Onko liian aikaista kertoa raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsille ajattelin piakkoin kertoa, nyt on viikkoja 12. Kannattaako vielä odottaa vai voisko jo kertoa? Maha on jo kasvanu aikalailla, aika ihme, kun lapset ei vielä mitään ole ihmetelleet. Koska olette lapsille kertoneet?

mä en oo pitänyt kamalasti hoppua.. vasta joskus rv 20-25 sillä muuten meillä olis ollu et koska se syntyy ja kamala odotus. maha kyllä näkyi mutta niin pieniä sisarukset etteivät tienneet miksi äiti näyttää pallolta

tuo 12 on se "maaginen" raja jonka jälkeen km riski pienenee huomattavasti, mutta itse olen sen sortin väkeä että kerron mahd myöhään, malttaahan sitä vaikka pariviikkoa vielä ite hymistellä salaisuutta :)

yksi raskaus meni kesken, mutta olemme selittäneet joka kerralla heti aluksi myös sen että jos vauvan siemenessä on vikaa, se ei voi kasvaa vauvaksi asti. Lapset toki pettyivät, mutta eivät niin paljon kuin olisi voinut kuvitella. Ottivat asian mielestäni tosi luonnollisesti, mutta ehkä juuri tämän takia, että heille oli tämäkin mahdollisuus alusta asti esitelty.

Meidän perheeseemme on sopinut hyvin se, että lapset on otettu heti alusta alkaen mukaan raskauteen.

mun oli tarkotus kertoa ekan ultran jälkeen,mutta meni kesken 11+3 vkolla..eipähän sitten tarvinnu kertoa,ettei vauvaa tulekkaan..varmasti ois ollu vaikea ymmärtää asiaa 6 v:nä.

Lasten iät varmasti vaikuttavat asiaan. Me kerrottiin 3,5-v:lle joskus rv 25 tienoilla. Meillä on takana keskenmenot rv 15+ sekä rv17+ joten se vaikutti aika paljon asiaan!

Yhteistyössä