P
"pimpula"
Vieras
Tämmönen tuli mieleen, kun lähipiirissä on viimevuosina yksi jos toinen väsähtänyt ja masentunut ja poikkeuksetta AINA on tyrkätty lääkkeet kouraan. Lääkkeitä aina mainostetaan "turvallisiksi" ja "hyviksi" eikä ne aiheuta riippuvuutta jne jne.
Eräässä tapauksessa sitten aiheuttivat, eikä ko. ihminen ole koskaan ollut entisensä
En ymmärrä sitä, että aina ensimmäiseksi työnnetään pillereitä. Eikö ensin pitäisi yrittää muilla keinoilla helpottaa elämäntilannetta, kokeilla terapiaa, ruokavaliota, liikuntaa, lepoa??? Hiivatti kun kohta kaikki on jotain pilleristejä näine "turvallisine" lääkkeineen.
Tiedän kyllä että masennus on sairaus siinä missä muutkin, eikä tarkoitus ole sitä millään tavalla väheksyä. En vaan ymmärrä sitä että työnnetään lääkkeet kouraan ilman mitään muita kuntoutussuunnitelmia tai seurantaa ja passitetaan kotiin möllöttämään. Ja jos ei tämä annostus riitä tuomaan onnellisuutta, niin lisätään määrää tai kokeillaan uusia pillereitä.
Eli hoidetaan vain oiretta - ei muuta. Vähän sama asia kun ota burana ja mee kotiis makaamaan, kyllä se kipu sillä ohi menee ja jos ei, niin ota jotain vähän vahvempaa. Mitä sillä on väliä mistä mikäkin johtuu?
Eräässä tapauksessa sitten aiheuttivat, eikä ko. ihminen ole koskaan ollut entisensä
En ymmärrä sitä, että aina ensimmäiseksi työnnetään pillereitä. Eikö ensin pitäisi yrittää muilla keinoilla helpottaa elämäntilannetta, kokeilla terapiaa, ruokavaliota, liikuntaa, lepoa??? Hiivatti kun kohta kaikki on jotain pilleristejä näine "turvallisine" lääkkeineen.
Tiedän kyllä että masennus on sairaus siinä missä muutkin, eikä tarkoitus ole sitä millään tavalla väheksyä. En vaan ymmärrä sitä että työnnetään lääkkeet kouraan ilman mitään muita kuntoutussuunnitelmia tai seurantaa ja passitetaan kotiin möllöttämään. Ja jos ei tämä annostus riitä tuomaan onnellisuutta, niin lisätään määrää tai kokeillaan uusia pillereitä.
Eli hoidetaan vain oiretta - ei muuta. Vähän sama asia kun ota burana ja mee kotiis makaamaan, kyllä se kipu sillä ohi menee ja jos ei, niin ota jotain vähän vahvempaa. Mitä sillä on väliä mistä mikäkin johtuu?