Onko meille muodostumassa nyt joku järkyttävä eroahdistus? Yöitkuihin kelpaa lohduttajaksi vain äiti, ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eeka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eeka

Vieras
päivälläkin kitisee koko ajan ja ryömii mun perässä. Poika on 7,5kk. Siis syliin pitää päästä, mutta kun syliin pääsee, tekisi mieli leikkimään. Ja taas lattialla alkaa ahdistaa. Tosiaan jos lähden toiseen huoneeseen, niin poika ryömii perässä ja kitisee.

Mutta nämä yöt! Illalla nukuttaminen on äidin homma, isän sylissä itku on ihan lohdutonta, hurjaa. Äidin syliin tyyntyy. Jos yöitkuun isä menee katsomaan, vauva herää kokonaan. Jos äiti menee, saattaa nukahtaa piankin tai sitten olla sylissä nukuteltavana, mutta ei ainakaan itke.

Meillä tilanne se, että mä olen vauvan kanssa päivät, kun mies on töissä. Yhteistä hereilläoloaikaa miehellä ja vauvalla on noin 3 tuntia/vrk. Tällä aikaa mies kyllä syöttää vauvan kahdesti ja tekee iltapesut, leikkiikin jos jaksaa. Mutta pitäisikö tätä aikaa olla enemmän? Voiko tälle tehdä jotain? Meneekö tämä pahaksi eroahdistukseksi? Onko kokemuksia? Kauanko tämä kestää?

Kiitos vastauksista!

ikenet kattelin päivällä, yläikenessä oli ehkä pienen pieni valkoinen pilkku, mutta en osaa sanoa, ei vauva oikein anna katsella suuhun.

Hienoa kuulla jos menee ohi, vaikka ei se kaksi kuukautta ihan kauheasti hurjan väsynyttä äitiä juuri lohduta :)