Onko mieheni itsekäs?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kyllä töissäkäyvä tarvitse ne unensa. äitihän voi nukkua päivkkärit lapsen kanssa

no eikö äiti tarvii koskaan vapaata??
kyllä mun mielestä sun mies on itsekäs,varsinki jos kerta migreenissä oot eikä silti tuu mitään apua...ei mun mielestä oo paljoo pyydetty et sais ees yhen aamun sillon tällön nukkuu äitiki..

no siienon sitten sopeuduttava.

minäkn olen jokaisen neljän kanssa joutunut valvomaan, mutta aikansa se kestää.

tietenki jokaisen oma asia miten haluaa hommat hoitaa mutta kyllä meillä ainakin hoidetaan YHTEISTÄ lasta YHDESSÄ...minä en ainakaan oo yksin lasta tehny joten oletankin et mies on apuna,kun on ollu lasta tekemässäkin..onneksi mulla onkin ajatteleva mies joka näkee muutaki ku oman napansa..

mulla mies on hoitanut muulloin, muttta ei yölä trvitse TYÖSSÄKÄYVÄN herätä, sama olis tilanne jso minä olisin töissä ja mies kotona

En mä tiedä..

Jos näin kävisi meillä, mies olisi lähinnä ajattelematon, ei itsekäs. Ja asia hoituisi kun yhdessä puhuttaisiin.

Mutta ellei juttutuokiosta huolimatta välitä osallistua ja auttaa, sitten voidaan puhua itsekkäästä.

Ei meillä mies yöllä syötä (mä en suosi yöllä pullosyöttöjä) mutta jos menee monen tunnin valvomiseksi, tekee kyllä mun kanssa vuoron vaihdon kun väsähdän että mäkin saan hetken nukkua.

Meillä minä olen pääsääntöisesti se, joka öisin /viikonloppuaamuisin nousee tarvittaessa. Mielestäni se on aivan ok, koska minä en ole töissä ja mies on. Hänellä on lisäksi työ, jossa on oltava skarppi ja jaksettava aika ajoin työskennellä öisinkin. Kuitenkin on tilanteita, joissa on aivan kohtuullista, että mieskin osallistuu heräämisiin, esim silloin kun minä olen sairas tai kaikki lapset ovat sairaita tai ollaan vaikka yhdessä pitemmällä lomalla. Se on onneksi hänellekin selvä juttu.

Aikoinaan, kun meillä oli kaksi vauvaa, minulle oli huomattava helpotus, että jaoimme yösyötöt niin, että toinen hoiti toisen vauvan ja toinen toisen. Mies hoiti nopeamman ja helpomman, joka söi vain kerran yössä, koska mies oli töissä päivisin (eikä hänellä ole tissejä..). Meilläkin minä olen se, joka niihin vinkaisuihin ensimmäisenä herää, mutta asia hoitui siten, että tuuppasin vain miehen hereille silloin kun vinkuja oli miehen hoidettava.

kyllä töissäkäyvä tarvitse ne unensa. äitihän voi nukkua päivkkärit lapsen kanssa

no eikö äiti tarvii koskaan vapaata??
kyllä mun mielestä sun mies on itsekäs,varsinki jos kerta migreenissä oot eikä silti tuu mitään apua...ei mun mielestä oo paljoo pyydetty et sais ees yhen aamun sillon tällön nukkuu äitiki..

no siienon sitten sopeuduttava.

minäkn olen jokaisen neljän kanssa joutunut valvomaan, mutta aikansa se kestää.

tietenki jokaisen oma asia miten haluaa hommat hoitaa mutta kyllä meillä ainakin hoidetaan YHTEISTÄ lasta YHDESSÄ...minä en ainakaan oo yksin lasta tehny joten oletankin et mies on apuna,kun on ollu lasta tekemässäkin..onneksi mulla onkin ajatteleva mies joka näkee muutaki ku oman napansa..

mulla mies on hoitanut muulloin, muttta ei yölä trvitse TYÖSSÄKÄYVÄN herätä, sama olis tilanne jso minä olisin töissä ja mies kotona

Siis naiselle on lomaa olla kotona??
:headwall: Kyllä se kotona olo pienten lasten kanssa on välillä raskasta. ja jos oma mies olis tollanen vätys että olettaa mun tekevän kaiken niin potkun persiille sais.
Hernetäti taitaa olla niitä vanhoillisia naisia joiden mielestä miehen ei tarvi ku käydä töissä. Mites sitten kun molemmat vanhemmat käy töissä?? Nainen hoitaa edelleen kaiken vai??

