Onko Manduca oikeasti hyvä?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Äiti
Nyt pitäisi keksiä jotain kun lapsia on enemmän kuin yksi. 3 alle kouluikäistä. 5v, 2v ja kuukauden ikäinen vauva.
Lenkille päästäisiin jos 2v olis rattaissa, isoin pyöräilisi ja vauva manducassa.
Samoten tässä kotona pystyisin enemmän tekemään isompien lasten kanssa jos ei tuo melko vaativa vauva tahtoisi olla koko ajan sylissä.

Mutta Manduca on aika kallis... Onko hintansa väärti?
 
Meillä 2 ergoa
Mun ja miehen mielestä manducassa olkahihnat menevät liikaa kainaloon ja painavat pahasti sieltä. Ergot on meillä käytössä ja on AIVAN LOISTAVA! Meidän kropille ergot sopivat siis paremmin!
 
manduca
kaikista kantorepuista tulee selkä tosi kipeeksi ainakin minulla, joten esim.matkoilla lyhyitä retkiä voi ja jaksaa kantaa, mutta en minä urheilemaan lähtisi manducan tai muidenkaan reppujen kanssa! Kotonakaan en hyväksi havainnut, vauva oli jotenkin aina tiellä siinä edessä ja taakse ei pientä voi laittaa eikä saakaan laitettua ilman apua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja manduca:
kaikista kantorepuista tulee selkä tosi kipeeksi ainakin minulla, joten esim.matkoilla lyhyitä retkiä voi ja jaksaa kantaa, mutta en minä urheilemaan lähtisi manducan tai muidenkaan reppujen kanssa! Kotonakaan en hyväksi havainnut, vauva oli jotenkin aina tiellä siinä edessä ja taakse ei pientä voi laittaa eikä saakaan laitettua ilman apua!
Kannattaa varmasti koittaa kokeilla jossain.. Näin itsekin tein ja päädyin manducaan, koska se tuntui istuvan parhaiten päällä. Me ollaan miehen kanssa tykätty molemmat kantaa vauvaa siinä. Kävin talvella hiihtelemässäkin vauva repussa ja ei selkä ole manducasta kyllä kärsinyt. =)
 
BackBag
Manduca on loisto vehje. On mielestäni monipuoliset säädöt. Sopii monenlaiselle ruumiinrakenteelle, jos vain osaa säätää oikein ja tarpeeksi huolella. Ei kuormita mielestäni selkää, eikä hartioita, ainakaan minulla. Jopa pienellä alaselkäkivulla voin Manducassa kantaa 9 kiloista vauvaani kohtuullisia aikoja! Helppo myöskin "pukea" ja sujauttaa vauva paikoilleen. Vaatii toki vähän harjoittelua, jotta itselle sopiva tapa löytyy. Ai niin, ja vauvakin viihtyy! On hintansa väärti!
 
Myös kantoliina on hyvä ja ehkä parempi kuin manduca pitemmillä kävelyreissulla. Meillä on hug a bub. Meillä on myös manduca käytössä ja se on kätevämpi pukea ja oli matkalla hyvä. Eli suosittelen!
 
vieras
Me tykättiin mieheni kanssa Manducasta, kun poika oli ihan pieni. Aloimme käyttää Manducaa noin kolmen viikon ikäisestä eteenpäin, kun poika oli syntyessään jo niin isokokoinen. Sitten, kun pituutta tuli hieman enemmän, tuli Manducan kanssa ongelma eli tuntui, että poika oli liian iso reppuun vauvatuen kanssa, joka tulee haarojen väliin, että jalat on sammakkoasennossa. Toisaalta hän oli liian pieni vielä olemaan ilmankaan. Nyt painoa on jo sen verran, että edessä reppua ei jaksa kantaa eli odottelemme, että poika saa hiukan lisää pituutta, että voimme siirtää repun selkäpuolelle. Mutta siis ihan kiva vehje kaiken kaikkiaan.
 
Me olemme tykänneet Manducasta. Lenkille itse lähtisin kuitenkin pikkuvauva liinassa, se on kuitenkin tukevin. Luulen, että yhdistelmä liina+kantoreppu+rengasliina toimisi teille parhaiten ainakin seuraavan vuoden-kahden ajan. Rengasliina on huippujuttu siinä vaiheessa, kun vauva alkaa olla kaukalossa liian painava kannettavaksi, mutta käsiä tarvisi olla samaan vanhempien lasten kaitsemiseen ja kauppakasseihin. Reppu on aivan mahtava ja nopea varsinkin hiukan isomman lapsen kanssa, kun toinen kaipaa läheisyyttä, mutta itsellä on kädet täynnä hommia: lapsi selkään, touhu jatkuu ja lapsi saa halittua äitiä. Alle puolivuotiasta ei itseni tulisi laitettua kuin liinaan, koska rakastan sitä läheisyyden tunnetta, jolla liina sitoo lapsen ja äidin yhteen.
 
vierailija
Ollaan käytetty Manduca-kantoreppua meidän perheen vauvoilla, ja täytyy sanoa, että se on ollut meille tosi kätevä! Alkuun vähän jännitti, onko se hintansa väärti, mutta kun oppi säätämään hihnat itselle sopiviksi, siitä tuli todella mukava käyttää. Meillä erityisesti Manduca XT on ollut toimiva juuri siksi, että sen säätömahdollisuudet ovat todella monipuoliset ja repun pystyy käyttämään pidempään kuin moni muu vaihtoehto. Jos harkitset Manducan hankintaa, tässä https://tenavalinna.fi/kokemuksia/manduca-xt-kantoreppu/ on vielä tarkempia kokemuksia ja vinkkejä, miten saada paras hyöty irti repusta."
 

Yhteistyössä