Onko liikaa, liian vähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihan pihalla

Vieras
Olen ennen syönyt ihan mitä vaan ja milloin vaan ja painoa tullut sen takia yli 20 kiloa 2 vuodessa. Nyt aloitin jonkin näköisen laihdutuskuurin, mutta en osaa oikein laskea kaloreita. Voisiko joku hiukka laskea sinne päin edes onko esim tämän päivän syömisillä liikaa kaloreita vai liian vähän. Aikasemmin olen varmasti syönyt päivässä vähintään 2500 kaloria kermajuustoista vehnäleipiin saakka.

kuppi kahvia, tilkka ykkösmaitoa
2 palaa ruisleipää päällä siivu keittokinkkua ja paprikaa,tomaattia, kurkkua ja kevytleviä
ruispuuroa noin 1,5-2 desiä
broilerleike noin reilut 100 g sisällä himppu kevyt fetaa ja paprikaa, sekavihannespussi
kirsikkatomaatteja noin 10-12 kpl
weetabix 2 kpl ykkösmaitoa noin desi
ykkösviili purkki ja noin 1,5 desiä mansikoita

Lämmintä ateriaa en kaipaa kun kerran päivässä jos joku ihmettelee vaan yhtä lämmintä ateriaa.

Tuossa on noin 1000 kcal + weetabixit, en osaa yhtään sanoa paljonko niissä on, kun en itse syö. Paketin kyljestä löytynee tiedot.

Pidemmän päälle tuossa lienee liian vähän kaloreita. Kannattaa panostaa proteiininsaantiin, sitä on esimerkkipäivässäsi liian vähän, vastaavasti hiilareita tulee turhan paljon. Eli pari kertaa päivässä reilu satsi lihaa salaatilla tai vaihtoehtoisesti runsaasti rahkaa + papuja ruokavalioon. Noin yksinkertaistetusti.

Tuossa on noin 1000 kcal + weetabixit, en osaa yhtään sanoa paljonko niissä on, kun en itse syö. Paketin kyljestä löytynee tiedot.

Pidemmän päälle tuossa lienee liian vähän kaloreita. Kannattaa panostaa proteiininsaantiin, sitä on esimerkkipäivässäsi liian vähän, vastaavasti hiilareita tulee turhan paljon. Eli pari kertaa päivässä reilu satsi lihaa salaatilla tai vaihtoehtoisesti runsaasti rahkaa + papuja ruokavalioon. Noin yksinkertaistetusti.

Joo noi leivät ja oheistuotteet on olleet aina itselleni paha paikka kun syönyt jopa paketin leipää päivässä. Vaikeaa heti jättää kaikkea siitä pois ja jo siirtyminen ruisleipään vaatii opettelua. Lihaa en oikein osaa syödä kun ehkä juuri leikkeleiden muodossa. Broileria olen aina syönyt. Kananmunia sitten tilalle pari kappaletta vai menikö ihan metsään?

Minä kamppailin vuosia ylipainosta myös ja oivalsin että miten ihmeessä jotkut pysyvät aina niin kauniina ja hoikkina vuodesta toiseen. Nyt tilanne on 3-vuodessa muuttunut pysyvästi -8 numeroa pienemmät vaatteet ja olo on niin kevyt. Aamupalani klo:8.00-9.00;- kaurapuuroa tai 4viljapuuroa ja marjoja tai voita pääle, kahvia 2kuppia ja 2voileipää päällä voita, keittokinkkua ja juustosiivu+kurkkua, välipala 11-12;- haudutettua teetä, omena ja voileipä, ruoka 14-15; tyäsjyväpastaa, kanaa+salaattia, välipala 17-18;-piimää 3dl ja iltapala;- 19-20.30 kaurapuuroa ja marjoja, monesti syön klo18.00 iltapalaksi puuroa ja en syö ennen aamua enään mitään, koska illalla on syötävä kevyesti. Alkuun kärsin kauheasta nälästä, mutta korvasin sen nälän tunteen juomalla vettä paljon, sillä tätytin sen tyhjyyden tunteen vatsassa. Onnea sinulle painon pudotukseen! Muista että lämpimät ateria on aika tärkeitä painonpudotuksessa, puurokuurilla saisit nopeasti tuloksia. 4kertaa päivässä keität kaurapuuroa ja lisäät vain marjoja maun mukaan. lisäksi otat vitamiinit purkista, koska et saa kaikkia vitamiineja puurosta ja marjoista.

