Onko Leona mielestäsi poikamainen/pojan nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimimi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimimi"

Vieras
Oman tyttöni nimi on Leona ja äsken googlettelin nimeä ja katselin keskustelupalstoja joilla yllättävän moni sanoi, että heistä Leona kuulostaa maskuliiniselle ja jotkut jopa sanoi,että luuli sitä pojan nimeksi. Itselläni ei kyllä koskaan ole käynyt mielessä että siinä olisi jotain poikamaista, vaan hyvin pehmeä ja kaunis nimi. :D Hassua!

Minusta Leona on feminiininen, selkeästi naisen nimi.

Mutta jotkut ei vaan ta-ju-a....olen kuullut mm. ihmettelyä siitä, onko Joonatan tytön nimi tai Aleksandra pojan nimi. Julian-nimeä ollaan luultu tytön nimeksi ja minusta se on selkeästi miehen nimi. Ja mun pojan nimestä on kysytty myös että onko kyseessä tytön vai pojan nimi - lapsi on Nikolas.

No sittenhän esim. Alina ja Janina on ihan yhtä paljon miehen nimiä :D

Meilläkin on Leona eikä ole tullut mieleenkään että joku pitäisi pojan nimenä.

Viimeksi muokattu:
Minusta Leona on feminiininen, selkeästi naisen nimi.

Mutta jotkut ei vaan ta-ju-a....olen kuullut mm. ihmettelyä siitä, onko Joonatan tytön nimi tai Aleksandra pojan nimi. Julian-nimeä ollaan luultu tytön nimeksi ja minusta se on selkeästi miehen nimi. Ja mun pojan nimestä on kysytty myös että onko kyseessä tytön vai pojan nimi - lapsi on Nikolas.

No huh huh! :D Mirkahan on myös naisen ja miehen nimi,mutta itse sitä toki heti aattelee että naisen nimi. Ei se kyllä mielestäni älyttömälle kuulosta miehenkään nimenä.

Miusta Leona kuulostaa kyllä tytön nimeltä.Pojalla tuo kuulostais oudolta.

[QUOTE="Huh";23067094]Järkyttävä nimi[/QUOTE]

Niin peesi! Järkyttäviä nämä nykyisten lapsien nimet, ainakin täällä. Niin keksittyjä, erikoisuuden tavoittelua.

Niin peesi! Järkyttäviä nämä nykyisten lapsien nimet, ainakin täällä. Niin keksittyjä, erikoisuuden tavoittelua.

:D Keksitty? Missäs tynnyrissä olet elänyt? Lapsella on juuria pitkin maata ja muutenkin nykymaailmassa on ihan hyvä juttu jos on kansainvälinen nimi. Toisekseen en halua antaa lapselleni nimeksi Kaisa tai Jenni koska siinä kun sitten huudat lastasi leikkipuistossa niin tulee kuus muutakin samannimistä.. Oli sitten ihan perinteinen suomalainen nimi, ulkomaalainen nimi tai vaikka ihan tuulesta temmattu, on minusta tärkeintä että sillä nimellä on jokin merkitys ja vanhempien mielestä se on kaunein nimi.

No ei kyllä tulee mitään mieleen Leonasta. Voisin miettiä vain, että kummankohan nimi se on... tytön vaiko pojan. Leona on lähellä Leenaa ja se sisältää myös miesmäisen nimen Leo, joten hankala valita kumpaa tarkoittaisi..

No ei kyllä tulee mitään mieleen Leonasta. Voisin miettiä vain, että kummankohan nimi se on... tytön vaiko pojan. Leona on lähellä Leenaa ja se sisältää myös miesmäisen nimen Leo, joten hankala valita kumpaa tarkoittaisi..

Tosi jännä kyllä miten eritavalla ihmiset ajatuksiaan pyörittelee :) Itselle se kun oli heti ensi hetkestä kun nimen kuulin, ihan itsestäänselvyys että se on tytön nimi ja myös se,että tuo on myös minun tyttöni nimi :D

Yhteistyössä