Onko Lidl oikeasti halpa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suunnittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On siellä halvempaa. Siks ollaan alettu käymään lidlissä yhä enemmän. just tänään cittarissa en viitsinyt ostaa juustoja jugurtteja ym. vaan ajattelin et käyn mieluummin huomenna lidlissä, säästän heti monta euroa.

[QUOTE="Neeuli";24635896]Minä käyn vaipat ostaa lidlistä, halpoja siellä verrattuna muualle. Muuten en sieltä paljoa muuta ostele.[/QUOTE]

Kävin katsomassa näitä paljon mainostettuja halpoja vaippoja, niin Kemissä ainakaan ei erityisen halpoja ollut, 1sentin halvempia kuin Prismassa, merkki tais olla Toujours. S-korttia mulla ei ole, joten järkevämpää toki hakea Lidlistä jos siellä käy, mut en ehkä pelkkien vaippojen takia vaivautuisi.

Minusta lidl on edullinen. Meillä on suurperhe ja kerralla ostetaan paljon. Meidän ruokalaskuissa näkyy hyvin helposti, mistä kaupasta ruoan saa edullisemmin. Laadusta en kuitenkaan halua tinkiä. Minusta lidlissä on ollut ainakin nyt 2 viime kertana liha (broilerin filee ja vähärasvainen naudan jauheliha) edullisempaa kuin esim. citymarketissa. Liha on ollut ainakin pakkausmerkintöjen mukaan suomalaista. S-ryhmän kaupoissakin on edullisia "rainbow" yms. lihoja, mutta pakkausmerkintöjen mukaan ne on olleet muualla päin maailmaa tuotettuja-en muista missä. Kasvikset ainakin on lidlissä edullisempia, jauhot jne. Myös lasten vaipat, mitkä on meillä osoittautuneet hintaansa nähden huippuhyviksi. Lastenruokapurkit on taas monesti kalliimpia kuin muissa kaupoissa, mutta äkkiäkös niistä edullisista raaka-aineista valmistaa itse pikkuihmiselle ruoat :) Meillä ainoa este lidlissä käynneille on välimatka- muuten käytäisiin siellä aina ja joskus on jotain tuotteita, mitä ei lidlistä löydy. Täydennystä haetaan sitten viereisestä s-marketista.

Me on ostettu niitä 1,99€ maksavia vaippoja-pienempi paketti, mutta edullisempi kpl/hinta. Ja ne on osoittautuneet yllättävän hyviksi :)
Paketti on onneksi pieni ja hintakin noin pieni, että ei ole iso taloudellinen menetys kokeilla :D

Me ostetaan kaupasta paljon kasviksia ja hedelmiä, pakastevihanneksia. Lihaa, kananmunia, leikkelettä, kalapuikkoja. Jogurtteja, juustoa, margariinia, rahkaa, kermaa, maitoa. Riisiä, täysjyvää/durumia, jauhoja. Vessapaperia, pesuaineita.

Ei juurikaan valmisruokaa ja lisäaineita yritetään vältellä.
Ennen ostettiin Citymarketista, viikon ruuan oli noin 100-120€
Sitten siirryttiin Prismaan, viikon ruuat oli noin 90-110€
Sitten käytiin vähän Lidl:ssä ja vähän muualla ja sitten ollaan ruvettu käymään kokonaan Lidlissä. Viikon ruuat on noin 60-80€
Ei olla laskettu ruuan tasoa tai vaihdettu välipaloja huonompiin. Yritetty aina kaupasta etsiä niitä vastaavia tuotteita.

[QUOTE="Anne";24636459]Me ostetaan kaupasta paljon kasviksia ja hedelmiä, pakastevihanneksia. Lihaa, kananmunia, leikkelettä, kalapuikkoja. Jogurtteja, juustoa, margariinia, rahkaa, kermaa, maitoa. Riisiä, täysjyvää/durumia, jauhoja. Vessapaperia, pesuaineita.

