Onko mahdollista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja j.j
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

j.j

Vieras
Mietin tässä asiaa, kovin paljon on nykyään in, erot ja salarakas mutta onko se vain oikeesti nykyaikaa. Voiko se olla? Kai me ihmiset ollaan oltu aina samanlaisia, on sodittu satoja vuosia miten muka meidän seksi halut yms olisivat vaan muuttuneet viime vuosina. Tuli vain mieleen.

Ei käyttäytyminen näissä asioissa mihinkään ole muuttunut. kautta maailman sivun on ollut pettäjiä, petettyjä ja niitä joiden kanssa on petetty ja aina tulee olemaan. Mutta nyt vain joku sananikkari on keksinyt uuden nimen:salarakas ja sitä nyt sitten viljellään, jotta se varmasti jää meidän suomalaisten sanastoon ja löytyy varmaan jo uusimmasta sanakirjan painoksestakin:)

Kyllä me ihmiset ollaan varmaan samanlaisia perusluonteeltaan. Mutta varsinkin naiset eivät katsele mitä tahansa enää kun eivät ole pelkästään hellan ja nyrkin välissä. Pelkästään sosiaalaturva aintaa naiselle mahdollisuuden lähteä suhteesta jossa ei ole hyvä olla missä petetään ja nuijitaan. Kaikkea ei tarvi sallia.
Kyllähän tämä internettikin on varmaan melko suuri syyllinen hyvässä kuin pahassa.

Näistä salarakas -jutuista on tullut julkisia ja jokapäiväisiä. Jopa niin, että moni kuvittelee pettämisen olevan ihan yleistä ja kuuluvan asiaan. Ei kai se nyt ihan noin mene. Muutenkin seksuaalisuudesta on julkisuuden kautta tehty joku suorituspainotteinen kummajainen, jota ihmiset ajavat takaa hiki hatussa. Kohta olemme kuin amerikkalaiset parit, jotka jauhavat orgasminmetsästystään päivät pitkät.

Tärkeä, luonnollinen ja kaunis asia ihmisen elämässä, mutta kun siitä luodaan nykyisenlainen missio, vesittyy vähitellen koko nautinto pelkäksi suoritteeksi.

Mä en oikein osaa sanoa tuohon mitään. Itsestä tuntuu, että se on nykyajan tuulia, ettei ihminen tyydy enää ""ihan ok:hon"". Halutaan kaikki, mitä elämästä irtoaa. Perusparisuhde on monien listaykkönen, mutta halutaan myös jatkuvaa intohimoa ja palavaa rakkautta.

Jos seuraa omien vanhempien ikäluokkaa (50-60v), heillä on vielä pitkät parisuhteet ja kriiseistä on ainakin yritetty selvitä, koska perhe on ollut ykkönen, ei oma ""minun elämä"" vaan kokonaisuus.

Itsestäni huomaan, että olen lähtenyt mukaan tähän uuteen maailmaan ja tylsistynyt arkiseen suhteeseen. Haen intohimoa muualta ja juuri sitä palavaa rakastumista ja himoa. On kamalaa sanoa näin, mutta haluan elämältä kaiken, mitä voin saada!

Oli juuri sellaisia vastauksia joita odotinkin, Ritan vertaus noihin omiin vanhempiin oli hyvä..tuli mieleen heti omat vanhemmat... toki muillakin oli asioita...internet, + kaikki muut.

Eikun mukavaa iltaa teille..

J.J. - oletko yhtään tutustunut historiaan...? Vilkaisu vaikkapa 1600-luvun Ranskaan antaa ymmärtää että lähes kaikilla säätyläisillä oli rakastaja tai rakastajatar. Aivan varma asia on aatelisten ja kuninkaallisten kohdalla. Esim. lähes tulkoon jokaisella kuningattarella oli yksi tai useampia rakastajia. -Eikä tästä kirjoiteltu lööpeissä...;-) Jos ympyröita laajentaa vähänkään niin esim. Japanilainen taide pursuaa erotiikkaa - siellä toki oli eri normit käytössä mutta esim. Samurait saivat luvalla naida (tosin myös tappaa) melkein ketä vaan. Suomalainen nyky yhteiskunta on omanlaisensa, mutta monessa suhteessa jopa jäykkä ja tylsä!?

