Onko miehesi ollut ktoi-isänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on molemmat ollu vuorollaan kotona. Mä olin aluks niin kauan et esikoinen oli 1,5 vuotta ja kuopus 4kk ja mies siitä melkein pari vuotta eteenpäin. Kesällä aloittivat molemmat päiväkodissa ja normaali arki alkoi.

ensimmäisen ja toisen välissä olin minä kotona. Tokan ja kolmannen välissä järjestimme niin, että lapset oli hoidossa max. 10 päivää kuukaudessa (siis vuoden ajan) ja nyt kolmannen jälkeen meillä puolisoni on 6kk lasten kanssa kotona kun minä lähdin töihin... ja tyytyväisiä ollaan oltu :D

Minä lähdin töihin heti äitiysloman päätyttyä ja mieheni jäi puoleksi vuodeksi kotiin esikoisen kanssa. Sitten jäin vuorostani uudelleen hoitovapaalle vielä puoleksi vuodeksi.

On ollut, jäi kotiin kolmen alle 6v kanssa joista nuorin silloin 6kk ja oli kotona n, vuoden.
Sn jälkeen meillä ymmärretty toinen toisiamme hieman paremmin ja nykyäänkin mies toivoisi voivansa jäädä koti-isäksi mutta niin se vain on mun palkka ei riitä kattamaan menoista mitään.

Siinä vaiheessa kun kuopus oli 1v mies jäi puoleksi vuodeksi kotiin lasten kanssa (vai pitäisikö sanoa lapsen kun esikoinen oli kuitenkin päiväkodissa 6h/pv?)

Ihan hyvä systeemi, minulle tietty luksusta kun sai työt aloittaa noin rennommin, ei tarvinut samalla stressata päiväkodin aloitusta. Mies on mies ja tekee asiat omalla tavallaan. Siis kotia ei oltu välttämäti siivottu niin kuin olisin itse tehnyt, ruuat eivät olleet aina sitä mitä olisin itse tehnyt, lapset oli puettu joskus ...mielenkiintoisesti jne. Eli samalla sai siis opetella hyväksymään sen että toinen tekee asiat omalla tavallaan, toisaalta ihan terveellistä vaikka alkuun hämäsikin.

Mies kuitenkin viihtyi ja niin lapsetkin ja se kai tuossa oli pääasia. =) Jälkeenpäin ajatellen kanssa tosi hyvä kun mies sai noin ottaa enemmän vastuuta ja lapsetkin alkoivat peremmin turvata häneen.

on ollu 4kk kakkosen jälkeen, lapset oli silloin 9kk ja 3v kun menin äitiyslomalta töihin. ihan hyvin toimi, luksusta kun sai vain itsensä laittaa aamulla lähtökuntoon..

Yhteistyössä