttaa (ku sais vaan itseään niskasta kii..) ja vyöhyketerapiaa otan. Mitään kummempia hoitoja en jaksa ajatella...stressaisin vaan entistä enemmän.

Yhteistyössä