Onko meillä vielä toivoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olemme 25-vuotiaita molemmat. Ei ole ollut sukupuolitauteja (olemme olleet vain toistemme kanssa) eikä muitakaan sairauksia. Suku on ollut tosi hedelmällistä molemmilla.

Tiedän, että 5-8kk on tosi vähän siihen nähden mitä monet on yrittäneet, mutta mietityttää vain se, että voidaanko olla "terveitä", kun ei vieläkään lasta kuulu. Kun tuntuu, että niillä joilla tärppää, tärppää suht heti ja niillä, joilla ei heti tärppää, vaatii yleensä jotain tutkimuksia/hoitoja.

Niin että onko kokemuksia siitä, että luomulapsi olisi tullutkin, vaikka yritystä olisikin takana jo hieman pidempään?

Menepä ihan tavalliselle gynelle ja kerro lapsitoiveistanne ja että haluaisit, että ultraa. Meillä oli sellainen ongelma, että mulla oli kohdussa niin suuri myooma, että se esti raskaaksitulon. Myooma poistettiin ja tulin raskaaksi. Kannattaa poissulkea tollaiset syyt, vaikkei varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin vielä meniskään. Ultrassa näkyy myös esim. endometrioosi.

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
Menepä ihan tavalliselle gynelle ja kerro lapsitoiveistanne ja että haluaisit, että ultraa. Meillä oli sellainen ongelma, että mulla oli kohdussa niin suuri myooma, että se esti raskaaksitulon. Myooma poistettiin ja tulin raskaaksi. Kannattaa poissulkea tollaiset syyt, vaikkei varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin vielä meniskään. Ultrassa näkyy myös esim. endometrioosi.

Muistatko yhtään paljonko maksoi? Oireiliko tuo myooma mitenkään? Miten se poistettiin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Muistatko yhtään paljonko maksoi? Oireiliko tuo myooma mitenkään? Miten se poistettiin?

No, se oli kyllä aika dramaattista...Mulla oli ollu vuosikaudet todella runsaat kuukautiset, mutta en ollut osannut yhdistää sitä mihinkään myoomiin. Sitten, kun en tullut raskaaksi ja gyne löysi myooman, sain lähetteen sairaalaan jatkotutkimuksiin. Myoomaoli kasvanut niin hillittömästi, että jouduin piikittämään itselleni ennenaikaiset vaihdevuodet, että myooma saatiin vähän pienenemään. Silti leikkaukseen mennessä ei lääkäri osannut sanoa, saako myooman poistettua vai joutuuko poistamaan kohdun! Siis vaihtoehtoja oli vaan nämä kaksi. Onneksi se saatiin pois. Meni puoli vuotta ja olin raskaana, ja kun esikko oli vuoden, raskauduin uudelleen :).

No, se oli kyllä aika dramaattista...Mulla oli ollu vuosikaudet todella runsaat kuukautiset, mutta en ollut osannut yhdistää sitä mihinkään myoomiin. Sitten, kun en tullut raskaaksi ja gyne löysi myooman, sain lähetteen sairaalaan jatkotutkimuksiin. Myoomaoli kasvanut niin hillittömästi, että jouduin piikittämään itselleni ennenaikaiset vaihdevuodet, että myooma saatiin vähän pienenemään. Silti leikkaukseen mennessä ei lääkäri osannut sanoa, saako myooman poistettua vai joutuuko poistamaan kohdun! Siis vaihtoehtoja oli vaan nämä kaksi. Onneksi se saatiin pois. Meni puoli vuotta ja olin raskaana, ja kun esikko oli vuoden, raskauduin uudelleen :).

Hui, aika karmaisevaa! Pelkkä runsas vuotoko on oireena? No onneksi teillä kaikki kääntyi parhain päin!

mulla on kaikki raskaudet alkanu ku ollaan oltu lomilla, kaksi raskauksista alkoi ulkomailla. Ennen ensimmäistä lasta raskautta yritettiin kuitenki jo kolmatta vuotta. Meillä siis kolme lasta. :) uskon, että meillä on raskautumiseen auttanut ihan se, että on ollu rento fiilis (niinku meillä siis lomilla aina), eikä mitään "veren maku suussa" yrittämistä koko ajan...

Hui, aika karmaisevaa! Pelkkä runsas vuotoko on oireena? No onneksi teillä kaikki kääntyi parhain päin!

juu, ja tää on varmaan aika harvinaista, joten älä turhaan pelästy. Mutta kannattaa kuitenkin käydä sellaisella gynellä, jolla on ultra, ja puhua näistä vauvahaaveista. Onnea matkaan!