Ei juurikaan valmisruokaa ja lisäaineita yritetään vältellä.
Ennen ostettiin Citymarketista, viikon ruuan oli noin 100-120€
Sitten siirryttiin Prismaan, viikon ruuat oli noin 90-110€
Sitten käytiin vähän Lidl:ssä ja vähän muualla ja sitten ollaan ruvettu käymään kokonaan Lidlissä. Viikon ruuat on noin 60-80€
Ei olla laskettu ruuan tasoa tai vaihdettu välipaloja huonompiin. Yritetty aina kaupasta etsiä niitä vastaavia tuotteita.[/QUOTE]

Oho :O Varmaan kannattaa meidänkin sitten tosissaan kokeilla vaihtaa lidliin :)

Kyllä Lidl on mutu-tuntumalla halvempi. Kaikkea sieltä ei saa, varmaan se lihatiskin puute tekee sen tunteen, että sieltä on vaikea ostaa "oikeaa ruokaa". Ostan Lidlistä jugurtit, varsinkin turkkilainen jugurtti on siellä halvempaa, maidot (Lidl vähälaktoosinen 0,99 e/l vs. Pirkka iskukuumennettu vähälaktoosinen 1,25 e/l), leipää joskus, jauhoja, leivontatarvikkeita, jauhelihaa, broileria eri muodoissaan, lohifilettä, halpaa vissyä ja mehua vissyn sekaan. Enää en osta sieltä niitä kaikkia leiviettyjä pakasteita - on kalapuikkoa, ja leivitettyä pihviä jos jonkinlaista, broileria ja kalaa. Niistä en tykkää. Muutenkin tosi iso osa Lidlin ruokatuotteista on pakasteita, tuntuu että paljon isompi kuin ns. suomalaisissa kaupoissa.

Tenaville ei kelpaa lidlin jugurtit, isäntä ei pidä lidlin viilistä, koska se on paljon happamampaa, Ja ne muut tuotteet ei ainkaan täällä meillä ole yhtään sen halvempia kuin muissakaan kaupoissa.

2 aikuista ja 4 muksua (3 koululaista ja taapero), normaalisti ruokaan menee 800-1000e/kk, mutta äitiyslomalla otin itselleni haasteeksi saada ruokalaskua tippumaan. Aloin käydä Lidlissä ja kuun ruokalasku oli 600e.
Harmitus on se, kun sieltä ei ihan kaikkea saa mitä meillä tarvitaan, joten eksyin taas cittariin ja prismaan ja Lidlissä käynti jäänyt vähemmälle.
Uusi äippäloma häämöttää, joten eiköhän siellä tule taas käytyä :)

Ei ollut alku viikosta paha Lidlin kauppalasku, vaikken paljoa ostanutkaan, mutta mulla on niin pitkä matka ( 40 km ) Lildiin että käyn siellä jos on tuolla päin muutoin käyntiä, eikä edes silloinkaan tule aina käytyä Lildissä.
Mä olen niin onnettoman ennakkoluuloinen etten osaa Lildistä ostaa juuri mitään...

Kannattaa mennä sen Prisman kuitin kanssa Lidliin ja verrata. Tein sen ja ne tuotteet ei ollut halvempia, jotkut kalliimpia ja jotkut halvempia.
Lidl:n hyvä puoli on pienuus ja valikoiman suppeus. Prismasta mulle tarttuu usein ihan muutakin tavaraa matkaan kuin sitä ruokaa, jonka takia kauppaan menin. Ostosreissu kestää myös vähemmän aikaa, kun kauppa on pieni.

Joo. Lisää kilpailua ruokakauppaan, hyvä!
Vihannekset on tuoreita, hyvälaatuisia ja edullisempia kuin muualla.

Ostoksia:

Basilikaruukku, iso ja tuuhea 1,29e
Tuorejuusto, 200g, 1,15e
Vital-mehu, 0,89e, tarjous, normaalisti 1,25e
Porkkana 1kg 0,79e
Paprika, 3kpl 1,29e, joskus jopa 0,89e
Wc-paperi 2,99e, paketti kestää ikuisuuden koska on hyvälaatuista
Banaani 1,29e, tarjous
Jogurtit 0,29e/purkki
Parmesan 2,99e
Thai-maustettu broilerinfilepaketti 200g, 1,39e (!), tosin tarjous. Lidlissä on myös leivänpäällysfileitä 97-prosenttisena lihana, kun muualla usein lihan osuus voi olla vain 78% tai jopa vähemmän...

Samoin ainakin Sörnäisten Lidlissä on i-h-a-n-i-a leipomotasoisia tuoreita sämpylöitä, mm. juustosämpylöitä 0,45e/kpl ja kurpitsansiemensämpylöitä 0,39e/kpl...

