Onko mahdollista, että saan leikkauspäivämäärän,

  • Viestiketjun aloittaja tokan odottaja
  • Ensimmäinen viesti
tokan odottaja
kun menen ensimmäiselle käynnille isompaan sairaalaan kahden viikon kuluttua ja silloin rv. on jo 38?

Itsellä on raskausdiabetes ja myös insuliinihoito aloitettu, että siksi synnytyksen on tapahduttava tuolla isommassa sairaalassa, eikä tässä pienemmässä lähisairaalassa.

Eka tenava minulla syntyi käynnistyksen jälkeen sektiolla, rv.42+3. Silloin vain annettiin mennä noin reilusti yliajalle.

Mutta tämän tokan kohdalla ainakin tuon lähisairaalan lääkäri on luvannut, että tämän ei anneta mennä yliajalle, että siitä minun ei tarvitse huolta kantaa. Hän sanoi, että rv. 39 joko käynnistetään synnytys jos paikat ovat kypsät tai tehdään sektio, jos paikat ovat epäkypsät.

Itse kyllä toivoisin mieluummin sektiota ja kun menen tuonne käynnille, niin olisi helpottava olotila itsellä, kun tietäisi minä päivänä on leikkaus ja saa nähdä millainen pieni on massussa kasvanut.
 
"Vieras"
Riippuu ihan lääkäristä kuka siellä on vastassa. Itse kävin hieman vastaavassa tilanteessa yliopistosairaalan äitipolilla. Ensimmäisellä käynnillälääkäri antoi kaksi kontrolliaikaa joista jälkimmäisellä piti leikata. Hän kielsi ehdottomasti käynnistämiseen missään muodossa. Toisella käynnillä, ekassa kontrollissa siis, eri lääkäri ja hän olisi kokeillut erästä käynnistysmenetelmää jos mahdollista, ennen leikkausta. Kolmannella käynnillä, taas eri lääkäri, olisi joko käynnistetty ja kun en siihen suostunut hän olisi lähettänyt minut vain kotiin odottamaan käynnistymistä.
 
alkuperäinen
Hankakinkai, no tällä viikolla rv.36+1 oli vauvan painoarvio ultralla 3,2kg eli rv. 40 aikaan lekuri veikkasi vauvan painoksi 4kg, mutta hän sanoi, että näillä isoilla vauvoilla painoarvio voi heittää suuntaan tai toiseen. Sitä on vaikea arvioida.

Lisäksi hän sanoi, että alkaa näyttää siltä, että vartalo (mahan koko) on isompi, kuin pään koko. Tuostakin lekuri vain alkukäynnillä rv.30 sanoi, että jos mahan koko on isompi, kuin pään, niin sitten leikataan. Muuten vauva voi juuttua kiinni mahastaan synnytyskanavaan.
 

Yhteistyössä