J.J. - oletko yhtään tutustunut historiaan...? Vilkaisu vaikkapa 1600-luvun Ranskaan antaa ymmärtää että lähes kaikilla säätyläisillä oli rakastaja tai rakastajatar. Aivan varma asia on aatelisten ja kuninkaallisten kohdalla. Esim. lähes tulkoon jokaisella kuningattarella oli yksi tai useampia rakastajia. -Eikä tästä kirjoiteltu lööpeissä...;-) Jos ympyröita laajentaa vähänkään niin esim. Japanilainen taide pursuaa erotiikkaa - siellä toki oli eri normit käytössä mutta esim. Samurait saivat luvalla naida (tosin myös tappaa) melkein ketä vaan. Suomalainen nyky yhteiskunta on omanlaisensa, mutta monessa suhteessa jopa jäykkä ja tylsä!?

Tuskin seksihalut ovat sen kummemmin muuttuneet, mutta avioerot, pettämiset ja muut ovat vain tulleet asioiksi jotka helpommin hyväksytään ja sallitaan. Reilu kaksikymmentä vuotta sitten kun vanhempani erosivat ja äidillä oli sitten uusi mies, niin sehän oli koko perheelle hirveetä häpeämisen aikaa ja juorut lensi pitkään ympäri kaupunkia. Nyt suurinpiirtein jonkun tutun erotessa kohautetaan olkapäitä tai todetaan, että pitihän se arvata.

Joka puolelta ihmisiä myös kehotetaan elämään kuin viimeistä päivää, ettei sitten kiikkustuolissa tartte katua elämätöntä elämää ja jos siitä neuvosta ottaa vaarin, niin ajatellaan, että kaikki mulle, heti! Sitten ei edes mietitä, että joutuuko joku kärsimään, kunhan itellä menee hyvin ja kokemuksia vaan saa hamstrattua mahdollisimman paljon.

Toi salarakas sana saa ivallisen hymyn huulilleni, koska sehän on median keksimä sana, joka varmaan tulee tosiaan seuraavaan suomen sanakirjaan.

Nyt on asiat siinämielessä paremmin, että yhteiskunta ei niin painosta noissa jutuissa.
Miettikää niitä vanhoja suomalaisia leffoja, joissa on aina joku nuori tyttö hyppäämässä järveen tai rotkoon, kun on tullut heinäladossa raskaaksi, eikä voi kertoa kenellekään.
Tai vanha äiti nielee kiukkuaan, ja nöyryyytystä, kun ei voi potkia ukkoaan pihalle vaikka kaikki tietää, että se ukko hässii piikoja pitkin kyliä.

Jos elämä on joskus ollut sellaista, niin ainakin nyt on niin, että kaikki inhimillinen on tullut päivänvaloon, eikä ole mahdollista,että jonkin seksielämä- ja ero- selkkauksen takia, mitä kuinenkin tapahtuu, tarvitsisi joutua mihinkään ikuiseen häpeään ja menettää kaikki.

Se on niissä asioissa kuitenkin niin, että se on lähinnä oma häpeä, joka pettää ja jauhaa joistain muoti-salarakkaista, ja fiksummat sen tajuaa, ja ne saralarakkailijat istuu jokatapauksessa terapeutilla itkemässä viimeistään jonkin ajan kulutua.

Isoäidillä on lapsia 5 miehen kanssa. Jotkut ... moitiskeli häntä ... hm. .. moraaliaan sen takia. 2 kanssa noista hän oli naimisissa.

Minä olen mannut 6 eri miehen kanssa elämässäni. Minulla ei ole yhtään lasta enkä ole ollut naimisissa kenenkään kanssa. Minulla on sensijaan pillerit. ;-) Mutta jos olisin elänyt 70 vuotta sitten... minulla olisi varmaan ainakin noi 6 lasta ;-)

Ja minua ei siis huorana pidetä.

... niin suomalainen yhteiskunta katsoo näitä juttuja joskus läpisormien, ellei sitten kyseessä ole joku silmäätekevä - esim. pääministeri Vanhanen jonka yöpymisestä samassa hotellissa kuin Karpela nousi jo kohu...

