Onko liian vähän liikuntaa laihduttajalle, jos pyöräilee 15km joka päivä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riittääkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riittääkö

Vieras
Reipas tahti, siis ihan liikunnan takia pyöräillään. On ylämäkiä ja pitkiä suoria jne. Hengästyy kyllä ja reidet maitohapoilla.

Riittääkö vai pitäiskö vielä jotain muuta keksiä? Joka päivä siis pyöräillään. Pitäisikö matkaa lisätä? Aika loppu oon kyllä tuon jälkeen, menis kyllä vielä toisenkin kerran sama lenkki, mutta luulen etten sitten seuraavana päivänä jaksaisi lähteä uudelleen. Polvet kovilla

painoni 75kg/165cm

Liikuntaa tärkeämpää laihdutuksessa on ruokavalio. Liikunnasta ei siis ole rasvanpolton kannalta mitään hyötyä, jos syöt heti pyörälenkin jälkeen kuluttamasi kalorit. Mutta jos sapuska-asita on jo ok, niin kyllähän kaikesta liikunnasta on hyötyä.

Joo, kuulostaa ihan riittävälle päivittäiselle liikunnalle, mutta tuo on toki aika yksipuolista kun vain pyöräilet. Itse jättäisin ehkä pari-kolme lenkkiä pois, ja tekisin parina päivänä lihaskuntoa ylävartalolle, selkään, vatsaan, hartioihin, käsiin sekä pitäisin yhden lepo/venyttelypäivän.

Kyllä minä ottaisin mukaan tasapainottamaan tilannetta myös ylävartalon ja keskivartalon treenin. Mutta niinkuin jo todettiin, ruokavalio on se oleellisempi asia kulutuksen kannalta.

[QUOTE="a.p";26812245]sapuska asiat suht kunnossa[/QUOTE]

No sittenhän sulla on ihan hyvin homma hallussa. Toki halutessaan voi myös lihaskuntoa kohottaa(kuten joku tuossa jo sanoikin) ihan kotijumpalla tai salilla/jollain ryhmäliikuntatunnilla.

Onko esim jalannostoista mitään hyötyä? Jos tekee 20kpl kolmen sarjana?? Sama vatsalihakset...

Oon kylkitaivutuksia tehnyt. Paljonko pohkeita pitäis tehdä et ois hyötyä? Siis varpailleen nousua

[QUOTE="a.p";26812253]niin ja unohtui sanoa, että olen TOSI päärynävartaloinen, eli yläkropalle en haluais tapahtuvan mitään, se on S kokoa :)[/QUOTE]

Siinä tapauksessa kannattaisi varmaan treenata yläkroppaan vähän lisää massaa, niin näyttäisi sopusuhtaisemmalta. Ja samalla vähentää rasvakudosta alavartalosta aerobisella liikunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26812211:
Liikuntaa tärkeämpää laihdutuksessa on ruokavalio. Liikunnasta ei siis ole rasvanpolton kannalta mitään hyötyä, jos syöt heti pyörälenkin jälkeen kuluttamasi kalorit. Mutta jos sapuska-asita on jo ok, niin kyllähän kaikesta liikunnasta on hyötyä.

Tunti reipasta ap:n massalla on jopa 1000 kcal. Miten se mahtuu mahaan?

Alkuperäinen kirjoittaja riittääkö;26812171:
Reipas tahti, siis ihan liikunnan takia pyöräillään. On ylämäkiä ja pitkiä suoria jne. Hengästyy kyllä ja reidet maitohapoilla.

Riittääkö vai pitäiskö vielä jotain muuta keksiä? Joka päivä siis pyöräillään. Pitäisikö matkaa lisätä? Aika loppu oon kyllä tuon jälkeen, menis kyllä vielä toisenkin kerran sama lenkki, mutta luulen etten sitten seuraavana päivänä jaksaisi lähteä uudelleen. Polvet kovilla

painoni 75kg/165cm

itse pyöräilin 40 kilometriä ei vaikutusta!

[QUOTE="a.p";26812253]niin ja unohtui sanoa, että olen TOSI päärynävartaloinen, eli yläkropalle en haluais tapahtuvan mitään, se on S kokoa :)[/QUOTE]

Se päärynämuoto ei katoa laihduttaessa mihibkään, jos et hanki yläkroppaan lisää lihasta.

Jos peppua pienemmäksi tahdot, ei kannata ihan ylenmäärin pyöräillä, sillä se on kovaa treeniä just pakara- ja reisilihaksille --> kasvavat ja voi näyttää vielä leveämmältä. Kyllä sitä yläkroppaakin olisi hyvä reenata vähäsen edes, on typerän näköistä jos on timmi alakropasta mutta yläkroppa "löysä." Vaikkei niinkään ylimääräistä siellä ylhäällä ole, on olemus kuitenkin löysä, jos ei yhtään ole sitä puolta harjoittanut.

