onko liian kallis???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jesmina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jesmina

Vieras
mersua katotaan hintaa 9100e,vuosimalli 98,E-sarjan mersu,kone 2,2 litranen,ajettu vähän vaille 500 000km,onko liian kallis???????tää on suomi-auto,paljonhan vastaava maksaa saksasta tuotuna????

Alkuperäinen kirjoittaja jesmina:
mersua katotaan hintaa 9100e,vuosimalli 98,E-sarjan mersu,kone 2,2 litranen,ajettu vähän vaille 500 000km,onko liian kallis???????tää on suomi-auto,paljonhan vastaava maksaa saksasta tuotuna????

No en tiedä käytettyjen mersujen arvoista, muttavuosi sitten maksettiin itse 10 000 euroa v40 volvosta, vm 98, ajettu oli sillon 99 000, 1.8litran koneella, todella siisti ja hyväkuntoinen.
Nuo kilomertit olis kyllä meille tuossa mersussa liikaa. Käyttäkää jossain autotohtorilla se, ja pyytäkää arvio siitä hinnasta, kannattaako maksaa.
Saksan tuonnit on yleensä n. -30% halvempia kuin suomessa

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Aikas paljon ajettu uudehkoks autoks..Kilometrien takia en ostais..

mut lukee et ajettu vain,eiks noilla ajeta lähes 1000000km?

No tottakai niillä varmaan pääsee miljoonan, mut yleensä tossa 400-500 000km tienoilla rupee vikalista kasvamaan ja on koneremonttia sun muuta. Et kallis mun mielestä kilometreihin nähden. Tosin en mersujen hintoja juurikaan tiedä..

Alkuperäinen kirjoittaja Mussukka:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Aikas paljon ajettu uudehkoks autoks..Kilometrien takia en ostais..

uudehko? eikö kuitenkin ole lähes 10vuotta vanha?

Ajattelen että auto on vielä uudehko, koska on uuden mallinen. -97 vanhemmat autot rupee oleen jo aika röppösiä jotkut, kun on tehty uusia korimalleja, mutta kyllä mä luokittelisin -98 vuoden auton vielä ihan kunnolliseksi menopeliksi. Ei kaikki tarvi aina olla niin uudenkarheeta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kai tuo diesel-koneella on?

En suosittele ostamaan Saksasta.

Miksi et?

Nooh, niillä harvemmin on ajettu niin vähää kuin annetaan ymmärtää. :D
Miehen työn kautta on hyvin tietoa asiasta.

No ei kai sieltä kannata itse lähteä hakemaan. Siis tunnen monta eläkeläismiestä, jotka harrastuksen vuoksi tuo saksasta autoja, ja heillä taas on tietyt kaupat, mistä autoje siellä ostetaan ja tietyt henkilöt, joiden kanssa asioidaan. Ja kun tietää autoista, niin kyllähän sen näkee esim. koneen ja sisustuksen perusteella, että onko autolla ajettu todellisuudessa 500 000 km, vaikka mittari näyttää 100 000. Minä kyllä uskaltaisin ostaa yhden tietyn miehen kautta saksan-tuonnin. Ja meille ostetaankin, jos tulee voimaan laki (mikä on suunnitteilla), että saksasta tuodut autoto verotetaan saksan myyntihinnan mukaan, eikä sen mukaan, paljonko se sama auto suomessa maksaisi.

Saksasta 3000-7000, meidän kartano-Volvo makso aikanaan 6000, 100000km ja vm 98.

Tuohan on mersulle vasta sisäänajettu,jos vain Km pitää paikkaansa.Meillä itsellä on vm 98 E-mallin Väyrys-Mersu 870 000 km,alkuperäisellä moottorilla,ilman mitään koneremonttia.Vaihteisto on uusittu 690 000 km kohdalla.Perä alkup,mutta on ruvennut ujeltamaan n 800 000 km:n jälkeen.Tärkeintähän tuossa on miten autoa on huollettu,mitä osia on jo vaihdettu,yleiskunto yms... Moottorit noissa kyllä kestää 800 000 - 1200 000
km.

Yhteistyössä