Ei se nyt ihan noinkaan ole.. Ei mulla ole mahdollisuutta nukkua päivällä, yksi kotona ja toinen puolipäiväsenä tarhassa. Nyt kun tulee uusi vauva ja valvomiset alkaa niin kyllä jää unet vähiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Hoh..:

Ei se nyt ihan noinkaan ole.. Ei mulla ole mahdollisuutta nukkua päivällä, yksi kotona ja toinen puolipäiväsenä tarhassa. Nyt kun tulee uusi vauva ja valvomiset alkaa niin kyllä jää unet vähiin..

ei sitten, tee kaiki mahdollisimman vaikeaksi :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Hoh..:

ei sitten, tee kaiki mahdollisimman vaikeaksi :headwall:

Mikä siinä niin vaikeaa ymmärtää että ei kaikki saa nukuttua päivällä vaikka lasten kanssa koton?? Ei se mullakaan onnistu!

mäkin valvon arkisin, mut viikonloppuaamuisin mies antaa mun nukkua. Mut mun mies onkin semmoinen aamuvirkku. Päivisin en mäkään saa nukuttua päikkäreitä. Kolme eri-ikäistä lasta ja eri aikaan 2 päikkäreillä', 1 ei enää nuku. Mutta kyllä ap:n pitäisi saada edes kerran viikossa nukkua kunnolla, ärsyttää tuommoiset miehet, jotka vain ajattelevat omaa väsyään.

olenpas onnekas kun olen löytänyt miehen jonka kanssa arki sujuu(ja muukin).Mies on 3.vuorotyössä ja minä hoidan yöheräilyt miehen työputken aikana ja aamutoimet.Sitten kun miehellä vapaata hoidamme tasaveroisesti kaiken.mies myöskin pykkää,siivoaa ja itseasiassa laittaa ruuat aina kun mahdollista ja minä lämmittelen puilla saunaa,vaihdan renkaita autoihin,käyn myös katolla...eli vuorotellen meillä hoituu KAIKKI.jos Meillä on taito ottaa toisemme huomioon siinä että se kumpi on väsyneempi saa kyllä levätä!Minä en yksinkertaisesti osaa ottaa päikkäreitä,mutta silloin lepään muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja tindex:
olenpas onnekas kun olen löytänyt miehen jonka kanssa arki sujuu(ja muukin).Mies on 3.vuorotyössä ja minä hoidan yöheräilyt miehen työputken aikana ja aamutoimet.Sitten kun miehellä vapaata hoidamme tasaveroisesti kaiken.mies myöskin pykkää,siivoaa ja itseasiassa laittaa ruuat aina kun mahdollista ja minä lämmittelen puilla saunaa,vaihdan renkaita autoihin,käyn myös katolla...eli vuorotellen meillä hoituu KAIKKI.jos Meillä on taito ottaa toisemme huomioon siinä että se kumpi on väsyneempi saa kyllä levätä!Minä en yksinkertaisesti osaa ottaa päikkäreitä,mutta silloin lepään muuten.

Näin on käynyt täälläkin! Onneksi näitä ajattelevia miehiä löytyy ja omalle kohdalle osunut..ja jos ei ois sellainen, se olis koulutettu mut eipä kulunut turhaan aikaa kouluttamiseen:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun ei yhtään osallistu yövalvomisiin..Meillä kolme pientä,joista nuorin 1v.,eli hulinaa riittää yöllekin asti.

Miehellä on sellainen työ,että on myös vapaapäiviä ja iltavuorojakin,jolloin saa aamun olla vapaa.Mutta hänpä nukkuu koko yön kuin tukki,ei hän kuulemma jaksa yöllä mitään..Ja minäkö jaksan? AINA?Vaikka pää kainalossa saan olla yöpäivystäjänä.

Eilen mulla oli kauhea migreeni koko illan,mies tiesi sen.5 tuntia silti sain vain nukkua ja vaikka aamulla rukoilin miestä nousemaan 2veen kanssa,kun hän tuli herättelemään niin ei hievahtanutkaan.Käänsi vain kylkeä..Ja yhä nukkuu,on herra nukkunut jo 9t ja minä hoidan aamujutut,kakkapesut,aamupalat,pyykit..Ja nyt pysyy sängyssä ihan protestiksi siitä,kun hänelle "valitan ihan turhaan"..Hitto,että mua raivostuttaa!

Laita lapset jo kahdeksalta nukkumaan niin kuin meillä.Voit käydä vaikka heti nukkumaan ja saat kunnon yöunet aamuun saakka.

Mun mielestä tohon ei ole yksoikoista vastausta. Ihmisillä on niin erilaisia unen tarpeita. Esim. meillä minä tarvitsen joka yö n. 9h unet, jos menee useampi yö lyhyemmillä unilla, olen tosi kärtyinen päivisin. Mies taas voi viikon nuukua 4-5h yöunia ja viikonloppuna ottaaa univelat takaisin ja kaikki on hyvin.

Tilanne on kuitenkin meillä se, että mä vaikka muutoin sikeäuninen olenkin, herään aina ennemmin lasten ääniin. Mun on helpompi itse mennä lapsen luo, kuin potkia ensin mies hereille.
Nyt meillä on sellainen diili, että mä herään tytön takia, joka pompottaa mua vähintään 1-2 kertaa öisin ja mies viikonloppuisin, kun on kotona, menee pojan 5v luo, jos hänen tarvii pissalla käydä tai näkee painajaisia. Mun vain pitää aina ensin potkia mies ylös, mutta mä en millään jaksaisi jatkuvasti rampata, kun tytön kanssa ramppaan kuitenkin.

Ja ap:n kyssään. Mielestäni miehesi on sen vuoksi itsekäs, ettei edes vapaapäivinä ole valmis yöpomppimisiin. Edes silloin kun itse olet univelkakierteessä. Onko miehesi antanut sinulle päiväuniaikaa?

Yhteistyössä