Onko mahdollista että 6kk on kyllästynyt kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Jo kuukauden verran vauva ollut vaativampi, kitinää ja natinaa koko ajan, pitää olla jotain "ohjelmaa" tai muuten menee hermo. kääntyy kovasti muttei osaa ryömiä ja sekös harmittaa. Kun on jotain mielenkiintoista (esim. mun lauluesitys), niin vauva pysyy tyytyväisenä mutta kun esitys loppuu niin itku alkaa. Kun lähdemme esim.kaupungille tai johonkin tapahtumaan, on vauva tyytyväinen. esim. marketissa saattaa kuulua koko ajan tyytyväinen "tätätätätä", mutta kotona itku alkaa. onko tämä sitä temperamenttia? vai mistä johtuu? ei ole kipeän oloinen muuten

meilläkin alkoi tollainen puolen vuoden paikkeilla. jos tulee vieraita, ollaan itse kyläilemässä tai kaupassa tai ihan missä vaan, mutta poissa kotoa, niin on kyllä niiiiin kiltti ja iloinen. kotona ei tunnu olevan mikään hyvin! Ja poika on nyt jo 1 v 2 kk, että 8 kuukautta tätä on jo jatkunut!

kuulostaa aika tavalliselta..meillä ainakin on sama homma ollu molempien kanssa..lapset kaipaa actionia!!voihan olla et tekee hampaita tai jotain ja siks kaipaa sitä laulua et ienten kutitus unohtuu hetkeks!!näin mä oon ainakin järkeilly!

Vaikuttaa siltä, että vauva vaatii enemmän virikkeitä ollakaan tyytyväinen. Onko teillä leikkimattoa, mobilea yms. jota voisi katsella ja hypistellä? Anna vauvalle vaikka leivinpaperinpalanen, siitä tulee kiva ääni eikä haittaa vaikka sitä vähän maisteleekin ja itse voi keksiä muuta mukavaa virikettä mitä kotoa löytyy.

meillä ihan samaa. Poika nyt 7 kk ja koko ajan pitäis viihdyttää, kanniskella, hauskuuttaa jne. Kaupungilla viihtyy hyvin ja kun on tekemistä ja näkemistä. Ei ryömi eteenpäin, muihin suuntiin kyllä. Odotan, että lähtee konttaamaan niin pääsee edes tutkimaan ympäristöään kunnolla, vaikka vahtimaan joutuukin...

Meillä tuo alkoi jo noin kolmen neljän kuukauden iässä. Olenkin miettinyt voiko tuo olla oikeasti mahdollista.

Vauva joutui sairaalaan, kun oli 4 kk ja siellä ollessamme oli oikein tyytyväinen, kun vähän väliä kävi joku lääkäri tai hoitaja "viihdyttämässä", huonekaveri järjesti ohjelmaa jne.

mä kyl touhuan vauvan kans paljon mut huomaan et viihtyy myös jos paljon lapsia ympärillä (varsinkin kun kaikki sisarukset koolla). ja musiikki vaikkaki hevi ja räppi vuorotellen on jotain mikä sen rauhoittaa... :o tässä me sit istutaan ja laulellaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Vaikuttaa siltä, että vauva vaatii enemmän virikkeitä ollakaan tyytyväinen. Onko teillä leikkimattoa, mobilea yms. jota voisi katsella ja hypistellä? Anna vauvalle vaikka leivinpaperinpalanen, siitä tulee kiva ääni eikä haittaa vaikka sitä vähän maisteleekin ja itse voi keksiä muuta mukavaa virikettä mitä kotoa löytyy.

on meillä leikkimatto - lelut vaan on käyneet ilmeisesti liian tutuiksi. annoinkin nyt kaapin pohjalta leluja joita ei olla käytetty niin on viihtynyt nyt kauemmin lattialla ilman vanhempien "laulu- ja tanssiesityksiä" :D .

Meillä oli tota kans, mut nyt kun poika (7 kk) on oppinut ryömimään ja istumaan ja harjoittelee konttaamista, kitinä on loppunut kuin seinään! Nyt se vaan lattialla touhuaa ja treenailee :-) Mä luulen että noita vauvoja turhauttaa se kun ei pääse eteenpäin, vaikka halu liikkumiseen on jo kova. Ehkä se loppuu teilläkin pian!

Yhteistyössä