Onko liian kova rangaistus? (linkki+video kuinka isä ampuu tyttären tietokonetta)

Tyt

Mitä ajatuksia herättää?

Ymmärrän kyllä, että isää ottaa päähän tuollainen julkinen kirje tyttäreltä (etenkin jos se oli erittäin pahasti liioiteltu, kuten isä tuossa kertoo), mutta eikö se koneen takavarikoiminen olisi riittänyt? Vai haluttiinko vaan varmistaa, että video varmasti katsotaan kun vähän ammuskellaan?
 
"vieras"
Mä ymmärrän mistä isä on suutahtanut. Tytär on käyttäytynyt typerästi ja erittäin alentuvasti aikuisia kohtaan. Videolla isää tuntuu raivostuttavan erityisesti kohtelu ihmistä kohtaan, joka käy heillä joskus siivoamassa.

Ilmeisesti tämä ei ole ollut tyttäreltä nyt ensimmäinen kerta kun käytöksessä ontuu (erityisesti netin käytön kanssa). Läppärin ampuminen nyt on ylilyönti, ei tullut esiin missä päin jenkkejä tämä on tapahtunut mutta kaipa alueella jossa aseet ovat arvossa...

Mun mielestä on parempi valvoa nuorten netin käyttöä ja sitä mitä nettiin suolletaan kuin silitellä päätä. Kuten nähty, nettiin pistetty materiaali voi vaikuttaa kauan ja moneen asiaan.
 
Isä hoisi asian tavallaan ja voin kyl sanoa et ehkä tällainen käytös vanhemmilta tulis toisinaan tarpeeseen täällä Suomessakin.. Vanhemmilla ei ole mitään kuria lapsiinsa ja kun joku puuttuu kasvatuksellisesti lapsensa tekemisiin noin niin sekin tuomitaan. Ehkä muut keinot ei ole auttaneet kun ne lässytykset ei tunnu kaikille lapsille menevän perille vaikka kuinka yrittäs. Ainakin sai laps nenilleen ton isän ansiosta.

Ai niin mut eihän lapsia saa kurittaa, torua tai muutenkaan rankoo kun ne saa traumoja kaikesta :headwall:
 
Eevee
Olen samaa mieltä että kovempaa kuria tarbittaisi suomessakin, mutta ampua nyt!

Taidan olla niuho, mutta ampua nyt tyttärensä läppäri... Olisi ottanut sen pois. Thats it. Ehkä mä vaan kammoan noita aseita jotenoin, mutta minusta oli järkyttävä video.
 
"Neith"
Olen samaa mieltä että kovempaa kuria tarbittaisi suomessakin, mutta ampua nyt!

Taidan olla niuho, mutta ampua nyt tyttärensä läppäri... Olisi ottanut sen pois. Thats it. Ehkä mä vaan kammoan noita aseita jotenoin, mutta minusta oli järkyttävä video.
no mutta olisiko se ollut jotenkin lievempi keino vaikka heittää se seinään, vääntää katki, hakata kirveellä?
ilmeisesti isä kuitenkin haki pysyvää ratkaisua tietokoneelle, nyt ei ainakaan ole mahdollista enää saada sitä takaisin..
 
Eevee
[QUOTE="Neith";25655177]no mutta olisiko se ollut jotenkin lievempi keino vaikka heittää se seinään, vääntää katki, hakata kirveellä?
ilmeisesti isä kuitenkin haki pysyvää ratkaisua tietokoneelle, nyt ei ainakaan ole mahdollista enää saada sitä takaisin..[/QUOTE]

No kyllä. Minusta jotenkin sairasta. Olisi ottanut omaan käyttöönsä sen tai myynyt tmv. Ymmärrän sen isän tuohtumuksen, mutta liika on liikaa ja yli meni.
 
"..."
Teinit on teinejä, ajatusmaailma on jotain ihan muuta, kuin aikuisilla! Teinit on itsekkäitä, johtuen ihan teiniydestä, tutkittu juttu.

Todellä typerä isä, nuo asiat pitäisi hoitaa aikuisella tavalla, koska isä nyt kuitenkin on aikuinen, ainakin pitäisi! Jos keskusteluyhteys teiniin ei toimi, millään tasolla, vikaa pitää hakea itsestä, läppärin ampuminen ei todellakaan auta asiaa, päin vastoin!

Kokemusta löytyy, teineistä, joskus itsekin tulee sellainen olo, että järeät keinot käyttöön, mutta onneksi olen ajatellut ennen toimintaa!
 
Isä hoisi asian tavallaan ja voin kyl sanoa et ehkä tällainen käytös vanhemmilta tulis toisinaan tarpeeseen täällä Suomessakin.. Vanhemmilla ei ole mitään kuria lapsiinsa ja kun joku puuttuu kasvatuksellisesti lapsensa tekemisiin noin niin sekin tuomitaan. Ehkä muut keinot ei ole auttaneet kun ne lässytykset ei tunnu kaikille lapsille menevän perille vaikka kuinka yrittäs. Ainakin sai laps nenilleen ton isän ansiosta.