Olen ennen syönyt ihan mitä vaan ja milloin vaan ja painoa tullut sen takia yli 20 kiloa 2 vuodessa. Nyt aloitin jonkin näköisen laihdutuskuurin, mutta en osaa oikein laskea kaloreita. Voisiko joku hiukka laskea sinne päin edes onko esim tämän päivän syömisillä liikaa kaloreita vai liian vähän. Aikasemmin olen varmasti syönyt päivässä vähintään 2500 kaloria kermajuustoista vehnäleipiin saakka.

kuppi kahvia, tilkka ykkösmaitoa
2 palaa ruisleipää päällä siivu keittokinkkua ja paprikaa,tomaattia, kurkkua ja kevytleviä
ruispuuroa noin 1,5-2 desiä
broilerleike noin reilut 100 g sisällä himppu kevyt fetaa ja paprikaa, sekavihannespussi
kirsikkatomaatteja noin 10-12 kpl
weetabix 2 kpl ykkösmaitoa noin desi
ykkösviili purkki ja noin 1,5 desiä mansikoita

Lämmintä ateriaa en kaipaa kun kerran päivässä jos joku ihmettelee vaan yhtä lämmintä ateriaa.

Vinkki lopeta kalorien laskeminen ja laihdutuskuuri!
Ala syödä riittävästi, mutta hyvälaatuista ruokaa. Paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja... Ja säännöllisesti!
Paino tippuu, eikä nouse takas ku "kuuri" loppuu!
Nimim. kokemusta on

[QUOTE="keiju";28029419]Minä kamppailin vuosia ylipainosta myös ja oivalsin että miten ihmeessä jotkut pysyvät aina niin kauniina ja hoikkina vuodesta toiseen. Nyt tilanne on 3-vuodessa muuttunut pysyvästi -8 numeroa pienemmät vaatteet ja olo on niin kevyt. Aamupalani klo:8.00-9.00;- kaurapuuroa tai 4viljapuuroa ja marjoja tai voita pääle, kahvia 2kuppia ja 2voileipää päällä voita, keittokinkkua ja juustosiivu+kurkkua, välipala 11-12;- haudutettua teetä, omena ja voileipä, ruoka 14-15; tyäsjyväpastaa, kanaa+salaattia, välipala 17-18;-piimää 3dl ja iltapala;- 19-20.30 kaurapuuroa ja marjoja, monesti syön klo18.00 iltapalaksi puuroa ja en syö ennen aamua enään mitään, koska illalla on syötävä kevyesti. Alkuun kärsin kauheasta nälästä, mutta korvasin sen nälän tunteen juomalla vettä paljon, sillä tätytin sen tyhjyyden tunteen vatsassa. Onnea sinulle painon pudotukseen! Muista että lämpimät ateria on aika tärkeitä painonpudotuksessa, puurokuurilla saisit nopeasti tuloksia. 4kertaa päivässä keität kaurapuuroa ja lisäät vain marjoja maun mukaan. lisäksi otat vitamiinit purkista, koska et saa kaikkia vitamiineja puurosta ja marjoista.[/QUOTE]

Kiitos :) Vitamiineja en saa kovinkaan syödä kun hemoglobiini niin korkea 170. Lekuri sanoi että harvemmin noinkin hyvällä verellä on vitaaminipuutosta. Kalkkia syönyt aina + d-vitamiinia. Vettä olen sentäs oppinut juomaan 1-1,5 litraa päivässä jo vuosia. Verensokerit oli koholla ja siksi aloitin laihduttamaan ettei tarvitse aloittaa lääkekuuria. Hiilareita pitäisi syödä kuulemma paljon sen takia eli juuri ruisleipää ja vastaavaa!!!

Tossa vois olla noin 1000-1100 kaloria. Ihan ok laihduttamiselle. Alle 1000 kalorin ei kannatakaan mennä jos ei voi muuttaa täysin kaikkea entistä tai ole siihen edes halujakaan. Pienilläkin muutoksilla saa ihmeitä aikaseksi ajan kanssa ja pysyy ne verensokeritkin aisoissa.