Huhuu, Paikalla äitejä jotka työttömänä kotona ja leikki-ikäiset lapset kotihoidossa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emilia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emilia"

Vieras
Onko lapsenne ollut missään välissä päiväkodissa ja jäivät kotiin vasta kun työttömyytenne alkoi?
Olitteko tyytyväisiä ratkaisuus ottaa lapset poissa hoidosta?
Onko toiveissa kuitenkin työllistyminen, vai oletteko "omasta halusta" kotona lasten kanssa?
Vai ovatko olleet kokoajan kotihoidossa?

Tämmöisien asioiden ja mietteiden kanssa äiti, jonka kullamurut hoidossa (15pvä /kk). Töitä ei näköpiirissä ja mietinkin että olisikohan ihan saman ottaa lapset kotiin..

En ole työtön (teen töitä kotona), mutta lapset hoidamme kuitenkin kotona. Ratkaisu on ihan tietoinen - haluamme antaa lapsillemme sitä paljon puhuttua läsnäoloa :)

Olemme aina asuneet alueilla, joissa on paljon lapsia, joten aina on ulkoiluseuraa. Tilanne olisi ollut varmasti hankalampi, jos olisimme asuneet omassa rauhassa ilman lapsiperhenaapureita.

Viimeksi muokattu:
No minullakin työttömyys oli hieman yllätys, ja lapset ovat ehtineet olla reilun vuoden hoidossa, töitä ei ole näköpiirissä, joten siksi mietinkin kun itsekin lapsia hoitopäivinä ikävöin että olisiko sama ottaa kotiin ja hoitaa itse.
Me asutaan alueella jossa on hyvin paljon lapsiperheitä joten aika kuluu sekä äitillä että lapsilla, mut silti mietin että tuleeko heistä sosiaalisia ja onko eskarin aloitus sitten vaikeaa jos ovat sen muutaman vuoden kotona..

[QUOTE="vieras";27074725]Kotihoidossa ovat. Esikoinen alotti eskarin nyt, mutta nuoremmat on kotona.

Omalla kohdallani en edes ajattele laittaa hoitoon.[/QUOTE]

Saanko kysyä, oletko vielä äitiyslomalla tai hoitovapaalla, vai tosiaan kenties "työttömänä" vaikka olen sitä mieltä että lasten kanssa kotona oleva äiti ei voi olla ikinä työtön : D

Minä en uskaltaisi luopua hoitopaikasta, vaikka olisikin kiero ajatus, että ei ole tarkoituskaan mennä töihin. Työkkäri voi koska vaan keksiä mitä vaan kurssia, työllisyystyötä tai muuta, josta paukahtaa karenssi, jos sitä ei ota vastaan. Yhden tutun lapsi täytti 3 v., mutta töitä ei ollut, niin alkoi pukata kaikenlaista työnhakurssia. Hän etsi sitten itse osa-aikaisen iltatyön, niin ei tarvitse stressata työkkärin aknssa.

Meillä on mies ollut nyt 3 kk työttömänä ja lapsi on hoidossa 1-2 päivää viikossa, kun mies hoitaa asioita. Miten sitä muuten pääsisi työhaastatteluihin, jos ei ole lapselle mitään paikkaa. Onpahan sitten valmis ottamaan heti uuden työn vastaan ilman stressiä hoitopaikasta.

Suoraan jäin työttömäksi, kun lapsi täytti 3v. Lapsi ollut koko ajan kotona. Hoitolapsia tosin ollut tässä välillä. Ihan mielelläni olen kotona, töitäkin ottaisin vastaan ihan rahan takia. Lapsi on nyt 4 vuotta, kerhossa käy. Isommat lapset on jo koulussa.

Miulla sama tilanne vuodenvaihteessa ja itse mitein, että pidän lapset hoitopaikassa vaikka 2krt/viikossa aamupäivän, jos se on vain mahdollista :) siellä on tutut kaverit niin ihan kiva olla edes vähän hoidossa ja muuten sitten kotona :)

Riippuu varmaan siitä, miten helppoa teillä päin on sitten tarvittaessa löytää hoitopaikka. Ellet siis ole jäämässä pois työkkärin listoilta. Voisiko hoitopäiviä tai hoitoaikaa vielä lyhentää? Pidentäminenhän on varmasti sitten helpompaa kuin kokonaan uuden paikan löytäminen. Sosiaalisuuden kannalta lapsille löytää kyllä seuraa kerhoista jne. ja ehtivät vielä eskarissakin oppia ryhmässä olemisen.

Itsellä saattaa kans olla vuoden alussa tuo tilanne. Jos niin käy eli jään työttömäksi, aion pitää hoitopaikat paperilla, mutta käytännössä lapset ovat paljon myös kotona. Tylsää toki maksaa hoidosta, jota ei käytä, mutta minulla on kuitenkin tavoitteena työllistyä mahd. pian.

Mä jäin työttömäksi pari päivää sitten ja pienenpi lapsi jäi minun kanssa kotiin, isompi jo koulussa. Toivottavasti tässä nyt ei montaa viikkoa tartteis kykkiä :) mutta saanpahan olla muksun kanssa.

minä jäin huhtikuussa kotiin. Työtön siis. Onneksi saan liiton rahaa koska työkkåri ei ees ehdota kursseja yms, koska olen itse maksanut siitä rahasta kova nyt saan. Mulla keikkaluontoinen työ eli tänään saatetaan soittaa huomiseksi töihin joten lapsilla on kk:ssa 10 hoitopäivää, ihan hyvä ratkaisu. Iän puolesta kolmesta saisin kh:n tuen mut vastaavasti se vähentää liiton rahaa...

[QUOTE="emilia";27075337]Jos voisikin vain pitää tosiaan muutamana päivänä, mutta meidän yksityisessä päiväkodissa minimi 15pvä/kk[/QUOTE]

Me maksetaan koko kuukaudesta eli 20 päivästä, vaikka lapsi on 4-10 päivää/kk hoidossa. Ei missään varmaan voi maksaa vaikka 4 päivää kuukaudessa. Tuntuu vähän tyhmältä maksaa täyttä maksua, mutta näillä mennään. Yksityisen hoitajan maksut ovat muutenkin vähän yli puolet kunnallisen maksuista, joten ei tuo sikäli ole paha. Vaikka raha on tietysti tiukalla, niin tuo vähentää tosi paljon meidän kummankin stressiä, kun ei tarvitse miettiä mihin lapsen kun miehellä on jotain menoja ja jos vaikka uusi työ alkaa nopealla aikataululla. Tuttu hoitopaikka on myös tärkeä.

Lapseni on kuntoutuksellisista syistä päivittäin päiväkodin erityisryhmässä 7h/pvä. Minä olen työtön ja parantelen masennusta mm. käymällä terapiassa. Todella hyvä järjestely meidän perheelle.

Mä irtisanoin itseni kun hoitovapaa loppui. Uutta työtä ei ole löytynyt mutta toiveissa olis. Lapset on hoidossa 2-3 krt/vko, ihan vaan jotta hoitopaikat säilyis. Kolmelle kun ei ihan heti saa paikkaa samasta päiväkodista.

Yhteistyössä