Niin, ei sille ylävartalolle "tapahdu mitään" jos teet sille treeniä... saat aikamoisia painoja nostaa ennen kuin saisit mitään isoja lihaksia. Saatat kylläkin kiinteytyä ja jopa solakoitua ylävartalosta, jos teet sille lihaskuntoa.

Kuluttaako pyöräily tuolla luonnossa tosiaan noin paljon?? Kun välillähän on loivia alamäkiäkin ja aina ei suorallakaan niin kovasti joudu polkemaan..

Mulla vain 7-vaihteinen pyörä, eli hirveän kevyeksi en sitä saa :D Isoimmalla vaihteella yleensä poljen. Miehen pyörässä 21 vaihdetta ja eihän se joudu ylämäessä yhtään tekemään töitäkään :o

[QUOTE="hippi";26812308]Tunti reipasta ap:n massalla on jopa 1000 kcal. Miten se mahtuu mahaan?[/QUOTE]

No vaikka suklaalevy nassuun heti lenkin jälkeen. Ei tuottaisi minulle mitään vaikeuksia jos sille tielle päättäisin lähteä :p

Hoikkana en ollut päärynä, lihoin vain pepusta ja reisistä... Vatsaan ei oo tullu ikinä läskiä..

Läskiä jos lähtis pepusta ja reisistä niin olisin sopusuhtaisempi varmaankin :)

[QUOTE="hippi";26812308]Tunti reipasta ap:n massalla on jopa 1000 kcal. Miten se mahtuu mahaan?[/QUOTE]

Ihanko oikeasti noin paljon kuluu? Voihan se olla toki mahdollista, jos ihan tosissaan hiki päässä polkee sen koko tunnin eikä lepsuile missään kohtaa. Silti on kuiten aika vaikea uskoa.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26812350:
No vaikka suklaalevy nassuun heti lenkin jälkeen. Ei tuottaisi minulle mitään vaikeuksia jos sille tielle päättäisin lähteä :p

aika peetä mitä söit ja mitä et syönyt! miks toiset syö hevosen ja on laihoja itse syöt sipsin.Ehkä parempi energian kulutus?

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26812397:
Ihanko oikeasti noin paljon kuluu? Voihan se olla toki mahdollista, jos ihan tosissaan hiki päässä polkee sen koko tunnin eikä lepsuile missään kohtaa. Silti on kuiten aika vaikea uskoa.

Taitaa kuntopyörällä kuluttaa tuon verran, oikealla pyörällä ei oikein saa kulumaan joka kerta ees samaa määrää jos reitti on eri, vaikka matkamäärä oisikin sama

[QUOTE="a.p";26812343]Kuluttaako pyöräily tuolla luonnossa tosiaan noin paljon?? Kun välillähän on loivia alamäkiäkin ja aina ei suorallakaan niin kovasti joudu polkemaan..

Mulla vain 7-vaihteinen pyörä, eli hirveän kevyeksi en sitä saa :D Isoimmalla vaihteella yleensä poljen. Miehen pyörässä 21 vaihdetta ja eihän se joudu ylämäessä yhtään tekemään töitäkään :o[/QUOTE]

En ole itse juurikaan pyöräilyä harrastanut, mutta jos esim hölkkään/crostreineröin n. 120-160 sykkeellä puolituntia=n 5km niin laskurin mukaan kuluttaisin n. 300 kaloria. Siksi tuo 1000 kuulostaa aika uskomattomalta. Toki siihen vaikuttaa mikä on urheilija oma massa.

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26812397:

Voi olla, että vajaaksi jää naisella jos ei ole kova kunto. Samanpainoinen mies, jolla on kohtuukunto voi pitää tuollaista tehoa yllä tunnin, jolla se 1000 kcal kuluu.

[QUOTE="vieras";26812403]aika peetä mitä söit ja mitä et syönyt! miks toiset syö hevosen ja on laihoja itse syöt sipsin.Ehkä parempi energian kulutus?[/QUOTE]

Pointti olikin että liikunnasta ei ole laihdutuksen kannalta mitään hyötyä, jos kulutat urheilemalla esim 700 kaloria / päivä mutta mätät sapuskaa naamaan yli 3000 kalorin edestä. Ja henkilö jolla on tarvetta laihduttaa, ei varmaan omaa jotain superhyperaineenvaihduntaa joka sulattaa hevosen minuutissa tai jotain.

Yhteistyössä