Onko mielestänne sillä merkitystä, muuttaako uusi mies ex-miehen ja sinun entiseen yhteiseen kotiin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wieras"

Vieras
Jos lapset olisivat jääneet asumaan luoksesi sinun ja ex-miehesi yhteiseen kotiin, haluaisitko, että uusi mies muuttaisi kanssanne vanhaan kotiin vai haluaisitko etsiä uuden yhteisen kodin?

Onko asialla mielestänne ylipäätään merkitystä?
 
Uusi mieheni muutti lapsineen minun ja ex-mieheni aiemmin omistamaan taloon. Ihan käytännön syistä päädyimme toimimaan näin, mm. taloudellisesti sillä oli iso merkitys. Pohdittiin kyllä pitkään, olisiko paras aloittaa ns. puhtaalta pöydältä kaikille uudessa kodissa.
 
Ei mitään merkitystä. Ellei asia häiritse uutta miestä. Sitten pitää keksiä jokin toimiva ratkaisu.

Mutta kaikki mä täällä laitoin uusiksi kun ex lähti. Että eipä täällä mikään exästä muistuta. Asuntokin on aina ollut mun nimissä.
 
No en mä ainakaan olis halunnut muuttaa miehen ja hänen exänsä vanhaan kotiin. He on sen yhdessä hankkineet ja yhdessä sisustaneet mieleisekseen. Kyllä mä halusin nämä asiat tehdä yhdessä mieheni kanssa. Eikä olis miehenikään halunnut muuttaa minun ja exäni entiseen kotiin jonka me olimme yhdessä ostaneet.

Ehkä alkuun, mutta vain siksi ajaksi että saa uuden ostettua/vuokrattua
 
itse en suostuisi mistään hinnasta muuttamaan kotiin, jossa ex on asunut ja ollut ja laittanut... tuntisin oloni aina vieraaksi ja olisi vaikeata puuttua epäkohtiin tai esim. uusia sisustusta.. siellä niiden kahden /perheen yhteiset muistot.. nukkua sitten samassa huoneessa kenties jopa sängyssä missä puolisosi ja ex ovat hääräilleet. ehkä lapsellista mutta en pystyisi. aiheuttaisi omalla kohdalla väkisinkin kismaa. puhtaalta pöydältä uudesta yhteisestä kodista tahtoisin ponnistaa.
 
Joillekin on ja joillekin ei. Yleensä kai oikein toimiva ratkaisu jos vaan nuo talousasiat on puhuttu sujuiksi ja yhteinen sävel löytynyt.
Meillä minä muutin mieheni ja exänsä entiseen taloon. Otin vain oman lainan jne. Oli helppoa kaiken kaikkiaan sillä omassa tilanteessa oli ko.ex vienyt niinsanotusti tuhkatkin pesästä :D jopa anopin pojalleen antamat lahjat (astioita yms). Eli ei ollut ongelmaa sisustamisen suhteen, ei ollut mies parissa vuodessa juurikaan ehtinyt tehdä mitään suurempia ostoksia. Sängyn oli hankkinut jne.. Pintoja sitten uusittiin yhteistuumin.
Ehkä tuo toisen tavaroiden ja kodiksi asettumisen kanssa voi olla isoimmat ongelmat lopulta jos on ollakseen.
 
itse en suostuisi mistään hinnasta muuttamaan kotiin, jossa ex on asunut ja ollut ja laittanut... tuntisin oloni aina vieraaksi ja olisi vaikeata puuttua epäkohtiin tai esim. uusia sisustusta.. siellä niiden kahden /perheen yhteiset muistot.. nukkua sitten samassa huoneessa kenties jopa sängyssä missä puolisosi ja ex ovat hääräilleet. ehkä lapsellista mutta en pystyisi. aiheuttaisi omalla kohdalla väkisinkin kismaa. puhtaalta pöydältä uudesta yhteisestä kodista tahtoisin ponnistaa.

Tapailuvaiheessahan on sama juttu. Silloinkin tulee ehkä nukuttua samassa sängysssä missä exä.
Riippuu tietenkin kumpi on vienyt sängyn tai onko kenties ostettu uusi.
Mutta huone voi olla silti sama.
 
Tapailuvaiheessahan on sama juttu. Silloinkin tulee ehkä nukuttua samassa sängysssä missä exä.
Riippuu tietenkin kumpi on vienyt sängyn tai onko kenties ostettu uusi.
Mutta huone voi olla silti sama.

Näin :)
Kyllä meille ostettiin ihan uusi sänky ja on rempattu muutenkin todella paljon kotia. Ei se ole enää se exän aikana sisustettu, vaan meidän sisustama. Toki vanhoja huonekaluja ja esineitä on, mutta olisihan niitä ihan uudessakin kodissa. Ja on meillä tietenkin myös miehen ja lasten mukana tulleita huonekaluja ja tavaroita.
 
tapailuvaiheessahan sitä onkin toisen luona vieraana. mutta jos tosissaan laitetaan hynttyyt yhteen niin kyllä oma kantani on, että uuteen yhteiseen.. mutta hyvä että on näitä teitä paljon suvaitsevaisempia ja asioihin rationaalisesti suhtautuvia, jotka eivät koe tätä exän kodissa asumista ongelmaksi.
 
ja minä olen vielä niin pikkusieluinen etten katsoisi hyvällä sitä, jos joku muuttaisi minun ja eksän yhteiseen kotiin (josta minä olisin "joutunut" lähtemään..
 

Yhteistyössä