Onko mahdollista imettää vain yöllä?

Otsikon kysymys oli vähän huonosti muotoiltu, mutta tilanne on tämä, että 5,5 kk vanha poikani on tehnyt nyt totaalisen tissilakon, suostuu syömään tissiä enää yöllä. Syö siis kerran yön aikana. Ongelmia imetyksen kanssa on ollut jo pari viikkoa, ja nyt parin kolmen päivän ajan poika ei ole päiväsaikaan suostunut syömään tissiä ollenkaan. Maidontuotanto on jo lähes kokonaan ehtynyt tämän vuoksi. Aluksi yritin pumppaillakin, koska olisin vielä halunnut imettää, mutta alkaa inspiraatio loppua. Poika on koko ajan saanut lisämaitoa pullosta, yleensä vain iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Ilmeisesti nyt sitten hoksannut, että maidon saakin helpommin pullosta. Nyt siis vihdoin päästään tähän kysymykseeni, eli jos haluaisin kuitenkin vielä imettää edes öisin, niin onnistuuko, vai ehtyykö maidon tulo kohta kokonaan? Vai onko edes järkeä jatkaa öisin, vai olisiko sitten parempi lopettaa kokonaan? On vaan yöllä helpompi tarjota tissiä, kuin lähteä pulloa lämmittämään. Kertokaa kokemuksia, jos vaan sellaisia löytyy, kiitos!
 
Mulla on ihan sama ongelma!!!! Parissa viikossa imetys vähentynyt 2-3 krt/vrk ja öisin tosiaan tissi maistuu, mutta päivällä ei. Ihan selvästi pullosta on kivempi juoda. Mä olen yksinkertaisesti vaan päättänyt hyväksyä tilanteen, eli imetän yöllä ja yritän päivällä niinkauan kuin vaan onnistuu. En ala yrittämään muuta, mun on vaan pakko hyväksyä, että lapsi ei enää halua tissiä...onhan se tietty vähän haikeeta :/
 
mulla tuon keskimmäisen villipedon kans kävi niin että mun oli pakko lopettaa imetys kokonaan siinä vaiheessa ku neiti oli hiukan alle 3kk. ihan sen takia ku tissit kipeyty niin paljon että imetys oli yhtä tuskaa. ja lopetin imetyksem niin että tissiä tuli tytölle enää yöllä (uudelleennukahtamiseen) ja ennen nukkumaan menoa että uni tulee... koska ilman tissiä tyttö ei alkanu nukkumaan....
 
Aku
Mä sitkeesti jatkoin ehkä pari viikkoa imetystä öisin vaikka maidon tulo oli jo tosi niukkaa.Tuntu et loppuvaiheessa tyttö ei ollu ees kunnolla hereillä vaan lupsutti hetken ja jatko uniaan.Sitte päätin siirtää omaan huoneeseen ja lopetta yösyötön.Ekana yönä kun tyttö heräs kävin antaa tutin ja menin lämmittää pulloa,takastullessa tyttö veteli sikeitä tutin kera =) eli mulla loppuimetys sihen kun ei tyttö selvästi enää tarvinnu ruokaa.

Kyllä mä luulen että se ihan mahdollista on imettää vaan yöllä.Jos muksu syö ihan kunnolla nälkäänsä eikä vaan tavan vuoksi muutaman imasun.
 
Ja jos näyttää siltä että ei se onnistu vaan vaatii pullon myös yöllä, koita totuttaa huoneenlämpöiseen korvikkeeseen :) Niin sitte ei tarvii muuta kuin ottaa illalla pullo ja korviketötsä hollille ja yöllä kaataa pulloon :)
 
Meilläkin kiukutaan tissillä päivisin, välillä ei kelpaa millään. :kieh: Mutta kuuluu kuulemma tähän ikään, ei malta pysähtyä syömään, kun ei siitä tissiltä näe minnekään. :LOL: Meillä on sitten syöty soseita, jos ei tissi ole maistunut. Suosittelisin, että imetä vain niin paljon kun jaksat. Tilanteen pitäisi tasoittua ajallaan. Meillä auttaa mm. harson laittaminen pään päälle, jolloin ei ole muuta seurattavaa ja malttaa pysähtyä syömään. Mutta yksilöllistähän tämäkin on, mutta kovasti kuulostaa tutulta.. =)
 
Mun jätkä teki kertakaikkiaan lakkoa tuossa 5kk tienoilla ja siitä lähtien on syönyt 2-3krt/vrk tissiä. Tällä hetkellä ottaa unille mennessä (eikä aina silloinkaan) ja joskus päivällä. Korviketta ei oikeen juo, miten saada enemmän maitoa menemään kun ei tissikään enää juuri maistu?
 
Meillä viimeiset 2 kk on tissitelty vain yöllä, koska olen päivät töissä ja illalla töiden jälkeen ilmeisesti vähän protestoidaan äidin poissaoloa eikä siksi haluta tissiä. Maitoa tulee ihan hyvin, tissit ovat siitä ihmeelliset kapistukset, että ne adaptoituvat vaikka minkälaiseen rytmiin.

Välillä meilläkin on ollut lakkoa ja kaikenlaista, mutta ne menee ohi jos vaan jaksaa odottaa ja kokeilla eri konsteja, esim. makuulta tai seisten sylissä syöttö tai Zannikkan mainitsema harsokikka. Ei kannata heti luovuttaa!
 

Yhteistyössä