Onko mielestänne riittävä syy eroon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta sinkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuon myönnän kyllä että olisi pitänyt viheltää peli poikki jo paljon aikaisemmin. Mutta kuvittelin, että jos toimiva systeemi löytyy niin ongelman saisi hallintaan.

Eihän se mies tuosta mihinkään kasva eikä kehity tässä suhteessa sinun kanssasi. Harmittaahan se, kun mahdollisesti hän eron jälkeen maahan pudottuaan sitten kasvaakin ja oppii hoitamaan ja hänestä tulee kelpo mies - jollekin muulle. Mutta tässä suhteessa näin ei tule tapahtumaan, valitan.

Sinällään JOS mies haluaisi niin hän voisi ton kaiken tehdä itsekin. Palkasta menis aina tietty osa sinne "sun" tilille mistä hoitaisit kaikki talouden kulut. Oma palkan siirtäisi esim. automaattisesti niin että hän saa esim. viikottain 1/4 kuukauden palkasta käyttöönsä. Näin ei olis niin pitkäää aikaa rahattomana. Tai sitten karusti niin että hänen pitäisi olla esim. kk kuluttamatta mitään. Näin mies saisi ns. puskurirahastoa eli hänellä olisi aina edellistä tiliä olemassa, ennenkuin voisi käyttää uutta.

Mutta jos mies ei itse noita tajua niin vaikea on toisen ohjajata. Ja vielä vaikeampaa sun, pitäisi olla vaikka joku terapeutti joka ohjaisi tuota hommaa. Onko mies jotenkin adhd tai jotain muuta tai onko hän lapsuudessaan oppinut tuollaisen rahanköäyttötavan?
Tosi lapselliseselta kuulostaa...

Vaikea kuvitella, kun en olisi ikinä muuttanut yhteen saatika hankkinut lapsia tuollaisen rahankäyttäjän kanssa...

Mun mielestä kuulostaa siltä, että ainoa järkevä toimintatapa on tämä: Mies vaihtaa palkanmaksun tilille, johon vain sulla on käyttöoikeus. Sinä siirrät ko. tililta jokaisen palkkapäivän jälkeen sovitun summan miehen käyttötilille, jonka saa käyttää itse kuten haluaa. Jos mies vaatii enemmän holhoamista, voit tehdä siirron myös 2 kertaa kuussa tai viikoittain tai mikä nyt teistä on paras aikaväli. Sinä hoidat loput rahat taloustilille, johon vain sinulla on käyttöoikeus ja vastaat kaikista teidän perheen yhteisistä kuluista. Mies sitoutuu siihen, että ei lainaa rahaa mistään (ei kavereilta eikä ota pikavippejä tms.) ja jos tätä sääntöä rikotaan, niin se on kerrasta poikki, eli ero.

Jos et jaksa tuota edellä esitettyä järjestelyä ja holhoamista, niin mun mielestä ainoa vaihtoehto on erota.

Yhteistyössä