Onko miehesi tinkinyt omista menoistaan/harrastuksistaan lapsen/lapsien syntymän jälkeen

a) Käyttääkö miehesi edelleen yhtä paljon aikaa ja RAHAAA harrastuksiinsa nyt kuin ennen lapsen syntymää?

b) Osaako miehesi säästää?

c) Miten miehesi on "suostunut" elättämään teitä hoitovapaalla ollessanne ja mitkä on miehen bruttotulot tuona aikana?

Ja tunteeko miehesi ns. velvollisuudekseen elättää perhettään sen ajan, että pientä lasta ei tarvitsisi viedä tarhaan? Onko se hänelle jopa ylpeyden aihe?

d) Miten näkyy, että miehesi asettaa lapsensa omien juttujensa edelle?

ikiliikku
a) mun mies ei harrasta mitään
b)mieheni osaa säästää tarpeen tullen,jos vielä lopettais poltttamisen...
c)mieheni sanoi että ne rahat mitkä on hänen rahojaan,ovat myös mun ja lasten rahoja eli kaikki yhteistä vaikkakin saan äitiysrahaa ja lapsilisää.mies saa 1500e-2000e/kk

meidän mielestä on hyvä että lapsi,isompi siis on hoidossa että on kavereita kun kouluun menee ja oppii ryhmätyöskentelyä.pienempi on kotona.

d)mies töissä aamusta iltaan ja kun tupaan vihdoinkin tulee,istuu telkkarin edessä niinkauan että me muut mennään nukkumaan.oon siis melkeen niinku avioliitossa oleva yksinhuoltaja

a) Harrastuksia ei varsinaisesti ole mut omiin menoihinsa laittaa rahaa ihan niinku ennenki.
b) Tarvittaessa osaa myös säästää
c) Kyllä äijä väittää että voi elättää meidät mut käytäntö tuntuu olevan jotain muuta. Tai sit musta vaan tuntuu siltä. Toki mulla on kaks lasta edellisestä liitosta joihin ei nykyisen tarvi laittaa penniäkään kiinni. Miehelle jää käteen jotain 1500-2000? kuussa riippuu siitä miten paljon ajaa.
d) Ja ei se mun mielestä näy missään että se laittais ne itsensä edelle. Ei edes tätä nuorinta joka on oma. Tai sit en vain osaa katsoa asiaa oikein.

a) Rahaa on senverta ollut aina että ei ole jäänyt hirveesti ylimääräistä, eikä jää nytkään, joten samana on pysynyt, molemmilla. Ei ole ollut ongelmaa tästä. Harrastuksesta on tinkinyt silloin kun tarvis ( jutellaan etukäteen menot, että käykö silloin ja silloin ) Pääperiaatteena on et kerta vko aikaa molemmilla omaan menoonsa keskimäärin.
b) osaa jos jotain jää...itseasiassa parempi säästämään kuin minä.
c) En ole vielä hoitovapaalla, mut makselee nytkin, kun vähän isommat tulot niin ehkä vähän enempi laskuja
d) laittaa vauvan muiden menojensa edelle. Viettää joka pvä aikaa vauvan kanssa vaikka olis väsynyt ja esim.yösyötöt on jaettu. Vauvanhoito on muutenkin hänelle mieluista ja jotellaan asiasta myös paljon. On sanonut että haluaa olla mhdollisimman paljon poikansa kansa jo nyt vauvana, jotta heille tulee hyvä suhde ja on sanonut että "vaikeetkin" hetket, esim itkut, yöoksentamiset , kakkashowt, masuvaivat ovat lähentäneet häntä suhteessa vauvaan ja on iloinen nyt että on valinnut toimia siten. Oli myös jo raskausaikana mukana henkisesti, vaikka jälkikäteen on sanonut että oli se hankaalaa välillä tajuta että siellä on joku.
Jutellaan sitten jos ei jaksa tai pitää tehdä omia hommia mutta niin se on molemmille.

Eli varsin ihana mies mulla :heart:

a) Miehen harrastukset eivät ennenkään ole juuri mitään maksaneet, eipä se ole siitä mihinkään muuttunut. Aikaa ei enää käytä niin paljon kuin ennen.

b) Osaa säästää, ja pitää tässä suhteessa vaimonsakin kurissa ja nuhteessa... ;)

c) Meillä on aina ollut käytännössä yhteiset rahat, ei ole tarvinnut koskaan keskustella siitä, kuka elättää ja ketä.

d) Mies touhuaa paljon poikien kanssa, hoitaa ihan yhtälailla heitä (kun ei ole töissä). Menoista sovitaan aina etukäteen tai jos joskus harvoin tulee joku extempore juttu, kysyy aina ensin, sopiiko se. Lomailu on muuttunut perhekeskeiseksi. Kaikkia pikkujuttuja siis.

