Onko miehelläsi ikävä sinua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti ja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti ja vaimo

Vieras
Minulla on ihana ystävä, jolla on kaksi pientä lasta. Saimme esikoiset lähes samanaikaisesti ja uppouduimme oikein huolella uusiin rooleihimme äiteinä. Ystäväni rupesi haaveilemaan nopeasti toisesta lapsesta miehen vastustaessa ajatusta. Raskaaksi hän tulikin ja he saivat toisen lapsen.

Ystäväni on jatkuvasti vitsaillut kuinka vähän he miehensä kanssa viettävät aikaa kaksin ja että mies kaipaa häntä. Ystäväni kuulemma torjuu miehen lähestymisyritykset ilta toisensa jälkeen. Ystäväni uskoo lujasti, että vain hän osaa hoitaa lapsiaan ja mieskin kelpaa pikemminkin koiran ulkoiluttajaksi kuin tasa-arvoiseksi vanhemmaksi.

Nyt ystäväni painostaa miestään kolmannesta lapsesta. Mies kuulemma edelleen kaipaa yhteistä aikaa vaimonsa kanssa eikä halua enempää lapsia tällä hetkellä. En usko, että rakkautta heiltä puuttuu, mutta sitä yhteistä aikaa kylläkin.

Olen yrittänyt puhua ystävälleni, että tämän pitäisi oikeasti huomata myös miehensä. Paljon puhutaan siitä, että vanhempien pitää olla läsnä lapsilleen, mutta eikö se päde myös kumppaneihimme? Lastenhoitoapua heillä olisi saatavilla, sitä suorastaan tyrkytetään, mutta ongelma on siinä että vain äiti kelpaa hoitajaksi.

Itse olin ystäväni kaltainen esikoisemme puoli vuotta, kunnes eräänä iltana mieheni purskahti itkuun ja sanoi kaipaavansa minua. Aivan kuten lapsemme, hänkin tarvitsi kosketusta ja läheisyyttä.

Kertokaa minulle kuinka teidän miehenne ovat ilmaisseet kaipaavansa teitä vai ovatko he kertoneet? Olenko typerä, kun olen huolissani ystäväni liitosta?

Ei mun miehen ole tarvinnut ikävöidä mua, kun olen ollut tai pyrkinyt ainakin olemaan koko ajan myös vaimo ja kumppani, enkä vain äiti.

Jotkut kaivaa oman kuoppansa ja tuhoavat oman suhteensa sekä pilaavat mieheltä mahdollisuuden olla tasavertainen vanhempi. Ystäväsi lienee yksi heistä. Se on ikävää, mutta ei sille oikein mitään voi tehdä.

Kyllä sitä miestäkin tulisi huomioida... Se vaan on niin, että ainakin itse kotiäitinä annan päivän aikana 100% lapsille ja heidän tarpeilleen, niin takki on illalla aivan tyhjä. Ja kyllä olen myös huomannut tämän vuoksi laiminlyöväni jossain määrin miestäni. Onneksi hän pitää huolen halauskiintiön täyttymisestä päivittäin. Mutta myönnän, että kirjoituksesi kolahti, ja luulen, että se herättelee myös muitakin äitejä. Itse en varsinaisesti kaipaa sitä kadenkeskistä aikaa iltojen lisäksi, mutta mies ehkä haluaisi joskus myös tehdä jotain ihan vaan kaksin ilman lapsia.

Ei mun miehen ole tarvinnut ikävöidä mua, kun olen ollut tai pyrkinyt ainakin olemaan koko ajan myös vaimo ja kumppani, enkä vain äiti.

Jotkut kaivaa oman kuoppansa ja tuhoavat oman suhteensa sekä pilaavat mieheltä mahdollisuuden olla tasavertainen vanhempi. Ystäväsi lienee yksi heistä. Se on ikävää, mutta ei sille oikein mitään voi tehdä.

Jotenkin haluaisin vain yrittää, vaikka parisuhteet ovatkin kahden ihmisen välisiä asioita. Tuntuu siltä, että kun on alusta alkaen ottanut sellaisen täysin lapsilleen omistautuvan (toisinaan ripustautuvan) leijonaemon rooliin, naisten on vaikea päästää irti siitä, vaikka huomaavatkin kumppanin kaipuun ja ikävän.

Kuka tietää onko. Tuskinpa on. missä lie, mikä lie kunto.
toivottavasti elossa.

Itse en enää jaksa, en kerta kaikkiaan. Itkien mietin, mitä olen tehnyt niin väärin, ansaitakseni kaiken paskan.
Kateellisena luen joidenkin v-lopuista, puh.soitoista, yhteisestä ajasta, lapsista...

Minä seilaan tunteesta toiseen ja olen niin taas niin hajalla, ettei tosikaan.
Mietin onko joku kuollut ja mihin kuoli, tuijotan kelloa.

Samaa paskaa joka päivä.

Yhteistyössä