onko mautonta?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
kihlasormukseksi hopeinen, kapea sormus jossa pieniä zirkoneita. löysin siis sormuksen josta tykkään. olis niin mun makuun mutta mietityttää mitä muut ajattelee kun ei ole sitä kultaista timanttisormusta niin kuin kaikilla muilla :eek:
vaikka muita tuskin tarvii miellyttää. ärsyttää vaan joskus kun ite on joissain asioissa vähän erilainen kun muut ja aina saa selitellä. niin ku lasten kastamattomuutta. saako tätäki valintaa sit taas selitellä kaikille..

t
Mulla on hopeinen kihlasormus, itse halusin hopeisen jo senkin takia kun kultaset turhan kalliita. Hopea menee melkein myös valkokullasta jos ei tarkkaan katso. Joten ota sellanen sormus josta tykkäät, se ei ole pakko olla tavallinen kultain rinkula :)

Hop
Minulla ei ole kihlasormusta. Mutta kihlasormuksena aika saman kuuloinen sormus. Melko vaatimaton, mutta minusta aivan ihana :)
En koskaan muista joutuneeni selittelemään. Toisaalta, en kyllä ole jokaiselle sitä esittelemässäkään. Jos joku tarkemmin haluaa katsoa näytän toki. En piilottele, mutten tee numeroa. Tai sitten miun lähipiiri ei vain ole kiinnostunut miun valintojen arvostelusta...

Ota sellainen josta pidät, sinähän sitä kannat :)

Hop
Alkuperäinen kirjoittaja Hop:
Minulla ei ole kihlasormusta. Mutta kihlasormuksena aika saman kuuloinen sormus. Melko vaatimaton, mutta minusta aivan ihana :)
En koskaan muista joutuneeni selittelemään. Toisaalta, en kyllä ole jokaiselle sitä esittelemässäkään. Jos joku tarkemmin haluaa katsoa näytän toki. En piilottele, mutten tee numeroa. Tai sitten miun lähipiiri ei vain ole kiinnostunut miun valintojen arvostelusta...

Äh, tarkoitin että vihkisormuksena on.

ei keltakultaa ainakaan
Kestääkö nuo hopeasormukset hyvin käyttöä? Oon miettinyt valkokultaisen ja hopeisen väliltä. Sormuksen pitäisi kuitenkin kestää vuosikymmeniä, kestääkö hopeinen rinkula?

Itselläni on keltakultainen kihlasormus, kihloissa on oltu yli 17 vuotta. Jos nyt menisin kihloihin ja valitsisin sormusta, se olisi ehdottomasti hopeaa tai valkokultaa.
Mutta tosiaan sormuksen pitää olla sellainen, että itse tykkää, ei sillä ole merkitystä mitä muut ajattelee! :heart:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hop:

no joo, en mäkään esittelisi kaikille enkä muutenkaan tee valinnoistani numeroa. miehellä pari sukulaista joille saa aina selitellä miksen ole just niin kuin kaikki muutkin :D
naimisiin aiotaan maistraatissa. sitä on jo kauhisteltu silloin kun esikoisen aikana kävi ilmi etten kuulu kirkkoon eikä lapsia kasteta emmekä naimisiin mene kirkossa.

IhanaValo
Miusta nuo sormusasiat on sen verran tärkeitä, että sen pitää olla sellainen mistä tykkää koska kuitenkin sitä sormusta (ainakin miulla on tavoitteena) "pitää" katella pitkään siinä sormessa.

no
meillä on kihlasormuksina hopeiset, leveät sormukset joissa on piikkilankakuvio. Kuvaa niin hyvin suhdettamme että ei muita edes harkittu. Hopea ei tosin ole niin vahva materiaali kuin valkokulta/kulta, joten voi olla sormus aika nopeasti soikea jos on kovin ohut.

eihän se toki mautonta ole, mitäs se materiaali kellekkään kuuluu.
Itelläkin lähes kaikki korut on hopeaa kun siitä tykkään, ei yhtään keltakultaa, MUTTA kihla- ja vihkisormukset on valkokultaa, koska hopea on niin pehmeää.
Tuota kestävyyspuolta siis kannattaa miettiä, sitä sormusta on kuitenkin tarkoitus pitää joka päivä, loppuelämän..

hut
Itselläni siis valkokultaa kihlasormus kun en keltakultaa halunnut, mutta jostain olen kuullut että hopea tummuu helpommin/nopeammin kuin esimerkiksi valkokulta. Pitääkö paikkansa?

Yhteistyössä