Onko maidossa laktoosin lisäksi jotain mikä pistää vatsan sekaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
1v. 1kk oleva lapseni on juonut korviketta jo 7kk, ei mitään ongelmaa. Tavallista tai laktoositonta maitoa, kun saa niin maha menee sekaisin. Rahka teki sen, että kakkasi jopa 6 kertaa päivässä, mutta ei ollut ripulia. Eilen tein puuron laktoosittomaan maitoon niin vaippakaan ei pidätellyt sitä ripulia mitä se aiheutti.
Eli miten tämä on mahdollista? En huomannut, että oivariini tai sulatejuusto tekisi mitään oireita. Tuskin on maidolle allerginen kerta korvike menee hyvin.

Mitä laktoositonta maitoa teillä oli? Itselläni on laktoosi-intoleranssi ja olen huomannut, että Lidlin laktoosittomista tuotteista mulle tulee samat oireet kuin tavallisesta maidosta.

No maidon proteiini aiheuttaa maitoallergiaa mikä voi ilmetä mm. ripulina.
Mutta luulisi että korvikkeesta tulisi myös oireita.

Aika jännä kyllä. Neuvolasta kai kyselet, mitä voisi olla.

Oletko varma että liittyy juuri maitoon? Jos onkin esim. vilja-allergiaa, keliakiaa tms.

Olen pitänyt taukoja, että en tarjoa maitotuotteita ja sitten tulee vaan yksi täydellinen kakka päivässä. Sitten olen antanut oivariinia ja juusto ja ei mitään reaktiota. Nyt sitten muutaman kerran olen laittanut taas maitoa puuroon ja korvikeen sekaan niin lopputulos on räjähdys vaipassa. :-D

[QUOTE="V ieras";29668296]No maidon proteiini aiheuttaa maitoallergiaa mikä voi ilmetä mm. ripulina.
Mutta luulisi että korvikkeesta tulisi myös oireita.

Aika jännä kyllä. Neuvolasta kai kyselet, mitä voisi olla.[/QUOTE]

Laitoin sinne soittopyynnön, toivottavasti heillä olisi jotain tietoa.

Totutelkaa pikku hiljaa. Kokeile hapanmaitotuotteita, kuten maustamatonta jogurttia. Sulatejuustoja en suosittelisi noin pienelle ainakaan usein/ suuria määriä. Sisältää paljon suolaa ja fosfaatteja. Todennäköisesti vaan tottumuskysymys, tuskin on laktoosi-intoleranssia tai allergiaa. Alussa vaan tulee usein oireita tavallisesta maidosta.

Uusimmat

Yhteistyössä