Ihan vaan kokeilu mielessä.. Hankkikaa koira (mikäli niistä otuksista pidätte), saattaapi tärpätä piankin, mikäli ei mitään fyys. esteitä. Tuttaville /pari pariskuntaa) ehdotin -> vuosi eteenpäin ja vauva putkahti maailmaan. Ehkä oli tuuriakin..

Alkuperäinen kirjoittaja Åde:
Ihan vaan kokeilu mielessä.. Hankkikaa koira (mikäli niistä otuksista pidätte), saattaapi tärpätä piankin, mikäli ei mitään fyys. esteitä. Tuttaville /pari pariskuntaa) ehdotin -> vuosi eteenpäin ja vauva putkahti maailmaan. Ehkä oli tuuriakin..

Harmi ettei olla koiraihmisiä..

meillä tärppäs vasta 9:stä kierrosta ja on muita vielä myöhemmin tärpänneitäkin. Ei siis peliä ole vielä menetetty. Helppo sanoa, vaikea toteuttaa, mutta yritä saada ajatukset muualle.. Meillä sattui muutto ja työpaikkojen vaihto samaan syssyyn kun raskauduin, varmasti auttoi asiaa..

meil ei tikutettu eikä stressattu..todetti vaa et tulee jos tulee ja niin meni esikoisen alkuu saamisee 1v3kk ja kuopuksel himpun vajaa 2v =( enempää ei oo toiveissa!

On kyllä lohdullista kuulla, että toisetkin ovat raskautuneet vasta vähän myöhemmin. Osaatteko sanoa mitään tohon ovislima-asiaan? Eli voiko ovuloida, vaikkei niitä limoja huomaisikaan?

Unohda ne limat, mutta muuten kyllä suosittelen tikuttelemista ja muuta oviksen tarkkailua, varsinkin, jos ette ihan seksipetoja ole. Sitäpaitsi se lapsenteko on loppujen lopuksi aika mielenkiintoistakin, ainakin jälkikäteen ajatellen!

Alkuperäinen kirjoittaja mäh:
Unohda ne limat, mutta muuten kyllä suosittelen tikuttelemista ja muuta oviksen tarkkailua, varsinkin, jos ette ihan seksipetoja ole. Sitäpaitsi se lapsenteko on loppujen lopuksi aika mielenkiintoistakin, ainakin jälkikäteen ajatellen!

Tikuttelun mukaan siis ovuloin (pari kertaa kokeillut) ja kiertokin on säännöllinen, mutta tosiaan mietityttää ne limat kun kaikilla kuulemma tulee niin selkeät limat ja itse en ole huomannut.

Tulitko mitenkin nopeasti raskaaksi?

No jos sun kierto on säännöllinen ja olet muutaman kerran ovulaation tikuttanut, niin älä mieti niitä limoja.

Toivottavasti teillä tärppäisi pian. Meillä tulee kohta vuosi yritystä täyteen keskenmenon jälkeen. Kierrot heittelee ja kaikkea muuta paskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
No jos sun kierto on säännöllinen ja olet muutaman kerran ovulaation tikuttanut, niin älä mieti niitä limoja.

Toivottavasti teillä tärppäisi pian. Meillä tulee kohta vuosi yritystä täyteen keskenmenon jälkeen. Kierrot heittelee ja kaikkea muuta paskaa.

Kiitos! Toivon samaa teille! On tämä tosiaan yllättävän raskasta ja tuntuu että aikakin matelee.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Kiitos! Toivon samaa teille! On tämä tosiaan yllättävän raskasta ja tuntuu että aikakin matelee.

Näin jälkeenpäin tuntuu, että aika on mennyt nopeasti. Kääk, vuosi!

Jospa meidänkin aika koittaisi. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja stressin vaikutus on pelkkä myytti:
Hei,

Lohdutuksen sana tuosta stressaamisesta. Stressi EI vaikuta hedelmöittymiseen, se uskomus stressaamisen vaikutukista on myytti.

Näin on mulle todenneet kaksi eri lapsettomuushoitoihin erikoistunutta lääkäriä.

Naiset ovat kautta aikojen tulleet raskaaksi mitä kammottavimmissa tilanteissa, mm. sodan keskellä, evakkomatkoilla ja keskitysleireillä.

Eli voit antaa itsellesi anteeksi stressaamisesi. Stressaat tai et, joka tapauksessa todennäköisyys hedelmöittymisen on yhtä suuri.

Kuinka vanhoja olette? Vuoden yrittämisen jälkeen kannattaa mennä lapsettomuustutkimuksiin. Jos olette yli 35 v, tai jos suvussanne esiintyy lapsettomuutta tai teillä on muita asiaan vaikuttavia sairauksia takana, esim. jokin sukupuolitauti sairastettuna, niin jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin. Näin kuului ohjeet klinikaltamme.

MUTTA ne eivät ole stressaaneet lapsen saamisesta!

Yhteistyössä