ONKO LINJOILLA KESTOVAIPPAILIJAA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luonnon Puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luonnon Puolesta

Vieras
Täällä aivan noviisi näissä asioissa kyselisi, että kuinka paljon imuja vauva vaippaansa tarvitsee. Ostin 3 Fuzzy Bunz ja Bum Genius koko vaippaiän vaippaa ja nyt en tiiä kuinka paljon lykkään imua vaippaan. Vaihdan vaippaa n. 3 tunnin välein jollei kakkeli yllätä. Vauva on neljäkuinen isokokoinen poika. Mukana tuli molemmissa malleissa niitä mikrokuitupuikuloita kaksi/vaippa.

Oletteko käyttänyt riisipaperia kakkaa sitomaan? Vai lähteekö vaippa puhtaaksi muutenkin?

Näin äkkiseltään Bum Geniukset ovat istuvampia kuin Fuzzy Buntzut.

BumGeniusta meillä ei oo koskaan ollu joten en niistä osaa sanoo. Fuzzejakin meillä käytettiin vaan ihan pienenä eikä ne meille sopinu malliltaan ollenkaan. Mutta yhtä mikrokuituimua meillä käytettiin Fuzzeissa. Kokeile sillä ja jos ei riitä, ni voit seuraavalla kerralla laittaa 2.

Ilmeisesti taskuvaippoja? Itse laitan yhden kunnon imun (meillä itseommeltuja joissa 3 froteekerrosta) ja jonkun harson, liinan tms vielä lisäksi.
Vaihdan parin tunnin välein.
Kyllä kakat lähtee pesussa, ei kuivaliinaa tarvitse :)

Moi

Ostin itse tytölle, kohta 6 kk, BumGenius taskuvaippoja (just tuota yhden koon vaippaa joka menee koko vaippaiän). Mä laitan nykyään sen paksumman (kun tuli se newborn insertti ja se paksumpi) insertin taskuun ja hyvin pärjätään. Tai vaihtoehtoisesti kaksi newborn -inserttiä päällekäin sinne. Käytän riisipaperia, vaikka ei se täysimetysvaiheessa juuri auttanut kun kaikki imeytyi jokatapauksessa vaippaan. Nyt kun kiinteitä syöty 2 viikkoa niin ehdottomasti hyvä tuo riisipaperi :). Hyvin nuo kyllä puhdistuu pesussa mutta sitä kiinteämpää on vaikea saada vaipasta irti ennen pesuun laittamista. Ne insertit voi värjääntyä kakasta mut ajattelin nekin joskus silloin tällöin liottaa kloritessa ja sitten pestä.

Mä käytän pojalla Fuzzyn ( vanha malli, jossa ei imua mukana ) kans froteista pötköimua ( itsetehty pyyhkeestä ) ja lisäks flanelli-imua ( flanelliliina taiteltuna tai muotoonommeltu flanelli-imu jossa kai sisällä jotain muuta ).
Myös harso ja frotee sinne sisälle passaa hyvin. Jos sulla on jouten vaikka sellaisia pikkuisia käsipyyhkeitä niin käytä sellaista.
Bambu-hamppu taittoimu on ollu kans toimiva. Mä ostin sellaisia Myllymuksut-merkkisiä S-marketista.

Yhteistyössä