Ai niin mut eihän lapsia saa kurittaa, torua tai muutenkaan rankoo kun ne saa traumoja kaikesta :headwall:
Eikö tässäkään nyt tosiaan ole muita vaihtoehtoja kuin lässyttäminen ja ampuminen :O Mehän ei mitenkään tiedetä, mikä tilanne tuossa oli todella taustalla. Se, että teini-ikäinen kapinoi, on luonnollista ja kuuluu ihan normaaliin kehityspsykologiseen prosessiin, se että keski-ikäinen mies ratkaisee asioita viestejä videoimalla ja ammuskelemalla esineitä, kuulostaa sen sijaan hiukan taantuneelta.
 
"vieras"
Rangaistus on minusta ihan ok, tytön käytös oli ihan älytöntä. Mutta aseen kanssa heiluminen ei minusta ole järkevää. Olis vaikka myynyt sen läppärin pois eikä hajottanut. MItä iloa on kenellekään siitä että kone piti hajottaa?
 
Ei yhtään.
Se tyttö kuullostaa semmoselta mites sanois kauniisti hienohelma pennulta joka luulee et kaikki tippuu taivaasta hänen eteen ilman et tarvii perskarvaa väräyttää. Se on ihan normaalia et joutuu auttaa kotitöissä et kasaa oma sänky, mahdollista tyhjää tiskarin ja pyyhkii pöydän

Vähän samanlaisia tapauksia joita näkee siinä ohjelmassa missä ne kurittomat teinit lähetetään johonkin tiukkisperheeseen n. viikoks?/ kuukaudeks kasvamaan.
 
"vieras"
Mä luulen, että isä tiesi tällä keinoin saavansa huomiota viestilleen. Jos se ampumiskohtaus olisi jäänyt viestistä pois, kuinkahan moni olisi sitä jaksanut katsoa, saati levittää eteenpäin. Eli sinänsä ajoi asiansa.
 
:LOL: Ihan paras!

Mun mielestäni tuo isä oli harvinaisen fiksun oloinen. Eikä ehkä tuolla ameriikoissa se ampuminen ole niin iso juttu, kuin mitä täällä. Meinaan, että mä olisin voinut toimia ihan samalla tapaa. En siis olisi ampunut (mulla ei ole asetta ja ampuminen lienee ilman aseenkatolupaa laitonta) mutta olisin saattanut heittää ikkunasta pihalle, jos mun 15-16v olis jo pitkään hyppinyt nenille, eikä mikään auta.
 
[QUOTE="vieras";25655329]Mä luulen, että isä tiesi tällä keinoin saavansa huomiota viestilleen. Jos se ampumiskohtaus olisi jäänyt viestistä pois, kuinkahan moni olisi sitä jaksanut katsoa, saati levittää eteenpäin. Eli sinänsä ajoi asiansa.[/QUOTE]

Tätä itsekin mietin, että ehkä se oli se syy ampumiseen. Tuskin tuota pelkkää puhetta näin moni olisi katsonut..

Minusta tuossa isä toimi ihan oikein, että kun se aiempi puhe ja rangaistukset ei ollut toiminut niin kone pois eikä uutta tilalle ennenkuin ostaa itse sen omilla rahoillaan. Mutta tuo ampuminen vaan meni yli :D Etenkin jos on juuri siihen asentanut jotakin niin luulisi että olisi kannattanut vaikka myydä eteenpäin.

En tykännyt tuosta videosta siksi, että siitä tuli niin mieleen "silmä silmästä" meininki.. Varmaan itseäkin kuohuttaisi jos oma lapsi kirjoittaisi noin röyhkeän kirjeen jonnekin facebookkiin kaikkien luettavaksi, kai sitä haluaisi puhdistaa oman maineensa ja kertoa totuuden. Mutta tuossa tuo isä oli vuorokauden(?) saanut asiaa miettiä ja silti oli vielä noin kiihdyksissä asiasta ja alkoi ammuskella. Ehkä johtuu siitä etten itse ole tottunut aseisiin, mutta kovin äärimmäiseltä tuntuu että pitää sitä omaa suuttumustaan noin purkaa.
 
ISÄN
Teko täysin oikein, mutta en tajua miksi sitä piti video tehdä. Ite otin kakaralta veke sen tietokoneesta näytön, purin sen pineiksi osiksi täysin rauhallisesti, loppui teini-ikäisen mäkätys nimittäin siihen. Saa uuden, kun käytrös on pitkän ajan ollut hyvää ja koulutyöt tehty kuten kuuluukin.
Tätä ennen käyty keskustelu käytöksestä ja kerrottu, että jos urpoilu jatkuu, kone lähtee. Joten oli oma valinta jatkaa huonoa käytöstä, jonka jälkeen toteutin uhkaukseni. Huono käytös loppui kuin seinään kun huomasi, että tässä nyt näköjään oikeasti äiti purkaa sen näytön niin ettei siitä saa enää kalua.
 

Yhteistyössä