Onko meillä tylsät ruoat? Miten tehdä vähän "parempaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mauku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mauku"

Vieras
Mieheni rakastaa ruokiani, mutta en useinkaan jaksa tehdä mitään ihmeellistä. Ensi viikolle on kasa ruokia, joista riittää kahdelle päivälle. Mm. makaronilaatikkoa, lohikeittoa, broilerikastiketta. Olen tarkka ruoan suhteen ja valitsen hyviä raaka-aineita (mm. paljon luomua, lähiruokaa), maustan reippaalla kädellä jne. mutta jotenkin koen huonommuutta kun en jaksa tehdä mitään isompaa. :( Arki on aika kuormittavaa, mm. vien erityislasta toimintaterapiaan ja käyn itse psykiatrilla.

Mitenköhän saisin panostettua ruokiin vähän enemmän? Tai siis, millaiset ruoat olisivat hieman juhlavampia mutta eivät siltikään liian vaativia valmistaa?

meillä on arkena ihan tuollaisia tavallisia arkiruokia ja mielestäni siinä ei ole mitään vikaa. Joskus jopa eineksiä! Viikonloppuisin sit yleensä mutkikkaampia,aikaavievämpiä ja kallimpia ateriakokonaisuuksia.

"tuunaa" niitä. Esim. makaronilaatikkoon tomaattia, porkkanaraastetta, koskenlaskijasulatejuustoa ja oreganoa, nam! Kalaruoista en tiiä, olen todella huono kalaa tekemään.
Sitten perunalisäkkeet eri tavoin, muusia, uuniperunaa, kermaperunaa, lohkoja uunissa jne.

Tuunausvinkit on hyviä. Noin mäkin teen. Esim. lohikeitto on heti juhlavampi, kun sinne laittaa koskenlaskijaa, ja jauhelihapihvi on ihan käypää sunnuntairuokaa, kun kyljessä on lankkuperunat tai joku gratiini. :)

Lohesta nyt saa vaikkas mitä erilaisia juttuja (pannulla, uunikalana erilaisilla kastikkeilla, pastakastikkeena, kylmänä salaatissa)... Joskus teen voileipäpäivällisiä tai pizzoja jämäkastikkeista ja on hyviä. Ja taas "eri ruokaa" kuin eilen.

Meillä syödään usein pataruokia viikonlopulla syksyisin. Valmistuvat vähän kuin itsekseen ja tänäänkin padassa oli hirveä sunnuntairuuaksi :D Arkena valmistus on liian hidasta. Arkisin juhlavuutta mun mielestä tuo se, että jaksaa tehdä mm. salaatin.

No huh, mitä niiden sitten pitäisi olla? Tuollaisia meillä syödään, arjet ja pyhät! Kunhan on hyvät raaka-aineet ja riittävästi kasviksia niin meille kelpaa aina =)

Meillä syödään myös ihan perus arkiruokaa. Mietin yleensä viikon ruuat valmiiksi ja tee kauppalistat myös. Perustana vaan se että suunnilleen vuorotellen kalaa,broileria,lihaa,kasvisruokaa...ja riisiä,perunaa,pastaa...ja paljon kasviksia ruokaan niin hyvää tulee :)

Yhteistyössä