onko mahdollista, ettet laihdu vaikka kuinka noudatat diettiä tai lasket kaloreita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Liikuntaa säännöllisen epäsäännöllisesti....Lähinnä kävelyä ja satunnaisesti uimista.Yritän saada painoa tippumaan ja olen nyt tietoinen mikä on päivittäinen kcal määräni.Onko se pakko syödä "täyteen" vai haittaako jos jää vajaaksi?Minulla sellainen tunne, että paino ei tule kuitenkaan tippumaan, vaikka kuinka ruokavalion muutan.Kilpirauhasen vajaatoiminta ei yhtään auta asiaa, eikä kyllä e-pillereidenkään syönti, mutta niitä taas syötävä endometrioosin takia...
Pari päivää olen nyt ollut ddietillä ja aion yrittää saada 15 kiloa pois, mutta onko mahdollista ettei lähde grammaakaan vaikka mitä tekisin...Motivaatio on nyt kova, mutta uskoa vielä tarvitsen.En aio antaa periksi

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Juu ei se vielä kahdessa päivässä laske, ikävä kyllä.

Juu ensitä tarkoita, mutta jotenkin vaan sellainen tunne, että nämä minun läskit on sen verran sitkeetä lajia, että millään en niitä pois saa....
:ashamed:

45 kg laihduttaneena voisin pitää esitelmän laihdutuksen saloista ja painon putoamattomuudesta :) Se on monesti niin pienistä asioista kiinni viimekädessä miten paino lähtee tippumaan.

Ensinnäkin jos liian suuri/ pieni vaje kaloreissa /vrk paino ei tipu
Jos liikut liikaa ruokavalioon nähden ei tipu
Jos syöt väärin( hiilarit/proteiinit ) liikuntaan ja kehoosi nähden ei tipu ja listaa voi jatkaa loputtomiin....

Ja tiedoksi, että kyllä ne kaikilla on lähtevää sorttia minulla istuivat sairaan sitkeessä,mutta ajan kanssa. Pillerit kyllä ja kilpirauhanen hidastaa tippumista, mutta ajan kanssa kun kaikki balanssissa.

Tärkeintä on kuunnella omaa kehoa eikä noudattaa orjallisesti mitään tiettyä kaavaa tai ohjetta. Jokaisen keho on erilainen ja toimii erilailla ja minusta onkin tyhmää, että ihmisille annetaan jotain tarkkoja ohjeita noudattaa ja kun homma ei toimikkaan niin hanskat tiskiin. Toki alussa on tärkeetä saada joku "ohje" mitä lähtee toteuttamaan, mutta tärkeää on muovata omaa syömistä ja liikkumista balanssiin oman kehon kaipaamalla tavalla. Se tosin vaatii sitkeyttä ja hyvää itsekuri, mutta jos tahtoa löytyy löytyy voimia jaksaa eteen päin. Vain hakemalla löytyy se oikea.

Mulla kanssa paino ollut tosi tiukassa. Oon nyt kahdessa vuodessa tiputtanut lähes 20kg (osa raskauskiloja). Nyt kuitenkin pitkään paino junnaillut näissä samoissa lukemissa ja varmaan juur liian vähäisen kaloritason johdosta ja liikunnan määrästä.
Kannattaa siis yrittää syödä ne tarvittavat kalorit mahdollisimman täyteen! Tsemppiä painonpudotukseen!

Alkuperäinen kirjoittaja kilppari:
Kilpirauhasen vajaatoiminnalla laihdutus on kyllä kova homma, tuntuu, että kilot istuu tiukassa...

Näin on näreet. Siihen vielä päälle PCO ja vaikkapa masennuslääkitys, niin avot. Ei lähde kilot millään ilveellä.

No, katsotaan josko metformiinistä olis apua. Ainakin 1500mg metformiinia päivässä on vähentänyt ruokahalua ja näläntunnetta, joten ehkäpä tämä tästä.

Kilpirauhasen vajaatoiminnalla laihdutus on kyllä kova homma, tuntuu, että kilot istuu tiukassa...

Näin olen ymmärtänyt, mutta onko minut tuomittu sitten kantamaan nämä kilot mukanani...Liikkua yritän niin paljon kuin mahdollista, mutta kolmivuorotyö tekee säännöllisestä liikkunnan harjoittamisesta hankalaa.En pysty millään aloittaa mitään säännöllistä jumppaa tms, kun tuo kolmivuorotyö tuo omat haasteensa....Olenko nyt taistelussa tuulimyllyjä vastaan?

Täällä sama vika :wave: 8 viikkoa olen ollut laihiksella ja viimeisen 5 viikon aikana paino ei ole tippunut yhtään :(

Ja ihan tasan tarkkaan olen ohjeita noudattanut ja vain kerran repsahtanut. Harmittaaa koko touhu..

Mie tiedän tuon tunteen oikein hyvin. Monen vuoden laihdutusyritykset epäonnistuneet, nyt viimeisenä keinona tutkitaan voidaanko minut ohitusleikata (vatsalaukun pienennys) :( Pelottaa ihan kiitettävästi...

Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:

Näin on näreet. Siihen vielä päälle PCO ja vaikkapa masennuslääkitys, niin avot. Ei lähde kilot millään ilveellä.

No, katsotaan josko metformiinistä olis apua. Ainakin 1500mg metformiinia päivässä on vähentänyt ruokahalua ja näläntunnetta, joten ehkäpä tämä tästä.

Toivottavasti metut auttaa.
Mulla pudotti ekalla kerralla liki 20kg(raskaaksi tulon jälkeen lopetettiin)
nyt syön uudestaan ja hitaammin putoaa,mutten liiku yhtä paljon.
Lähtenyt on nyt vajaa 10 kg.

Yhteistyössä