Onko meidän kissalla oikeus tappaa naapurin lintuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomiohuokailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nimenomaan.
Tai mitä jos lentävät ikkunaan. Pitääkö korvata suomen valtiolle varpusen menetys?

Ei silloin, koska se on linnun oma vahinko. Mutta ihminen korvaa itsensä laittomasti ja myös kissansa tappamat, niistä on hintalistakin olemassa jossain ELYllä. Koska ne tappamiset on tarkoituksellisia tai omistajan huolimattomuudesta johtuvia luonnonsuojelurikoksia!

Nmmm... vanhalle kototönölle laitoin ainakin pari tusinaa linnunpönttöä kissojen ulottumattomiin.
Siitä huolimatta tyhmä lintu päätti tehdä pesän metrin korkeudella olevaan sähkökaappiin. Niinku kolmen kissan vartioimalla tontilla.
Jos lintu on noin tyhmä niin en mä sille mitään voi.
Fiksut linnut sai pesiä rauhassa ja käydä lintulaudalla rauhassa. Kissat kun piti huolen siitä, että oravat ei rosvonneet lintulautaa tyhjäksi.

Ei tuossa esimerkissä ole kuin yksi tyhmä! Se kissojenomistaja!

Ei silloin, koska se on linnun oma vahinko. Mutta ihminen korvaa itsensä laittomasti ja myös kissansa tappamat, niistä on hintalistakin olemassa jossain ELYllä. Koska ne tappamiset on tarkoituksellisia tai omistajan huolimattomuudesta johtuvia luonnonsuojelurikoksia!
No aika paljon edellytetään luonnonvaraiselta linnulta, kun pitäisi läpinäkyvää estettä osata vauhdissa varoa :cautious:

Ei tuossa esimerkissä ole kuin yksi tyhmä! Se kissojenomistaja!

Tehokas navettakissa on ihan parhautta jos meinaa, että tontilla ei mellasta hiiret ja myyrät.
Pääskyt sai ihan rauhassa pesiä räystään alla. Ne ei piitannu kissoista eikä kissat niistä.
Uteliaasta kanahaukasta taas ei jääny jäljelle kuin koipi.
Viimeisin naapuri tarjosi kissoilleni kermaa, että tulisivat hänenkin tontilleen pitämään rastaat pois marjapensaista.
Kun ne on tehokkaita niin ne on!
Mut aina tontillani on ollut linnunlaulua. Niit fiksuja lintuja.

• Tykkää
Reactions: .....
Tehokas navettakissa on ihan parhautta jos meinaa, että tontilla ei mellasta hiiret ja myyrät.
Pääskyt sai ihan rauhassa pesiä räystään alla. Ne ei piitannu kissoista eikä kissat niistä.
Uteliaasta kanahaukasta taas ei jääny jäljelle kuin koipi.
Viimeisin naapuri tarjosi kissoilleni kermaa, että tulisivat hänenkin tontilleen pitämään rastaat pois marjapensaista.
Kun ne on tehokkaita niin ne on!
Mut aina tontillani on ollut linnunlaulua. Niit fiksuja lintuja.
? Kissako tappoi kanahaukan, vai sen omistaja?

Suomen valtion omaisuutta?!?
Mites muuttolinnut? Ovatko välillä meidän, välillä muiden 'omaisuutta' :D

Jos ammut joutsenen saat taatusti maksaa siitä valtiolle. Ulkomailla et.
Oliko se nyt niin vaikea ymmärtää.

Sama karhut, sudet, jotka menevät rajan yli.

Ja kissa. Sitä kun nyt vaan ei saa pitää irrallaan taajama-alueella eikä kissa saa tulla toisten pihoihin - joten omistaja on vastuussa eläimensä tekosista.

Jos ammut joutsenen saat taatusti maksaa siitä valtiolle. Ulkomailla et.
Oliko se nyt niin vaikea ymmärtää.

Sama karhut, sudet, jotka menevät rajan yli.

Ja kissa. Sitä kun nyt vaan ei saa pitää irrallaan taajama-alueella eikä kissa saa tulla toisten pihoihin - joten omistaja on vastuussa eläimensä tekosista.
Mä olen aina ollut vastuussa eläinteni tekosista.
Ainutkaan naapuri ei o koskaan tullut valittamaan, että mun kissani kusisivat lastensa hiekkalaatikkoon.
Pikemminkin päinvastoin.
Ihan oikeesti naapurini on tarjonneet kissoilleni milloin kermaa tai kalaa jopa siten, että viihtyvät paremmin naapurissa kuin kotona.

Niin ja mulla on ollu enimmillään vain kolme kissaa.
Ruokakupilla niit oli parhaimmillaan yhtaikaa kuusi.

Vaikka se on omassa pihassa, pitää omistajan pitää huoli ettei se tapa rauhoitettuja lajeja tai ei edes lintuja ollenkaan" kissasi aiheuttaa suurta ongelmaa lintukannan,kun se jo muutenkin vähentyy kissojen ja sään takia paljon!

Nmmm... vanhalle kototönölle laitoin ainakin pari tusinaa linnunpönttöä kissojen ulottumattomiin.
Siitä huolimatta tyhmä lintu päätti tehdä pesän metrin korkeudella olevaan sähkökaappiin. Niinku kolmen kissan vartioimalla tontilla.
Jos lintu on noin tyhmä niin en mä sille mitään voi.
Fiksut linnut sai pesiä rauhassa ja käydä lintulaudalla rauhassa. Kissat kun piti huolen siitä, että oravat ei rosvonneet lintulautaa tyhjäksi.
Ei se sitä ymmärrä,itse olet tyhmä kun et pidä huolta siitä että kissasi ei syö lintuja!