Mulla on kyllä ihan hirmuisen ihana mies! :heart:

a) harrastus ei ole kallis, ja on vähentänyt viikossa harrastukseen (tässä tapauksessa kyse ehkä enemmänkin vapaaehtoistyöstä nuorten parissa) käytettävää aikaa tuntimääräisesti. edelleenkin käy harrastuksessaan 2 kertaa viikossa + joskus viikonloppuisin,

b) osaa säästää, ja huomattavasti paremmin kuin minä!

c) meillä kyllä mies oli hoitovapaalla ja minä olin töissä. tässä oli kyse työnjaosta, ei elättämisestä puolin eikä toisin. olin kieltämättä ylpeä miehestäni joka halusi jäädä kotiin (="pakotti" mut töihin). Jos mies ei olisi halunnut jäädä kotiin olisin minä jäänyt. Kumpikin ollaan sitä mieltä että tarha-elämä alkakoon vasta 1,5 vuoden iässä aikaisintaan.

d) on vähentänyt harrastustaan, ja kotona ollessaan hoiti kotityöt eli iltaisin kun olin lasten kanssa yksin ei mun tavinnut tehdä kotitöitä vaan keskityin lapsiin. Nyt kun kumpikin ollaan töissä, hoitaa mies kaupassa käynnit & arkiruuan + lapsen hakemisen tarhasta. mulle jää arkisin siivoilu, tiskit ja lapsen tarhaan vienti. viikonloppuisin jaetaan hommat kutakuinkin tasan, ja tietysti 12-v poika hoitaa osan kotihommista niin viikolla kuin viikonloppuisin.

a) meillä mies ei ole luopunut pitkistä työpäivistään eikä harrastuksistaan. harrastus ei niin minua haittaa kun tiedän että liikkumisen jälkeen paremmalla tuulella, mutta pitkät työpäivät on p-stä!!! niistä ikuinen tappelu.
b) osaa säästää, lyhentelee lainojaan mahd. paljon. (meillä siis erilliset lainat. )
c) ei ole elättänyt meitä hoitovapaankaan aikana, elää periaatteella kummallakin omat rahat:( ja tosiaan tienaa ihan kohtuu hyvin.
d) viikolla mies vie lapsen hoitoon, ja jos ehtii kotiin ennen nukkumaan menoa niin syöttää iltapalan ja tekee iltatoimet. viikonloppuisin herää toisena aamuna aikaisin kun lapsi haluaa aamupuuron HETI herättyään, hoitaa enemmän.

aws
a) Ei luopunut harrastuksistaan eikä muista menoistaan vaikka vapaa-aika väheni puoleen uuden työn takia. Oli sitten poissa melkein koko ajan.
b) Ei yhtään.
c) Kaikki maksettiin puoliksi vaikka miehen tulot noin kolminkertaiset omiin nähden.
d) Omat jutut tärkeämpiä kuin perhe, siksi siirtyi melko vikkelään ulkoruokintaan ja tapaa nyt lasta noin kerran kuukausessa ,jos ehtii, mikä on todella vähän kun lapsi on vasta 7 kuinen.

a) Käyttääkö miehesi edelleen yhtä paljon aikaa ja RAHAAA harrastuksiinsa nyt kuin ennen lapsen syntymää? Kyllä

b) Osaako miehesi säästää? ÖÖ,Ei

c) Miten miehesi on "suostunut" elättämään teitä hoitovapaalla ollessanne ja mitkä on miehen bruttotulot tuona aikana? Ei se elätä meitä

Ja tunteeko miehesi ns. velvollisuudekseen elättää perhettään sen ajan, että pientä lasta ei tarvitsisi viedä tarhaan? Onko se hänelle jopa ylpeyden aihe? Ei kai

d) Miten näkyy, että miehesi asettaa lapsensa omien juttujensa edelle. No, joo tekee kyllä omat juttunsa, mutta tokihan tuo lapset huomioi

a) Harrastuksiin ei ole mennyt juuri rahaa. Harrastukset on hieman vähentyneet.

b) Osaa olla hyvinkin pihi kun on tarve :p (opiskelijoina on pakko ollakin)

c) Meillä rahat on ollut aina yhteisiä. Molemmat ollaan pääpuolisesti opiskelijoita, joten rahatilanne on ollut tosi heikko. Kesätöissä tienas reilusti ja niinpä loppuvuonna ei saanut enää tukia eli mun minimiäitiysrahalla elettiin loppuvuosi. (niin väärin varsinkin perheellisillä opiskelijoilla tää systeemi)

d) Mies asettaa perheen etusijalle ja sen näkee siinä, että hän on vähentänyt hieman harrastuksiaan (lenkkeilee, hiihtää yms), kun hoitaa lasta. Ehkä suurin ero on se että nimenomaa ryyppyreissut on loppuneet kokonaan. Ja siis tehnyt nämä omaehtoisesti. Itse hieman patistan toista harrastaan enemmän, jotta on sitten kotona virkeempi.

a) jep, harrasti ennen ja harrastaa nytkin, mutta lapsien aikataulujen mukaan...eli kuntosalilla käy joko ihan aamusta tai vasta kun lapset nukkuu...lätkämatsissa käynti kyllä vähentynyt

b) mies on meidän perheessä se, joka just osaa säästää! Mä oon se joka tuhlaa :D

c) Meillä on yhteiset rahat...oli sitten kumpikin töissä tai vaan toinen...laskut maksaa se, jolla on rahaa tilillään. Mies tienaa ihan kivasti :) ja elättää perhettään rinta rottingilla.

d) Kysyy aina ennen menojaan, että sopiiko mennä matsiin tai sopiiko lähteä kavereiden kanssa olusille..
Patistaa muakin välillä tuulettumaan, että jaksan taas lapsien kanssa... :)
Ihana mies siis mulla :heart:

Yhteistyössä