Onko mieheltä naisen känniin juottaminen rikollista? Mies valehdellut itsekkin juovansa vaikka oli vesiselvä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökkö123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en kyllä tajunnut että mitä valehtelemista siinä on että juo kivennäisvettä mutta toinen olettaa että vetää viiniä niinkuin itsekkin veti,vieläpä niin että mopo karkasi käsistä,tuli sammuttua ja pantua eikä muista tilanteesta mitään.Mitäs jos se olikin yökkö itse joka viinipäissään kävi työkaveriin käsiksi ja vaatimalla vaati seksiä,emme voi tietää kunnei yökkö itsekkään muista tapauksesta mitään.:D:D:D
Jatkossa kannattaa juoda hillitymmin.Jos itse kaataa kurkusta niin paljon alkoholia alas että sammuu ja tekee sen vapaaehtoisesti niin turha alkaa muita moralisoimaan.

Kun mies valehtelee, hän on sika.

Kun nainen valehtelee, hän oli hankalassa tilanteessa ja pieni valkoinen valhe nyt ei haittaa - vaikka sillä saisi miehen sänkyyn.

[QUOTE="akka";25004391]... että sammuu ja tekee sen vapaaehtoisesti niin ...[/QUOTE]

Taju kankaalla harva "tekee sen vapaaehtoisesti". Mieti nyt ite!?

Itselle ei ole näin käynyt, koska en juo itseäni känniin, varsinkaan toisten kotona tai muuten ulkosalla. Silti, jos mies juottaa vaisen känniin ja sitten alkaa panolle, on jotain korvien välissä vialla. Mistä siis tiedät, että olet ollut miehen kanssa yhdynnässä, jos et muista mitään?

Seksuaalinen hyväksikäyttö taitaa olla vasta tulossa rangaistavaksi, ja silloinkin sinun pitäisi pystyä osoittamaan, että mies käytti humalatilaasi hyväkseen (eli oli itse selvinpäin). Ei kyllä hitto vie kiinnostaisi itseä vähääkään panna ketään kaatokännissä sammuvaa.

Stigidi, sä voit saada apua! On olemassa toivoa! Voit vastaanottaa ja aiheuttaa hyvää. Älä vaivu välinpitämättömyyden alle. On monia tahoja, joista joku voisi sopia sulle. Älä luovuta, älä kyynisty! Usko hyviin asioihin! Itseäsi vahingoitat eniten vahingoittamalla muita. Ala nyt rakastaa itseäsi ja lähimmäisiäsi!!

Nainen joi vapaaehtoisesti - mies ei siis juottanut naista känniin.

Paska nakki, mutta ei mun mielestä mitenkään rikollista tai sellaista mistä voisi ketään muuta syyttää kuin itseään. Kännissä tulee tehtyä typeriä asioita joskus, ja morkkiksesta ehkä oppii tai sitten ei.

Nainen joi vapaaehtoisesti - mies ei siis juottanut naista känniin.

Paska nakki, mutta ei mun mielestä mitenkään rikollista tai sellaista mistä voisi ketään muuta syyttää kuin itseään. Kännissä tulee tehtyä typeriä asioita joskus, ja morkkiksesta ehkä oppii tai sitten ei.

Ei mitään rikollista juu, oikeudessa ois aika heikoilla.

Ja tietty itse pitäis kiinnittää huomiota siihen paljonko juo ja mitä tekee, silti en nää tätä toimintaa fiksuna miehen puolelta.

Tiedoksi kaikille:

Rikoslaki 20:5,2:"Seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväksi sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan tai saa hänet ryhtymään muuhun hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi."

Kysessä ei siis ole ollut ns.moraaliton käytös, vaan Suomen rikoslain mukainen rikos. Sen todistaminen voi sitten olla toinen juttu...

Sammumispisteessä olevan paneminen on tyhmää, moraalisesti väärin ja lainvastaista.

Aapee kertoo, että ei muista tilanteesta mitään, joten on mahdollista että mies on luullut naisen olevan ihan OK. Monilla menee muisti ennen toimintakykyä.

[QUOTE="lakimies";25004672]Tiedoksi kaikille:

Rikoslaki 20:5,2:"Seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomitaan myös se, joka käyttämällä hyväksi sitä, että toinen tiedottomuuden, sairauden, vammaisuuden tai muun avuttoman tilan takia on kykenemätön puolustamaan itseään tai muodostamaan tai ilmaisemaan tahtoaan, on sukupuoliyhteydessä hänen kanssaan tai saa hänet ryhtymään muuhun hänen seksuaalista itsemääräämisoikeuttaan olennaisesti loukkaavaan seksuaaliseen tekoon tai alistumaan sellaisen teon kohteeksi."

Kysessä ei siis ole ollut ns.moraaliton käytös, vaan Suomen rikoslain mukainen rikos. Sen todistaminen voi sitten olla toinen juttu...[/QUOTE]

Niin siis minkä kohdan mukaan kyseessä on ollut rikos? Ei ihan auennut. Käsittääkseni AK ei ollut sairas sillä tavalla, että häntä voisi käyttää hyväksi tai tai niin humalassa ettei olisi voinut sanoa "ei".

Yhteistyössä