Toista se on ihmemaa Amerikassa - Clintonilta käytännössä loppui presidenttiys sen vuoksi että kesäharjoittelija tykkäsi ottaa Mr. Presidentiltä suihin...;-)

Sosiaaliturva ainakin minun kohdalta on ollut 30 euron yh-lapsilisäkorotus. Ei oota ja lämmintä-kättä sitä vastoin olen saanut yllin kyllin osakseni yhteiskunnan taholta.

Ihan itse olen pärjännyt ilman yhteiskunnan tai tukiverkoston apua.

Ollutta ja mennyttä. ""En ole katkera mutta kuitenkin...""

Katsoin eilen Tv1:ltä ihanan elokuvan Käkönen.
Siinä naiselle tupsahti yhtäkkiä elämään neljän vuoden yksinolon jälkeen kaksi miestä. Suhteesta siunaantui hänelle myöhemmin kaksospojat.

Ihana elokuva. On vieläkin hyvä mieli. Kyllä naiset ovat iät ja ajat pärjännneet ilman miestä. Tuokin lappalaisnainen eli täysin omavaraistaloudessa. Hoiteli poroja ja keitteli yrttikeittoja, hoiti kuolemansairaan miehen elävien kirjoihin noituudella.

Elokuvaa aiemmin katsoin Eeva Kilven haastattelun.
Eevakin on elänyt ties miten kauan yksin mökissään luonnon keskellä ilman miestä.

Suomalaiset naiset ovat aina olleet ja tulevat olemaan äärettömän vahvoja.

Liikuskelin Ellien palstoilla enkä löytänyt yhtään mielenkiintoista alustusta.

Kristallipallopalstalla nimimerkki Sudenkorento kyseli selvännäkijäharjoittelijalta selvyyttä miesasioihinsa.

Olen kirjoitellut Sudenkorento1 nimimerkillä silloin tällöin.

Ehkä tällä Parisuhdepalstalla voisimme pikkuisen nostaa rimaa keskustelun tasossa.

Luin aamun Hesarista www-palstalla avatun keskustelu-osion. En usko viihtyväni tuolla palstalla.

Elleissä on kodikasta keskustella, mutta jotenkin nämä jutut kiertävät samaa kehää.

Ratikassa joku nainen kertoi nukkuneensa pommiin ja lainasin hänelle kännykkää. Hänen kännykkä reistailee.

Kuvitellaan olevamme jossakin junassa. Istahdamme jonkun viereen ja keskustelemme muutaman pysäkin välin.

Minäkin ehdin höpistä niitä näitä. Nainen oli ihmeissään, kun en ottanut rahaa puhelusta.

Muistan ajan, jolloin itse olin täysin sekaisin ja lähdin lentokoneella Lappiin. Lentokoneessa vieressäni istui nainen, joka pyöritti jotain pientä retkeilymajaa Lapissa.

Nainen jaksoi kuunnella kärsivällisesti höpinäni. Lapissa tapasin paljon ihania ihmisiä ja kerroin heille tarinani.
Sain tuosta kolmesta päivästä valtavasti voimaa.

Siksi kai tuo eilinen elokuva tuntuikin niin tutulta. Ihailin noita noitarumpuja Hotelli Tunturissa.

Elämä on mystistä eikä kaikkiin asioihin saa koskaan vastausta.

Olen pitkään kirjoitellut Kristallipallopalstalla. Tästäkin aiheesta voisi vääntää loputtomia viestiketjuja.

Jatkakaa te tästä aiheesta. Minä lähden nyt hakemaan kahvia ja päivän töihin. Illalla ja viikonloppuna vedän taas lisätyöputken. Ehkä osaan pitää kesällä edes vähän lomaa.

Tekee kovasti mieli lähteä jonnekin matkalle. Yh-äitinä olen täysin vapaa kuin taivaan lintu.

On niittä pettämisiä ollut kautta aikojen. Se mikä on muutunut, se hyväksytän nykyään helpommin, kaikenmaailman verukkeilla. Ennen vanhaan pettäminen miellettiin yleisesti vääräksi teoksi oli taustalla mitä tahansa. Olemme muuttumassa moraalittomiksi. Kohta ei enää parisuhteella ole mitään merkitystä vaan kaikki naivat kimpassa. Jos näin liioitellusti sanon.

Yhteistyössä