Todellakin käyn Lidlissä.

Kyllä mä oon laskeskellut kun oon lidlissä käynyt, että ostaessani kaksi kassillista ruokaa, vaippoja ym. olen säästänyt vähintään 10-15e verrattuna siihen et olisin käynyt läheisessä K-supermarketissa.

Meillä ainakin on osoittautunut halvemmaksi. Myös tuo jonkun mainitsema valikoiman suppeus ja kaupan pieni koko vähentävät heräteostoksia. Meillä on kauppalappu muotoutunut aika hyvin Lidlin tarjontaa vastaavaksi ihan huomaamatta. Syödään lihat ja maitotuotteet (halpaa rahkaa ja ihanaa kreikkalaista jogurtia lukuunottamatta) suomalaisina, samoin kasvikset ja viljat jos mahdollista. Pakasteita tai eineksiä en juuri osta, paitsi perunasuikaleita ja pinaattilettuja. Lidlistä ei saa esim. lastenhammasharjoja ja lastentahnaa, aina kaikkia kasviksia ja hedelmiä (siis erikoisempia), erikseen jotain tiettyä kasvista pakasteena (esim. pelkkää maissia) ja jotain muutakin varmaan puuttuu.

[QUOTE="vieras";24637245]Meillä ainakin on osoittautunut halvemmaksi. Myös tuo jonkun mainitsema valikoiman suppeus ja kaupan pieni koko vähentävät heräteostoksia. Meillä on kauppalappu muotoutunut aika hyvin Lidlin tarjontaa vastaavaksi ihan huomaamatta. Syödään lihat ja maitotuotteet (halpaa rahkaa ja ihanaa kreikkalaista jogurtia lukuunottamatta) suomalaisina, samoin kasvikset ja viljat jos mahdollista. Pakasteita tai eineksiä en juuri osta, paitsi perunasuikaleita ja pinaattilettuja. Lidlistä ei saa esim. lastenhammasharjoja ja lastentahnaa, aina kaikkia kasviksia ja hedelmiä (siis erikoisempia), erikseen jotain tiettyä kasvista pakasteena (esim. pelkkää maissia) ja jotain muutakin varmaan puuttuu.[/QUOTE]

Meillä myös näin...
Meidän ostoksilla tulisi n. 85 euroa bonusta (ruoka,vakuutus,netti,bensa) mutta kun Lidlistä saa ruokaa 10-30 % halvemmalla, niin me käymme Lidlissä, laitamme 100-150 e sivuun säästötilille, ja haemme bensan muualta kuin esim. ABC.
Luittehan lehdestä, kuinka paljon tuo bonusjärjestelmän ylläpitäminen maksaa vuodessa, mihinkähän ne kustannukset tulevat - no ruuan hintaan tietty...

En päässyt koko kesän aikana kuin satunnaisesti Lidliin, kun oli niin kaukana, mutta nyt on kyseinen kauppa ihanan lähellä. Ei tarvitse ylittää kuin yksi suojatie niin olen Lidlissä. =) Varmasta tulee nyt syksyn ruoat edullisemmaksi, kun voi hyödyntää Lidlin halvat hinnat.

Kyllä Lidlissä on paljon halvempaa kuin muissa kaupoissa. Sieltäkin kannattaa bongata aina hyvät tarjoukset. Kana ja jauheliha ovat usein tarjouksella, samoin leikkeleet ja margariini.

Ostan kaikki päivittäistavarat ja ruoat Lidlistä. Jotain harvoja tuotteita ei sen valikoimissa ole, jolloin ostan muualta.

Täysjyväpastaa löytyy kyllä valikoimista, kysy henkilökunnalta jos et omatoimisesti löydä, vaikka heillä kiire onkin neuvovat kyllä. Siitä löytyy samasta hyllystä ku muutkin makaroonit :)

[QUOTE="huoh";24636798]Viimeksi tänään kävin ja yllätyin kun esim kermaviili maksoi 40 (vai 50?) senttiä, kun se esim k-kaupoissa on yli euron..[/QUOTE]

Yli euron??
Meillä se on siinä just yli 50c k-supermarketissa, s-marketissa tais olla reilu 40c. Eli ei kauhee hintaero.. :)

Yhteistyössä